Vs: Putin pyytänyt lupaa voimankäyttöön Vitsi aseenkäsittelystä varusmiesaikana taisi olla vitsi. Vahinkoja tapahtuu todella vähän. Yhdestä kadonneesta rynnäkkökivääristä tulee puolen vuoden pitkä uutinen. Varmasti metsästysporukoissakin aseenkäsittely on vastuullista. Taitaa kuitenkin olla metsästysonnettomuudet huomattavan yleisiä suhteessa varusmiespalvelussa tapahtuneisiin aseonnettomuuksiin.
Vs: Putin pyytänyt lupaa voimankäyttöön Joku mättää tässä aika-/sijaintijatkumossa. Jos jätetään intiaanisodat pois, Amerikan mantereella Yhdysvallat on sotinut ainakin seuraavasti: Itsenäisyyssota 1775 - 1783, 1812 sota Iso-Britannian kanssa, 1846-48 Meksikon sota, 1861-65 sisällissota ja toisen maailmansodan aikana Japani miehitti muutamia Aleuttien saaria, joilta joukot sitten häädettiin pois. Tämä noin äkikseltään muistista kaivettuna. Itsenäisyyssodan jälkeen Yhdysvaltain ensimmäinen sota ulkomaalaista vihollista vastaan oli julistamaton sota (ns. quasi-war) Ranskaa vastaan 1798. Tässä tuli siis jo tuo 15 vuotta sotimatonta aikaa täyteen. Ensimmäisestä barbareskisodasta vuoden 1812 sotaan tulee lisää vuosia ilman sotia. Jos taas lasketaan intiaanisodat mukaan, tuo 15 vuoden aika ilman sotia saattaa pitää paikkansa, mutta niitä kähinöitä käytiin kyllä ihan omalla mantereella. Topi
Vs: Putin pyytänyt lupaa voimankäyttöön Viitaten Saken kommenttiin, tarkoitin sitä että mitä varusmiespalveluksesta jää mieleen vastuullisesta aseenkäsittelystä vs. metsästysharrastus ja siihen kasvaminen.
Vs: Putin pyytänyt lupaa voimankäyttöön http://yle.fi/uutiset/yllapitaja_venaja-mieliset_trollit_piinaavat_suomen_suurinta_venajankielista_keskustelupalstaa/8164875
Vs: Putin pyytänyt lupaa voimankäyttöön +10 Lionseissa meillä oli kaksi kultaista periaatetta. Politiikasta ja uskonnosta ei keskusteltu, lue väitelty. Pysyi harrastustoiminta mielekkäänä ja suhteet kaikkiin hyvinä.
Vs: Putin pyytänyt lupaa voimankäyttöön Kyllä armeijassakin aseista huolta pidetään. Tarkoitin kuitenkin enemmänkin sitä, että kun toimeen tartutaan, niin peruskoulutus auttaa. Ei jää vihamiehiä raanaan. Eron huomaa heti, kun asialla on inttiä käymätön - kun seurueet kohtaavat, niin eihän siitä tule kuin sanomista. http://www.ksml.fi/uutiset/kotimaa/mies ... sa/2088343"]http://www.ksml.fi/uutiset/kotimaa/mies-ampui-linja-autoasemalla-salossa/2088343
Vs: Putin pyytänyt lupaa voimankäyttöön Poliittine keskustelu? Jos olen tyytyväinen hallituksen toimintaan ja kehun sitä, niin se ei ole politiikkaa ja kiellettyä. Mutta jos olen tyytymätön hallituksen toimintaan ja moitin sitä niin se on politiikkaa, tuhmaa ja se pitää kieltää.
Vs: Putin pyytänyt lupaa voimankäyttöön On hyvä että valokuva, valokuvaus ja kamera-aiheet on erotettu omiksi selkeiksi otsikkoalueikseen pois yleiskeskustelun joukosta. Yleinen keskustelualue vähentää tai jopa lopettaa poliittisen trollauksen pääaiheiden joukosta. Nyt vapaan sanan alueen keskusteluihin liittyvillä klikkauksilla rahoitetaan foorumin muita osia. Forumin omistajan valitsema ja moderaattoreiden ylläpitämä linja on onnistunut.
Vs: Putin pyytänyt lupaa voimankäyttöön On erittäin onnetonta jos tarvitaan punapropagandaa rahoittamaan tämän valokuvausforumin olemassaoloa. Olen vahvasti eri mieltä ylläpidon linjauksesta.
Vs: Putin pyytänyt lupaa voimankäyttöön Eläköön vapaus, veljeys ja tasa-arvo sekä mielipiteen vapaus.
Vs: Putin pyytänyt lupaa voimankäyttöön Eiköhän oikeistopropagandaa ole tullut ainakin yhtä paljon, vai onko se sitten hyväksyttävämpää?
Vs: Putin pyytänyt lupaa voimankäyttöön Pidän outona ja valitettavana jos ideologiset ja / tai maailmankatsomukselliset erimielisyydet tulkitaan lähtökohtaisesti trollaamiseksi tai propagandaksi. Tuollaisen tulkinnan taustalla on implisiittisesti ajatus yhdestä ainoasta hyväksyttävästä ajattelutavasta tai maailmankatsomuksesta. Sopii miettiä mihin sellaisella ajattelulla voidaan päätyä (ja on päädytty).
Vs: Putin pyytänyt lupaa voimankäyttöön Ei ole, eikä sekään kuulu valokuvausforumille. Kaikki poliittinen skeida pois täältä saastuttamasta ilmapiiriä.
Vs: Putin pyytänyt lupaa voimankäyttöön Tästä olen samaa mieltä, politiikka ja uskonto paljastavat ihmisen pimeän puolen varsin nopeasti.
Vs: Putin pyytänyt lupaa voimankäyttöön Juuri näin. Itsesensuuri kuuluu totalitarismiin, ei suomalaiseen yhteiskunnalliseen keskusteluun.
Vs: Putin pyytänyt lupaa voimankäyttöön Olispa nappi josta vois pistää näitä ketjuja ettei ne näy. Rauhoittuisi ainakin minun osaltani tämä turha vänkääminen.
Vs: Putin pyytänyt lupaa voimankäyttöön Monta kertaa olen ehdottanut tätä, mutta aina todetaan, että on tilaa muullekin keskustelulle. T Jukka