Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Raamatunsäkeitä ja keskustelua uskonnosta

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana Gaylord Focker, 19 Syyskuu 2005.

1. Heli

Heli Active Member

6 689
    0
    36
    Ei toki eri alalajia vaan eri sukupuolet. Niitä tarvitaan molempia lajin jatkamiseen.

2. Heli

Heli Active Member

6 689
    0
    36
    hevosissa on sama juttu. Kyllä niiden urospuolisten kanssa helpommin juttuun tulee, akoilla kun on omat vinksahduksensa aina silloin tällöin.

3. totta. eli molemmat ovat yhtä arvokkaita.

4. Heli

Heli Active Member

6 689
    0
    36
    Minusta sitä ei taas mitata rahalla.

5. kuka tässä on rahasta puhunut yhtään mitään?

6. Heli

Heli Active Member

6 689
    0
    36
    Minusta palkasta puhuminen on rahasta puhumista ;-)

7. sä et näköjään pysy perässä mun ajatuksenjuoksussa :D

mielipide 1) jos kaksi ihmistä (sukupuolesta riippumatta) tekee saman työn samalla työteholla, palkan tulisi olla sama. tähän voisi vielä lisätä myös "samalla tietämyksellä".

mielipide 2) lisääntyminen vaatii kahden eri sukupuolen olemassaoloa, molemmat sukupuolet ovat yhtä tärkeitä = samanarvoisia.

arvoa kun voi mitata sekä rahassa, että huomattavasti abstraktimmin

8. Mä puhuinkin nyt suoritettavasta työstä esim työkoirien osalta.

9. Kyllä ateismi on perustavalla lailla eri asia kuin uskominen. Kyse ei siis ole siitä, että kokisin tarvetta uskoa, ettei jumalia ole, vaan siitä, että pidän niiden olemassaoloa mahdottomana. Uskoissa on pohjimmiltaan kyse siitä, että on olemassa joku suurempi merkitys, että joku ohjaa kaikkea ja ehkä auttaakin jos hätä on oikein kova. Ateistin maailmassa tällaisia ei ole, vaan meidän on itse pidettävä huolta itsestämme, toisistamme, ympäristöstämme jne. Eri uskonnot ovat siis pohjimmiltaan samanlaisia, mutta ateistilla on väännetty koko tämän osaston pääkytkin off-asentoon.

Käytännön tasolla tämä ei tetenkään tee mainittavaa eroa. Jotkut pitävät esim. moraalia virheellisesti uskontoon kuuluvana, koska yleensä uskontojen pyhissä kirjoituksissa annetaan paljon moraalisääntöjä, mutta ei se ole niin päin. Moraali kuuluu ihmisyyteen, eikä ateistin moraali ole erilainen kuin uskovaisen, joitain pieniä vain uskontoon kuuluvia sääntöjä lukuunottamatta. Erot jäävät siis seremonioiden asteelle kuten uskontojenkin erot.

10. Heli

Heli Active Member

6 689
    0
    36
    Joopa joo, kun tuo ei toteudu edes saman sukupuolen kohdalla.

11. ja Armo on yhteiskunnan mitta :)

12. emerik

emerik Well-Known Member

5 870
    51
    48
    Totta joten naivia höpötystä. Ainahan on helppo sanoa kauniita sanoja ja ihanteita mutta eri asia on tehdä kaunis taideteos paskantamalla vaikka kuinka sitä koettaisi.

13. Paskasta ei konvehtia saa...

14. tuossa vaikuttaa mun mielestä enemmän se, kuinka pehmeä tai kova koira on, ei sen sukupuoli.

ja heli ja eme, ihminen on idealisti. sanoinkin että "pitäisi". en usko että tasa-arvo tai samanarvoisuus toteutuu ihmisten kesken koskaan, koska me olemme keskimäärin niin vallanhaluisia paskiaisia.

15. nih.....

16. adele

adele

55
    0
    0
    Ovatko usko tai epäusko ainoat olemassaolevat vaihtoehdot?
    Voiko jollain olla henkilökohtaiseen kokemukseen perustuva tieto Jumalan olemassaolosta tai olemattomuudesta?

(Puolet uskoo, että Jumala on olemassa, ja toinen puoli uskoo, että näin ei ole. Seuraus; toinen puoli on väärässä)

17. juice

juice

912
    0
    0
    Minäkin saan aivan liikaa palkaa tekemääni työmäärään nähden.
    Ja silti se ei tahdo riittää normaaliin elämiseen, missä vika?

18. Heli

Heli Active Member

6 689
    0
    36
    hmmm... onko kukaan muu tyytyväinen palkkaansa kuin minä?

19. palkkaa ei voi koskaan saada liikaa.

20. Naisnäkökulmaa: Mun duunissa oli vastavalmistunut insinöörikissa joka otti tasa-arvon asiakseen ja otti selville 15vuotta talossa olleen tulot vervirastosta ja rupesi vatimaan samaa palkkaa samanarvoisen koulutuksen puolesta.. Vaa'assa ei painanut ammattitaito tai pitkä työhistoria...