Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Manfroton kuulapää käykö muihin jalustoihin?

Keskustelu osiossa 'Muut kameravarusteet' , aloittajana JPQ, 8 Elokuu 2009.

1. JPQ

JPQ Member

376
    5
    18
    Manfroton kuulapää käykö muihin jalustoihin? itseltä on alaosa rikki hieman (eli yksi jalka valuu kokonaan ulos eli viimeisen pätkän lukitus on rikki). ps. kevyempikin jalusta sais olla varsinkin kun taitaa käydä niin etten ostele mitään yli 1kg objektiiveja. lähinnä yksi alalaji kiinnostaa (70-200mm/f2.8 tyyppiset siis) mutten jaksa sitä kantaa.:(

2. Vs: Manfroton kuulapää käykö muihin jalustoihin?

Käy. Saatat tosin tarvita sovitteen.

Kierteet on standardoitu ja ovat joko 3/8" tai 1/4"

Yleisesti ottaen kevyimmissä päissä ja jalustoissa kierre on 1/4" ja raskaammissa (tukevammissa) 3/8".

Kaikissa kolmessa Manfroton päissä jotka olen ostanut on kierre 3/8" ja mukana on tullut 3/8" -> 1/4" reiän pienennys sovite.
    Molemmissa jalustoissani (Manfrotto ja Benbo) kierre on 1/4". Eli siis sovitteen kanssa toimivat vallan mainiosti.

3. JPQ

JPQ Member

376
    5
    18
    Vs: Manfroton kuulapää käykö muihin jalustoihin?

musta tuntuu että mulla tuossa 3/8" ja teoriassa tukeva paitsi tuo yksi jalka vähän? heikentää uskoisin. tuo 2.5kg plus Nikon d80 ja objektiiveja ei vaan ole koin kevyttä jalan kulkevalle. varsinkin tuon vian takia. johon ei ole varaosaakaan kait kun kyselin ei tainnu tulla kaupasta vastausta... vai muistanko väärin että vastasinko niille puuttuvasta osasta mutta luulen että kyllä. Ps. hyvä että että käy ja sovitetta en itse ole sanaut telineeseeni.

4. Vs: Manfroton kuulapää käykö muihin jalustoihin?

no, sovitteita on tullu vastaan hintahaarukassa 1 eur - 1.70 eur.
    eli isosta sijoituksesta ei ole kyse.

Ja ainoa kolmijalka jossa itselläni on tuo pienempi kierre tullut vastaan, on Benbo Trekker Mk3. Jopa manfroton 30 eur maksanut pöytäjalusta, on tuolla isommalla kierteellä. Eli siihen saa suoraan vaikka Manfroton isoimman kuulapään. Eria asia että onko järkeä.

Tai manfroton pieni pöytäjalusta ja RRS BH-55 - tuohan pitää käytännössä testata ja otta joskus kuva että kokeiltu on ;)