Vs: Filmi R.I.P Geokätkeilystä innostununeelle tyttärelleni isän vanhat filkkapurkit kelpasivat uusiokäyttöön.
Vs: Filmi R.I.P äkkiseltään shokeeraava ajatus, että nyt jo voi olla noin 10-vuotiaita, jotka eivät ehkä ole koskaan nähneet filmiä tai filmipurkkia Kelanauhurit, videonauhat yms. ovat selvinneet yllättävän pitkään vielä korvaavan teknologian tultua, mutta filmi kaikkosi suurilta kansan riveiltä äkkiä.Tietysti filmin kohdalla on ollut jo sen elinaikana kaikenlaista nopeasti katoavaa, kiekkokamerat pahimpana esimerkkinä.
Vs: Filmi R.I.P No, Suomessa... Muistetaanpa, että on monia kulttuureita, islamilainen mm., joissa ei kuvia suuremmin harrasteta.
Vs: Filmi R.I.P Ei kai perus-muslimit sen vähempää kuvaa kuin muutkaan, ne kuvia vastustavat ovat jotain fanaatikkoja. Tietysti tässä filmipurkki-heitossa olin meidän kulttuurimme viitekehyksessä. Eiköhän afrikastakin löydy paljon filmiä kokemattomia, oli uskonto mikä tahansa tai ei mikään.
Vs: Filmi R.I.P Mä kohtasin tämän sulkupolvien ammottavan kuilun, kun räpsin jossain sukujuhlissa Nikon FM2:lla. Joku ehkä 10 vuotias sälli tuli, et "näytä". Siis takatelkkarista, et millanen kuva tuli. Sanoin sit vaan ,et "ei tässä oo näyttöä, kun tää on filmikamera". Sälli jäi sit siihen vähän kumman näkösenä ja mä jatkoin omia juttuja. Sit kuulin sivukorvalla, kun sen äiti selitti sille tätä filmiä ja filmikameroita, koska "filmi" oli vesselin mielessä yhdistynyt pelkästään elokuvaan. Ei ehkä ihan helppo selitettävä tämä filmi, digiajan kasvatille, jos ei ole mitään pohjatietoja.
Vs: Filmi R.I.P Joku vuosi sitten veljen lapset olivat tottuneet siihen, että kun heistä otetaan kuva niin voivat heti katsoa sitä. Nyt omakin lapsi on oppinut jo tuon ja pettyy aina mun filmikameroihin. No, oppiipahan ettei jokaisessa kamerassa näy kuva heti
Vs: Filmi R.I.P Mä lähden tuossa kohta hakemaan sitä jo kuolleeksi julistettua matskua Tietysti niissä nyt ei tuota purtiloa edes ole
Vs: Filmi R.I.P Lasten suurta hupia on kun nakkaa ison fieldin jalustalle keskelle olohuonetta ja saavat pällistellä tähyslasilta hupun alta toisiansa. Eskari-ikäinen tyttö oppinut jo tarkentaan tuolla.
Vs: Filmi R.I.P Tuo on aikalailla sama kenet ensimäistä kertaa laittaa hupun alle niin ensikommentti on WAU. Ja onhan se.
Vs: Filmi R.I.P Minäkin pääsin eka kerran L and Scapen 8*10 kameraa tihrustamaan hupun alle luupilla. WAU