Vs: Putin pyytänyt lupaa voimankäyttöön Se, että markkinataloudessa yritysten tarkoitus on tuottaa voittoa _on_ trivialiteetti halusit sitä tai et. Eri asia on sitten aivan normaali teollisen toiminnan ympäristövaikutusten kontrolointi, oletan että viittaat siihen tuolla "saavat vapaasti työntää ulos myrkkyjä ja kuolemaa".
Vs: Putin pyytänyt lupaa voimankäyttöön Ja mikäs sitä voittoa kasvattaa enemmän kuin kysynnän lisääminen?
Vs: Putin pyytänyt lupaa voimankäyttöön Ihan samaa argumentointia kuin millä Jenkit ylläpitää aseiden liberaalia myyntiä omassa maassaan. Tilastot puhuvat puolestaan. Luonnollisestikaan tämä ei ole helppo eikä yksioikoinen asia, mutta argumentoimalla historiallisilla argumenteilla ei saada muuta kuin historian toistoa.
Vs: Putin pyytänyt lupaa voimankäyttöön Pyrkimys mitätöidä jokin ajattelutapa ei oikein voi olla älyllisesti laiskaa. Älyllisesti laiskaa olisi enemmänkin olla tekemättä mitään tai vain hyväksyä kritiikittä ao. ajattelumalli. Pyrkimys on aktiivisuutta, ei se oikein voi olla samalla laiskuutta. Aivan eri asia sitten on, jos pidät tuota pyrkimystä eettisesti tuomittavana, mutta sano sitten niin. Myöskään erimielisyys ei lähtökohtaisesti ole älyllistä laiskuutta. Sodanvastaisuudella on kovin helppo ratsastaa. Esimerkiksi olen kanssasi selkeästi eri mieltä siitä, millaiset tekijät sotia aiheuttavat (sinun mukaasi ennen kaikkea aseet, minun mukaani taas ei). Kuitenkin minun on vaikea nähdä miksi tämä erimielisyys tarkoittaisi sitä, että pyrin mitätöimään sodanvastaisia ajatuksia. Eikö siis sodan syistä voi olla aitoa erimielisyyttä, vai onko kanssasi eri mieltä oleva väistämättä mitätöimässä sodanvastaisia ajatuksia? Toisin sanoen, onko vain ja ainoastaan sinun näkemyksesi sodanvastaisuutta ja kaikki poikkeavat näkemykset jonkinlaista sodanmyönteisyyttä?
Vs: Putin pyytänyt lupaa voimankäyttöön Tämänhän voidaan kääntää toisinkinpäin,mikäli kellään ei olisi puutetta mistään ei kenelläkään olisi syytä tappaa ketään oli aseita tai ei. Vaihtoehtoisesti lopetetaan uskonnot ja poistetaan rajat,taaskaan ei olisi syytä taistella? Jne...
Vs: Putin pyytänyt lupaa voimankäyttöön En minä argumentoinut vaan esitin suoran kysymyksen. No, yritän esittää sen uudelleen ja selkeämmin. Merkitseekö erimielisyys kanssasi esimerkiksi sodan syistä sitä, että eri mieltä oleva on sodanmyönteinen? Onko sinun käsityksesi esimerkiksi sodan syistä ainoa mahdollinen oikea ja kaikki muut vääriä ja sodanmyönteisiä?
Vs: Putin pyytänyt lupaa voimankäyttöön Tämä siis oli vastauksesi ylempänä sinulle esittämiini kysymyksiin. Asia varsin selvä.
Vs: Putin pyytänyt lupaa voimankäyttöön Ehkä ei ollut kykyä selviytyä annetuista kysymyksistä...se on ehkä sitä posken kääntämistä...mene ja tiedä.
Vs: Putin pyytänyt lupaa voimankäyttöön Kukaan ei varmasti tosissaan väitä sotimisen olevan mukavaa,mielummin minäkin istun kuunnellen musaa tai olen järvellä kalassa.
Vs: Putin pyytänyt lupaa voimankäyttöön Yritän vielä kerran: Onko eri mieltä kanssasi oleminen sotien syistä sinun mielestäsi sodanvastaisten ajatusten mitätöintiä? Vastaukseksi riittää ihan kyllä tai ei. Toinen kysymys: Voitko antaa esimerkin tässä ketjussa viime aikoina esitetystä tekstistä joka on sodanvastaisten ajatusten mitätöintiä ja kertoa millä perusteella se on sodanvastaisten ajatusten mitätöintiä (ja siis oman määritelmäsi mukaan sodanmyönteistä)?