Vs: Putin pyytänyt lupaa voimankäyttöön En oikein ymmärrä, miten pasifisti voi hyväksyä väkivallan jatkamisen, mutta ei pyrkimyksiä sen lopettamiseen...
Vs: Putin pyytänyt lupaa voimankäyttöön "omituiselta ratkaisulta tämä joukkojen salamurhaaminen.." Tarkoitatko että tarkka-ampujan pitäisi ennen ampumista vaikka sytyttää otsaansa kiinnitetty LED ja huutaa viholliselle: "Hei, täällä minä nyt olen, ammutko sinä ensin vai ammunko minä?" Sodassa tarkoituksena _ei_ ole kohdella vihollisen aseellisia taistelujoita reilusti vaan päinvastoin epäreilusti. Kriketti ja muu herrasmiesurheilu on sitten erikseen. " Mulla itselläni ei ole oikein minkäänlaisia ratkaisumalleja tähän." Onhan sinulla, et vain ole sitä vielä huomannut. Kun sanot ettei ISISIä saa pysäyttää asein, olet samalla esittänyt ratkaisumallin: ISIS saa siis jatkaa toimintaansa. Näin se menee.
Vs: Putin pyytänyt lupaa voimankäyttöön Semminkin kun en ole länsimaisen etiikan paremmuudesta tässä puhunut yhtään mitään.
Vs: Putin pyytänyt lupaa voimankäyttöön Kielteinen asenne väkivallan lopettamispyrkimyksiin on sen jatkamisen hyväksymistä. Kerrot sen tai et.
Vs: Putin pyytänyt lupaa voimankäyttöön Jaa. Aika monta viestiä on pitänyt käyttää sen kertomiseen, että et ymmärrä ongelmaa, etkä osaa ehdottaa sille ratkaisua....
Vs: Putin pyytänyt lupaa voimankäyttöön Juu ei. Pitää vaan sitten ymmärtää, että jos ei hyväksy puuttumista tilanteeseen, hyväksyy sitten sen tilanteen. (Toisensa poissulkevista vaihtoehdoista ei voi saada molempia, ei voi sekä syödä että säästää.)
Vs: Putin pyytänyt lupaa voimankäyttöön Näin juuri. Ja siksi ylläkuvaillun kaltainen pasifismi nimenomaan _on_ ratkaisu ongelmaan: sehän on väkivallantekijälle annettu avoin valtakirja: tehkää mitä haluatte, emme pysäytä teitä. Onhan se ratkaisu...
Vs: Putin pyytänyt lupaa voimankäyttöön Historiaan mahtuu paljon tapahtumia, toki. Tapahtuman tai vaihtoehdon A selittäminen tai puolustaminen tapahtumalla tai vaihtoehdolla B edellyttää kuitekin niiden välillä pitkälle menevää rakenteellista yhtäläisyyttä. Intian itsenäistymisprosessin ja ISIS:in välillä ei tällaista yhtäläisyyttä kuitenkaan ole, joten kommenttisi ei osu kohdalleen.
Vs: Putin pyytänyt lupaa voimankäyttöön Kolme sotaa siitäkin seurasi, ja Gandhi itse tuli ammutuksi. Ei mennyt niinkuin Strömsössä.