Vs: Putin pyytänyt lupaa voimankäyttöön Jokainen valtio, joka lähtee sotareissuun, tapattaa joko omiaan tai suurvalta-asein varustettuna massoittain naapurin parhaassa lisääntymisiässä olevia poikia.
Vs: Putin pyytänyt lupaa voimankäyttöön Kai tuo on ollut melko yleinen näkemys jo kauan. Mutta totta on myös, että jos maihinnousu ja massapommitukset olisi tehty, uhreja olisi ollut enemmän. Ja totta on sekin, että japanilaisilla oli kunniakysymystensä ja kulttuurinsa pohjalta tapana taistella toivottomissakin tilanteissa loppuun asti. Hiroshiman pommia ei tosiaan ollut testattu mitenkään ennalta, räjäytys oli laatuaan ensimmäinen. Laskennalliset oletukset tehosta taisivat kuitenkin pitää hyvin paikkansa.
Vs: Putin pyytänyt lupaa voimankäyttöön Aha, nyt ollaan vuodessa 1945 (Hiroshima 6. elokuuta ja Nagasaki 9. elokuuta),laittakaa yv kun ollaan Sarajevon laukauksissa
Vs: Putin pyytänyt lupaa voimankäyttöön Kyllähän se koeräjäytys (Trinity) tehtiin ennen sotilaallista käyttöä. Demonstraatiolla tarkoitan (ja sitä tuolloin harkittiin) koeräjäytystä (siis muualla kuin Japanissa) jota seuraamaan olisi kutsuttu japanilaisia. Heille olisi sitten sanottu, että tätä piisaa enemmänkin ellette antaudu.
Vs: Putin pyytänyt lupaa voimankäyttöön ai missä kohtaa? Sinä muuten eräässä yhteydessä olit kovin kiivasta mieltä metsästäjistä mutta löysit kuitenkin jostain vanhuuteen kuollutta hirveä jota tuli sitten maukkaaksi kehuttua...olkoon en todellakaan jaksa taistella tuulimyllyjä vastaan.
Vs: Putin pyytänyt lupaa voimankäyttöön Ei kantsuu ottaa näitä ihan kirjaimellisesti. Suuri osa näistä tarinoista on ihan alaleuattomia länsitrolleja...
Vs: Putin pyytänyt lupaa voimankäyttöön Se ainoa testiräjäytys oli Nagasakin pommin tyyppisellä plutoniumpommilla. Se oli tyypiltään kokonaan erilainen kuin uraanipommi, jota Hiroshimassa käytettiin.
Vs: Putin pyytänyt lupaa voimankäyttöön Kuha huomautin, miten vaikeaa sulle on myöntää olevansa väärässä. Joskus sä olet väärässä, ja joku toinen oikeassa. Kuten tässä tilanteessa. Ikävä tosiasia on, että tuo venäläisten hupivideo todellakin heijasti ihan todellisia tuntemuksia. Tässä on jo muutama ihminen raportoinut sellaisista. Itsekkin olin muutaman havainnon tehnyt. Keskustelun alkuvaiheilla, jotkut jopa ilmoittautuivat innostuksensa lähteä kuvitteelliseen eturintamaan. Tiedän, että on ikävä olla väärässä, mutta lapsellinen inttäminen ei asiaa muuta miksikään.
Vs: Putin pyytänyt lupaa voimankäyttöön Aivan totta, en ottanutkaan kantaa siihen minkä tyyppisellä pommilla koe tehtiin.
Vs: Putin pyytänyt lupaa voimankäyttöön Missä kohtaa tuossa siteeraamassasi viestissä olen väärässä? Siinä että sanoin meidän molempien kokemusten olevan lähtökohtaisesti samanarvoisia? Vai siteerasinko sinua virheellisesti? Kerro toki missä olen väärässä. Edelleen tuo: "Kuha huomautin, miten vaikeaa sulle on myöntää olevansa väärässä." On kovin eri asia kuin: "Harmi että kenekään muun kokemukset tai havainnot eivät ole keeganin universumissa minkään arvoisia." vaikka nyt esität ne samana asiana. Eivät ne sitä ole.
Vs: Putin pyytänyt lupaa voimankäyttöön Kuulen mielelläni lisää puolusteluja atomipommien hyödyllisyydestä. Varsinkin vertailu muihin järjettömiin kansanmurhiin auttaa asiaa. Jos ihminen kykenee puolustamaan ja näkemään oikeutusta 150´000 siviilin murhaamisessa, ja sukupolvia jatkuneella kärsimyksellä. Niin olen erittäin kiinnostunut, tämä ihminen on nimittäin varmasti sairas. Ja sairaat ihmiset kiinnostavat minua.
Vs: Putin pyytänyt lupaa voimankäyttöön Edelleenkin, lapsellinen inttäminen ei muuta asiaa. "Ne ovat lähtökohtaisesti samanarvoisia mutta haettaessa vastausta tuohon pohjattomaan kauhuun niillä kummallakin on hyvin vähäinen ellei olematon todistusarvo." Pahoillani, mutta selkeillä havainnoilla ympäristöstä on nimenomaan todistusarvoa. Ja vaikka pyrit jatkuvasti tästä itse julistamasta auktoriteetti asemastasi arvottamaan sen, millä on arvoa ja millä ei. Sillä ei yksinkertaisesti ole mitään arvoa. Jos tähän keskusteluun osallistuu noin 5-10 ihmistä, heistä 2 on kuullut suoraan lapsilta kysymyksiä sodasta. 1 kaveri on vaihtanut siviilipalvelukseen ja jo alkumetreillä taisi olla jopa 2 ihmistä jotka ilmoittautuivat kuvitteelliseen eturintamaan. Voisi väittää että näillä havainnoilla on hyvinkin paljon sitä "todistusarvoa". Se väite, siitä että se että et ole itse huomannut mitään. Ja se että minä olen huomannut, olisivat molemmat yhtä yhdentekeviä. Ei ole perusteltua, olethan voinut olla vain silmät kiinni. Havainnoimatta jättäminen ja havainnointi ei ole samanarvoisia. Mutta sun täysin lapsellinen kyky olla sitä myöntämättä, ja jatkuvasti uskoa olevasi oikeassa vain sen takia että takerrut täysin esim. mun käyttämään "pohjatonta kauhua" termiin. Jonka muuten laitoin kehiin juuri siksi, että tiesin sinun takertuvan siihen lapsellisella raivollasi. Ei vaan muuta asiaa miksikään.
Vs: Putin pyytänyt lupaa voimankäyttöön No nyt olet aivan oikeassa ja peräti asian ytimessä EDIT Et kuitenkaan selkeään kysymykseen jaksanut sitten vastata. Kai sinulta kysyminen olikin sitten lapsellista inttämistä.
Vs: Putin pyytänyt lupaa voimankäyttöön Näin siinä tosiaan taisi päästä käymään. Piti päästä julistamaan omaa mahtiaan, voimaa.. pelkät kokeet eivät riittäneet. Oli kyseessä liian uusi ase, joka piti upottaa kansakuntien takaraivoon. Ja myös näyttää se, että he oikeasti ovat niin hulluja.. että voivat tarvittaessa käyttää tätä asetta siviiliväestöä vastaan. Jotain mitä yksikään muu kansakunta ei ole koskaan tehnyt, yksikään muu valtio ei ole suorittanut näin suurta massamurhaa noin lyhyellä aikavälillä. Tekona, toi on täysin omassa luokassaan. Tottakai Dresnenin palopommitus tulee luultavasti kakkosena, olihan senkin jenkkien käsialaa. Noin 25'000 kuollutta.