Niin, nyt löytyy SB600. Jos ostaisin SB800:n, softboxin ja vaikka kaksi, sateenvarjoheijastimen ja kamerasta jonkun tiedonvälityspiuhan toiseen noista. Toimiiko ja kannattaako, vaiko suositellaako muita ei- sikahintaisia vaihtoehtoja? Aika harvoin potretteja olen kuvaillut, mutta kivahan se olisi joskus...Higg
Vs: Tuula, ja tahtoo softboxin SB-600 käy hyvin potrettisalamaksi koska siinä on manuaalinen tehonsäätö. PC-liitännän saat siihen kun ostat sellaisen salamakenkään liitettävän Haman, maksaisko kympin. Hanki salamajalusta (20-50e), se kääntyvä jalustamokkula johon salama ja varjo kiinnitetään (30e) ja yksi valkoinen läpiammuttava varjo (30e).Muutaman metrin synkkapiuha kamerasta Hamaan. Siinä setissä on ihan riittävästi askarreltavaa. --# mablo
Vs: Tuula, ja tahtoo softboxin Ihan jeps kuva. Mihin te kaipaatte noita huippumoderneja salamoitanne & ostettuja "softboxeja" ym.? Helppouteenko? Mielestäni valoa oppii ymmärtämään parhaiten 'alkeellisin' välinein; Manuaalisalamoita, työmaavaloja ja vaikka fikkareita... Ja ennenkaikkea: Rutkasti työtä ja intohimoista harjoitusta. Ilman Valon ja Varjon Rakastamista on tämän harrasteen harjoittaminen tyhjän päällä. Ja kuten -eräskin- OIKEIN hyvä kuvataiteilija aikoinaan totesi: "Yhtään hyvää kuvaa ei ole tehty ilman Rakkautta". Higarilla on selvästikin kyky rakastaa, joten oletan (ja odotan) suotuisaa kehitystä tämän 'lajin' parissa. GO HIGG GO !!! I LOVE YOU !!! - SUN ERSKASI !!!
Vs: Tuula, ja tahtoo softboxin Kyllä sen yhden pehmentäjän taidan nyt ostaa, ja jos sitten heijastinlevyn teen itse. Saanko? Kimmoke lisävalohommaamisideaan ei tullut ylläolevasta saatekuvasta( tuossa valoa aika kivasti riittää) vaan: Sisäpelijoukkueen pelaajakuvia pyydettiin ottamaan, pimeä halli ja suoraa salamaa EN halua käyttää. Tähän hommaan sopisi tämä kannettava vaihtoehto kyllä mainiosti. Higg
Vs: Tuula, ja tahtoo softboxin ebaysta joku 5 in 1 maksaa joku 15e tms kotiinkuljetettuna. itse ostin, ihan hyvin toimii...