Kyllä voi. Jos on 'fiilis' että saa aiheettoman suurta palkkaa niin se syyllistää ainakin ittee, jos moraali on kohdallaan. Maailmassa on paljon ihmisiä jotka tekee oikeasti tärkeätä/vaarallista/epämukavaa/raskasta duunia, ja saa paskapalkkaa. Dilemma tässä on se, että kun on tottunut tuohon saamaansa liksaan niin vähemmällä ei enään pärjää...
en ookkaa saanut tarpeeksi palkkaa enkä tällä alalla (kirjasto-) varmaan tule koskaan saamaankaan. ja se, että joku saa huonoa palkkaa työn tärkeyteen nähden, tuskin on juicen syy.. GF, mä olenkin narsistinen kakkiainen.
Nyt kun tämä raamattukeskustelu on rönsyillyt palkkoihin? siirtäisin painopistettä vähän yleisempään. Hesarissa keväällä olleen tiedon mukaan vuosien 1990-2001 välillä henkilöstökulut (palkat) ovat nousseet n. 5% ja osingot+voitot n. 700% ja samasta lähteestä kuulemieni tietojen mukaan trendi jatkuu.
En nyt tuosta tiedä, olen vain joutunut omakohtaisesti kokemaan tuon eron vaikutuksen terveydenhuollon ja tekniikan alojen välillä. Sopii arvata miten päin nuo palkkaerot tuossa menevät ja kumpi ammatti on inhimillisesti lähempänä 'merkittävää ja tarpeellista'
Olen paskianen, mutta vallanhalullani ei ole suoranaista tekemistä vittumaisuuteni kanssa. Kaikki ihmisen toiminta tähtää aina oman vallan lisäämiseen. Poikkeuksia ei ole. Nälkäisenä syöt ruokaa. Syömällä saat valtaa suhteessa vallitsevaan näläntunteeseen, joka on kehossasi (voit tietysti syödä myös suruun, tai pitkästymiseen, mutta aina hamuat valtaa suhteessa johonkin) Tieto, jonka hankit, antaa valtaa suhteessa johonkin. Voit saada paremman työpaikan, josta saat paremman palkan. Isompi palkka (raha=energiaa) antaa valita (valtaa) jogurtin, jossa on enemmän sattumia. Opettelet käyttämään RAW-plugia. Kuvasi paranevat, olet hankkinut lisää valtaa kuviesi kehittämisprosessiin. Parantuneet kuvasi herättävät ihastusta naisessasi. Kun ennen sait vain SÄPIä kerran kuussa, niin nyt portit ovat jatkuvasti auki. Valtasi suhteessa häneen on kasvanut. Näillä keskustelupalstoilla esiintymällä tai väittelemällä haetaan valtaa suhteessa muihin... Kaikki ihmisen toiminta tähtää oman vallan lisäämiseen. Se, että on olemassa ahneita paskiaisia on ihan toinen juttu.
Hakatkaa Adele marmoriin katse ylöspäin kohotettuna. minä aloitan rahan keruun marmoripatsaan saamiseksi Turun tuomiokirkon vierreen
Selkeä johtopäätös antamiesi faktojen perustella: Lopeta palkkatyö ja ala yksityisyrittäjäksi. (Annan neuvon tämän kerran ilmaiseksi)