Skannasin muutaman shotin samasta aiheesta kuin tuon romukasa digin. jokainen voi itse muodostaa mielipiteensä Digi Mustavalkoisesta ja mun tyylistä tehdä MV kuvia...
Vs: vertailu Filmi-Digi (jälleen) Hohhoijjjaa, on muuten ilmoja pidelly. Näyttäisi kesä olevan tulossa.
Vs: vertailu Filmi-Digi (jälleen) Huomaanpa heti että tarttee ajaa Flextightin kalibrointiohjelma, yläreuna on ihan epäskarppi ja kummaa tummuutta myös siellä...
Vs: vertailu Filmi-Digi (jälleen) Sulla on tiedostojen nimet tuolla näkyvillä, ja jos niihin ei sisälly kompaa niin paljastaa pelin.
Vs: vertailu Filmi-Digi (jälleen) joo ei tää mikään arvausleikki ole, poistan noi Filkkakuvat ja ajan kalibroinnin , katsotaan sitten uudelleen
Vs: vertailu Filmi-Digi (jälleen) Filmi-Digi vertailuille on tyypillistä että digikuvat lävähtää kerralla ruudulle, ja sitten aletaan iteroimaan sen filmin kanssa. Argumenttina on, että kyllä se filmi on helvetin paljon parempi, mutta se nyt ei vaan näy tässä kun skannaus on ryssitty. ;-)
Vs: vertailu Filmi-Digi (jälleen) Kivasti tuo esiin kehityslaimut taivaalle, ja sädekehä kuin Jeesuksella konsanaan mustan ja taivaan kohdatessa. Rotskurakeestakin voi olla ainakin kahta mieltä. Ei tälläiseen Leicaa tarvita, sama tehdään kansalaisopiston harrastajapiireissä halvemmillakin vermeillä. Sama halo muuten oli tuon digikasin mv-kuvassa. Oliko kameran vai taiteilijan kääntämä? Kapa
Vs: vertailu Filmi-Digi (jälleen) No ei se mitään. Näillä mennään, kukin valitsemallaan tiellä... me eläkeläiset kapa
Vs: vertailu Filmi-Digi (jälleen) Molempi huonompi, pitää kai todeta. M8 mv:ssä on digillä helposti tapahtuva sävyjen repeily aika pahaa (digi-mv on IMHO vaikeeta), filmillä taas on taivas kovin epätasaisesti kehittynyt. Standilla vedetty?
Vs: vertailu Filmi-Digi (jälleen) Miksi ihmeessä pitäisi verrata juuri tuohon digikuvaversioon ja -näkemykseen? Onko tuo ainoa ja absoluuttisesti oikea versio digi-mv-kuvasta? Luulempa, että tuon digiversion olisi voinut tehdä sadalla tapaa paremminkin. Ja olisihan siihen voinut lisätä sataa erilaista filmiraetekstuuria. Filmiversioon en osaa ottaa kantaa. Filmikuvausharrastukseni on vielä lapsenkengissä. Komeaa on rae ainakin näytöllä esitettävässä versiossa. Millaista se lienee oikeasti, paperivedoksessa tai filmillä?
Vs: vertailu Filmi-Digi (jälleen) karseeta, mutta se on ollut ja on edelleen päämääränä... (Fuck the technique...)
Vs: vertailu Filmi-Digi (jälleen) Miksi digiä ja filmiä pitää verrata? Eihän konjakkia ja vodkaakaan verrata..
Vs: vertailu Filmi-Digi (jälleen) Siksi että olen ajatellut luopua filkasta, mutta en ole ihan varma että haluan... tarttee leikkiä vielä tuolla CFV:llä ja noilla filkka look alike plug ineillä.
Vs: vertailu Filmi-Digi (jälleen) jani (randomn) vähän fiksasi malliksi tuolla TRI-X plug inillä. ja kas, tällaista mä odotan mun M8 mv shoteilta.. aina oppii...
Vs: vertailu Filmi-Digi (jälleen) Heh, samoin olisi tuon filmiversion voinut tehdä paremminkin. No, vakavasti ottaen: Itse olen kokenut juuri filmi- tai paperikuvien digitoinnin kaikkein työläimmäksi työvaiheeksi, ja toiseksi vaikeimmaksi työvaiheeksi sitten sen digikuvien työstämisen paperille nykyisillä valokuvatulostimilla (ainakin kuvakoon kasvaessa ns. näyttelykokoon). Tässähän ei sinänsä ole mitään uutta, koska analogi-digitaali-konversio on ollut haastava muuttuja niin kauan, kun on ollut tietokoneitakin (esim. ensimmäiset modeemithan tulivat perinnetiedon mukaan kuvioihin jo 1950-luvulla).