Vs: Putin pyytänyt lupaa voimankäyttöön Oletko sitä mieltä, että mm Suomen ja Ruotsin väliset suhteet perustuvat molemminpuolisiin pelotteisiin? Ennakkoluulot ja historian taustapeiliin katsominen saa ihmiset toistamaan historiaa ja tekemään samat virheet kerta kerran jälkeen. Kummallista minusta on se, että monien maiden kanssa ei tarvita pelotteita, mutta sitten jonkun kanssa se on muka ainoa vaihtoehto, oisko ajattelutavassa hieman korjaamisen aihetta - minusta on.
Vs: Putin pyytänyt lupaa voimankäyttöön Kuten aika selvästi perustelin, NATO ei tuo rauhaa vaan enemänkin sotaa. Selkeät tilastot kertovat, että suomessa on ollu tasan 0 sotaa vaikka ei olla kuuluttu NATOon. NATO taas on osallistunut 4-5 sotaan. Mä siis pystyi perustelemaan ajatukseni. Siinä on se ero. Mun ajatukset ei perustu pelkoon ja uhkakuviin, tai siihen että kun muutkin euroopan maat. En harrasta äänestämistä. Joten mua ei tuolla uurnilla tule näkymään.
Vs: Putin pyytänyt lupaa voimankäyttöön Heh, nyt olet tainnut unohtaa mitä itse kirjoitit kaksi viestiä sitten. Väitit Nato-maiden osallistuneen useammin sotiin kuin ei-Nato-maiden ja huomautin ettei se pidä paikkaansa. Sen se vain todistaa, muu ei tarkoitukseni ollutkaan. Olisi hyvä jos muistaisit mitä olet itse aiemmin väittänyt "mutta Suomessa..." ei kai kukaan ole väittänytkään että Suomi olisi ollut sodassa vuoden 1945 jälkeen. "NATO(sic!) tuoma rauhantila..." Mutta katsos kun Suomi ei ole sama asia kuin koko Eurooppa. Suomen historia ja asema on eri asia kuin muiden maiden. Jokainen maa on omanlaisensa. "jopa kylmässä sodassa..." Niin, taas sinun kannattaisi tutustua hieman historiaan. Selvitä itsellesi miten kylmä sota alkoi. Erityisesti oliko alkuvaiheessa kyse Neuvostoliiton ja USA:n vai Neuvostoliiton ja keskisen- / läntisen Euroopan suhteista. Ihan mikä tahansa ajankohdan yleisesitys riittää. Jos et halua itse ottaa selvää, niin voin toki kertoa Mutta parempi olisi jos lukisit itse.
Vs: Putin pyytänyt lupaa voimankäyttöön Huoh. Paha vs Hyvä! Sittenhän sä varmaan tuomitsen Ukrainan hallituksen sodan? Sehän on selkeä ihmisoikeus rikkomus. Siviilejä tapetaan joka päivä.
Vs: Putin pyytänyt lupaa voimankäyttöön Ei, ei tietenkään Suomen ja Ruotsin suhteet, eivätkä monenkaan muun maan suhteet. Valtioiden välillä on kuitenkin monenlaisia suhteita ja eturistiriitoja. Maailmanlaajuiseen "ikuisen rauhan aikaan" en kuitenkaan usko ennen kuvaamaani tilannetta.
Vs: Putin pyytänyt lupaa voimankäyttöön Tottakai avuttomien siviilien joilla ei ole mitään tekemistä sotatoimien kanssa tappaminen on ihmisoikeusrikkomus. Mutta ilmeisesti sinun mielestäsi ihmisoikeudet eivät ole / niiden ei pitäisi olla mustavalkoisen selkeitä? Voitko vastata koska heitit tuon "Huoh, Paha vs. Hyvä" Ihmisoikeusloukkaukset siis mielestäsi eivät ole pahasta? Vai ovatko? Tuleekohan vastausta?
Vs: Putin pyytänyt lupaa voimankäyttöön Heti kun sä alat mustavakoisesti tuomitsemaan Ukrainan armeijan toimet, ja Ukrainan tän hetkisen hallituksen. Eli siis tee sen mitä sä puhut. Ihmisoikeusloukkaukset siis mielestäsi eivät ole pahasta? Vai ovatko? Tuleekohan vastausta?
Vs: Putin pyytänyt lupaa voimankäyttöön Minä nyt lähinnä tarkoitin Suomen ja Venäjän suhdetta, olen myös vakaasti sitä mieltä, että meidän pelotevaikutus ei ole pitänyt rajojamme turvattuina vaan keskinäinen luottamus, eikä sitä kannata kovin helposti murentaa jonkun kuvitellun vaaran takia. Natoon liittyminen vaarantaisi nykytilanteen säilymisen, ja jopa muuttaisi tilanteen agressiiviseksi suhteessa Venäjään, eli liittymisen jälkeen ei ns paluuta enää olisi ja ratkaisu olisi sikäli Suomen kannalta lopullinen - erittäin arveluttavaa/vaarallista/jännitteitä nostavaa/ja tyhmää liittoutua naapuri Venäjän arkkivihollisen kanssa.
Vs: Putin pyytänyt lupaa voimankäyttöön Voi voi Juuri pari viestiä taaksepäin tuomitsin ihmisoikeusloukkaukset. Etkö lukenut vai etkö ymmärtänyt? Ja juuri äsken tuomitsin siviileihin kohdistuvan väkivallan (ja se kattaa - itsestäänselvästi - Kiovan hallinnon, Israelin, Hamasin, Isisin ja voit itse täydentää). Etkö lukenut vai etkö ymmärtänyt? "Heti kun..." Ah, siis sinun mielipiteesi on riippuvainen minun mielipiteestäni. Ei ei, ole rohkea ja muodosta mielipiteesi ihan itse ja peräti sano se julki.
Vs: Putin pyytänyt lupaa voimankäyttöön Muutoin toki näin, mutta näyttää siltä että olemme siirtymässä aikaan jolloin Venäjä täysin omista lähtökohdistaan määrittää yksipuolisesti vihollisensa / vastustajansa. Silloin logiikka onkin toinen.
Vs: Putin pyytänyt lupaa voimankäyttöön Mikäli Eu on niin paha peikko ja Nato vielä pahempi niin kannattaa ihmeessä lähteä tästä maasta veks,ei täällä ole pakko asua.Pohjois-Korea varmasti olisi oikein sopiva paikka..ei eu:ta ei natoa ja vain yksi puolue plussana rakastava johtaja ja isähahmo..siellä sitä olisi hyvä vittuilla...
Vs: Putin pyytänyt lupaa voimankäyttöön Tuota, jos Pohjois-Koreassa vittuilee hallintoa vastaan, niin lähtee henki. Mutta juu, sehän on niitä harvoja paikkoja mistä puuttuvat kaikki pirut: - sananvapaus - markkinatalous - ihmisoikeudet - parlamentaarinen hallinto - riippumaton oikeusistuin - kohtuullinen elintaso valtaosalle väestöä
Vs: Putin pyytänyt lupaa voimankäyttöön En vaan ole sun nähnyt kovin innoissasi tuomitsevan Ukrainan ihmisoikeus rikkomuksia. Nato innostusta kyllä riittää, vaikka nato itse on syyllistynyt ihmisoikeurikkomuksiin. On kovin helppo sanoa tuomitsevansa kaikki mahdolliset epäkivat asiat, mutta kun toiminta näyttää vähän poikkeavan tästä.
Vs: Putin pyytänyt lupaa voimankäyttöön Tää on se nerokkain läppä. Jos et diggaa ni niiku lähe vetää! Tää on DEMOKRATIAAA
Vs: Putin pyytänyt lupaa voimankäyttöön "Ja juuri äsken tuomitsin siviileihin kohdistuvan väkivallan (ja se kattaa - itsestäänselvästi - Kiovan hallinnon, ....." En kyllä enää todellakaan ymmärrä, mikä tässä sinulla on vaikeutena. Voi tietysti olla, etten ikinä sitä ymmärräkään. EDIT: Ja kun sinulta kysyy talebaneista, Isisistä tai Kuwaitin valtauksesta tai kansallisosialistisen Saksan tuhoamisesta, niin tuleeko vastauksia..... Mutta ehkä sinä vain kysyt, et vastaa. Ja... ehkä hyvä niin? EDIT 2: Typo korjattu.
Vs: Putin pyytänyt lupaa voimankäyttöön Yleensä yrityksessä työskennellään yhteisen hyvän eteen ja Suomi on myöskin omalla tavallaan yritys ja näin ollen tulos tai ulos.
Vs: Putin pyytänyt lupaa voimankäyttöön Mun mielestä sä olet yhteistä hyvää vastaan, voisitko lähteä maasta?