Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Puun koputtelija

Keskustelu osiossa 'Kuvat ja galleriat' , aloittajana karvakuono, 14 Kesäkuu 2005.

    [​IMG]
     
  1. emerik

    emerik Well-Known Member

    5 870
    51
    48
    Tausta on kauniiksi mennyt. Muuta en nyt kuvasta hyvää löydä.
     
  2. Ihmettelen muuten hieman. Tämä on nyt ties kuinka mones kuva, jossa olen mielestäni tarkentanut tirppaan tai vastaavaan ja aina näyttäisi tarkennus olevan puunrungossa, lähimmässä oksassa tai vastaavassa. Alkaa jo hieman epäilyttää että ehkä vika ei olisikaan tumpelossa kuvaajassa vaan tumpelon kuvaajan ja viallisen välineistön yhdistelmässä.
     
  3. Teemu Laine

    Teemu Laine Ylläpitäjä Ylläpidon jäsen

    4 723
    124
    63
    Ei olisi kyllä ensimmäinen kerta kun kalusto tarkentaa liian eteen / taakse. Mikäs kamera ja objektiivi?
     
  4. 300 D ja canonin 75-300 4-5.6 IS. Oisko objektiivista kiinni kun muilla en ole samaa ongelmaa havainnut. Tosin muilla tuleekin kuvattua "helpompia" kohteita ja lyhyemmiltä etäisyyksiltä, joten tarkennuskin osuu helpommin kohdalleen.
     
  5. Hieman näyttäisi joo olevan tarkennus edessä.

    Tikat on kivoja lintuja kuvata. Hyvin löytyy ja ovat näyttävän näköisiä.

    Yritin viime viikolla kuvata käpytikan poikasia. Huusivat kolostaan niin helkutisti, että ihan äänen perusteella pesän kävin kurkkaamassa vaikka olin muilla asioilla noin 50 metrin päässä. Emo kävi kyllä pesässäkin sillä aikaa kun vahtasin, mutta huutajat pitivät päät matalina. Mitä nyt ne kaksi aikuistakin uikutti välillä täysillä, kun olin aika lähellä kytiksellä.
     
  6. Timo

    Timo Member

    244
    0
    16
    Eikö tuon af:n toiminnan nyt voi ihan testailla vaikka kotipihassa ottamalla erilaisia kuvia ja katselemalla niitä sitten kotona että onko ne kunnollisia.
    Ja kaippa noita tikkoja voi manuaalinakin tarkentaa, niin ei voi enää syyttää kuin itseään ;)

    Mutta ihan kiva tikkakuva noin muuten.