Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Putki Canonin 600D:een

Keskustelu osiossa 'Optiikat' , aloittajana milikku, 26 Helmikuu 2013.

  1. milikku

    milikku

    6
    0
    0
    Heippa!
    Auttakaa hädässä olevaa!
    Itsellä on Canonin 600D, ja tarkoituksena olis hankkia kiinteä putki, joko 50mm taikka 35mm.
    Minkä kokoinen kenno kyseisessä kamerassa on ja miten se muuttaa nuita putken polttoväliä?
    Ja toisekseen, kummasta on enemmän hyötyä käytössä?
    Tarkoituksena siis hankkia valovoimainen putki. Nyt on 18-55 paketissa tullut ja 50-200 putki.
    Kiitos nopeista vastauksista jo etukäteen!
     
  2. jarski

    jarski Member

    282
    0
    16
    Vs: Putki Canonin 600D:een

    APS-C kenno, kerro polttoväli (Canonin tapauksessa) 1.6:lla ja saat arvon mikä vastaava näkökenttä objektiivilla olisi 35mm formaatissa.

    edit: Sigman 30/1.4 on aika lähellä kinokokoista 50millistä, nopea ja vaikuttaa pidetyltä lasilta.
     
  3. Vs: Putki Canonin 600D:een

    Canonin oma, vakaajaton 35mm f/2.0 mulla oli joskus. Ei sekään peruslasina pöllömpi ollut, mitä nyt taustasta tuli välillä vähän rumahko. Ja rakenne oli se tuttu, kevyesti helisevä muovipökäle mitä nuo Canonin halpislaajikset olivat joskus.

    Uutta ja (aiemmin mainittuihin verrattuna) hintavaa Sigman A-sarjan 35mm f/1.4 DG HSM lasia kehuvat kovasti.
    Tuon saa liitetttyä erikseen ostettavaan USB dockiin jolla voi säätää tarkennusetäisyydet mieleisikseen.
     
  4. milikku

    milikku

    6
    0
    0
  5. milikku

    milikku

    6
    0
    0
    Vs: Putki Canonin 600D:een

    Ja hei, mitä tuo bokeh tarkoittaa:D?
     
  6. Vs: Putki Canonin 600D:een

    Käy. Hinta-laatusuhteeltaan varsin hyvä objektiivi, vaikka rakenne on aika huteran oloinen.

    Lyhin tarkennusetäisyys on mikä on, ja sitä voi loittorenkailla lyhentää (50mm on oikein kiva halpismakro esim 20mm loiton kanssa). Vastavalosuojan tarpeesta(si) en tiedä, jeesusteippikin toimii jos kauheen iso tarve on. Ja tarvikevastavalosuojat sopivalla kierteellä ei kauheita maksa nekään.

    Lyhyesti sanottuna taustanpehmennyksen esteettinen laatu.

    Pitemmästi sanottuna:
    Bokeh - Wikipedia
     
  7. milikku

    milikku

    6
    0
    0
    Vs: Putki Canonin 600D:een

    Kiitti vastauksista!
     
  8. Jukka75

    Jukka75 Active Member

    3 168
    5
    38
    Vs: Putki Canonin 600D:een

    Itsellä on Canon 550D ja myös tuo kyseinen 50/1,8, tuota kyseistä tulee kyllä itse käytettyä usein ja on lähes aina nokalla niin sanottuna yleis linssinä. Itse olen enemmän kuin tyytyväinen, hyvä vaikkakin hieman muovinen.