Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Tutkikaa ja parannelkaa. Tai siis...

Keskustelu osiossa 'Kuvat ja galleriat' , aloittajana Orcah4h, 8 Marraskuu 2009.

Ehottakaa mulle miten tätä ottamiani kuvia (ja tuota sivustoa siinä ohella) voin parantaa.

Jixel-Images - dokumentääristä valokuvausta Suomessa ja maailmalla

Jos haluaa jotain tiettyä kuvaa kommentoida niin voi sen tännekkin kopioida. Täältä maailman ääristä ei viitti huonojen nettiyhteyksien takia uploadailla kovin moneen paikkaan, mutta kehittyä tahtooo!

1. nokku

nokku Active Member

2 456
    0
    36
    Vs: Tutkikaa ja parannelkaa. Tai siis...

Parantaa? Miksi ihmeessä?! Varmaan joku kameraseuran sommittelusetä ja rakentavan palautteen patriarkaalinen messias voisi parannella kuvia paljonkin, mutta itse tyydyn vain toteamaan jotta lisää matkoja ja kuvia vaan.

Kuvista nostan esiin tämän
    http://jixel-images.com/wp-content/main ... -1_154.jpg"]http://jixel-images.com/wp-content/main/2009_11/Ahmednagar-Day-1_154.jpg
    ,jossa on kyllä vaihteeksi niin mieletön määrä mielenkiintoisia kuvalementtejä, vuorovaikutusta ja värimaailmaa, ettei taas toviin.

2. AnttiO

AnttiO Member

201
    0
    16

Jos parantaa sivustoasi, niin kannattaa tutustua Jakob Nielsenin mietteisiin käytettävyydestä ja käyttöliittymistä.

3. Vs: Tutkikaa ja parannelkaa. Tai siis...

Heip!

Kiitti Jakob linkistä. Katon jos saan täältä Intiasta ostettua sen kirjan :)

Juho

4. Vs: Tutkikaa ja parannelkaa. Tai siis...

Mitä, kuvathan on makeita, varsinkin pastorin äiti ihan super. vähän voisit ottaa haltuun ton digin herruuden tsekkaamalla valotustasoja, turhan vaaleita mun makuun ja sit putsata linssi aina välillä, tuppaa oleen flarea enemmän kun mun tossa "paskaRokkorissa" ikinä...

5. Vs: Tutkikaa ja parannelkaa. Tai siis...

Juuh. Läppärillä kun teen niin en ikävä kyllä saa semmoista lopputulosta kuin itse haluaisin.
    Lisäksi noi vaalentuu mystisesti kun siirrän ne nettiin. Kyl mä varmaan Suomessa saan ne sitten kunnolla tehtyä, ehkä :)

Mutta toi putsaaminen on kyllä hyvä muistutus, täällä linssit nimittäin mähmääntyy päivässä enemmän kuin Suomessa vuodessa.

Kiitoksia

6. Vs: Tutkikaa ja parannelkaa. Tai siis...

Jos muuttuvat siirrossa, niin sitten sulla on kamerassa tai ohjelmassa ihan joku muu profiili kuin sRGB käytössä (mikä lienee nettiselaimien default)

Joku viisaampi tarkentaa, selventää, opastaa.

7. Vs: Tutkikaa ja parannelkaa. Tai siis...

Väriprofiilit vaan haltuun, ei kai siinä muuta ongelmaa voi olla.
    Vaaleneminen tarkoittaisi kai, että nettiselain esittää ne työskentelyprofiilia laajemmassa avaruudessa.
    Olisko niissä kuvissa siis jostain syytä "väärä" profiili mukana, vai pettikö mun päättelkyky?
    Muunna ne sRGB:hen ennen nettiin lataamista. Sitten ainakin näkyy oikein.

8. Vs: Tutkikaa ja parannelkaa. Tai siis...

Aivan. Adobe RGB:ssähän noita oon säätänyt.
    Hölmö minä kun en tuota äkännyt.

Tattista

Juho

9. kb

kb

2 235
    0
    0

Jätä myös väriprofiili-metatieto strippaamatta kun tallentelet, näkyy vielä vähän oikeammin joillakin selaimilla. Jos photoshopia käytät niin tämä onnistuu tallentamalla kuva millä muulla tavalla tahansa paitsi save for web -toiminnolla, jonka on tuotteeseen koodannut ilmeisesti freelancer-pohjalta toimien belsebuub.

Valotustiedotkin voisit jättää kuviin ja poistaa sivuilta niin ei ärsytä. Nyt ärsyttää.

10. Vs: Tutkikaa ja parannelkaa. Tai siis...

Noh voih persaus.

Toi Adobe RGB jäi vaivaamaan, joten tarkastin ja mulla on kaikki JPG:t vuoden 2007 jälkeen (jollon ostin d2x) Adobe RGB:ssä eikä sRGB:ssä.

Pitäsköhän ne muuttaa.. Vai antaa vaan olla Adobessa, ja ennen tulostuksia laittaa sRGB.

11. Kasimir

Kasimir Well-Known Member

9 684
    547
    113

Anna olla AdobeRGB:ssä. Muuta ainoastaan nettiin uppaamasi kuvat sRGB:ksi. Tai jos laitat jollekin kuvavalmistamolle, monet vaativat tuon sRGB:n.

kapa