Näyttää siltä, että pari epämääräistä tyyppiä on ehkä tapaamassa kameroinnin tiimoilta Kotkassa Sapokan vesipuistossa. Mikäli kiinnostusta löytyy, niin mukaan voi tunkea muistakin. Alustavasti on sovittu, että vesiputouksen luona torstaina klo 12.00.
Kuulostaa siltä, että olis hyvä tilaisuus tutustua ainakin pariin oikeeseen kuvaajaan (ite oon hyvinkin lapsen tasolla kuvaamisessa) eikä tarvis ajaa toiselle puolelle Suomee. Mistähän kehittäis sopivasti aikaa..... Mispäin aiotte tähtäillä? Vai annatteko merituulen heitellä?
Ei ole tarkempia suunnitelmia, mutta Sapokan vesipuiston putouksen luona on tavoitteena tavata. Eli Kotkan saarella sijaitsevat. Varsin keskustapainotteista.
Muuten hyvä, mutta lupauduin jo torstaiksi ylitöihin testaamaan yhtä uutta vekotinta. Muuten tuo ajomatka olisi ollut siinä haarukassa, että tollasella vanhalla puolikuntoisella vekottimella olisi voinut sen ajaakin. Pitäkäähän kovat kuvaussessiot. Sepe
Keli on todella siisti. Katellaan mitä parin tunnin päästä tapahtuu. Jahtailin tossa jo aamulämmittelynä tikkoja. Käpytikkoja oli Tervaleppälehdossa pilvin pimein. Palokärjestä taisi tulla jotain ja joku kehno pikkutikkakuvakin taisi irrota.
Jotain tapahtui. Itse fangio näkyi livenä, mies äänettömien viestien takaa. Jotain kuvia käsittelin pikaisesti näytille tästä historiallisesta hetkestä: http://personal.inet.fi/koti/vesa.nopanen/kotka050505/ Tuolla on osa varsin samantyylisiä, olisi mukava kuulla mikä samantyylisistä (mm vesiputous) on miellyttävin. Vai olisiko pitänyt laittaa galleria-puolelle? Mikä on foorumin tapa, moderaattorit? Vesku
Mie oon päässy nettiin! Minusta tulee kuuluisa. Kuvat liittyvät niin selkeästi tähän tapahtumaan ja kuvien malli on sen verran hienostuneempi kuin Niepin karvapäät, että kuvien paikka täällä on varmaan oikeutettu. Tai en siis tarkoita, että kuvien olemassaolo olisi oikeutettua, mutta se, että kuvat ovat täällä eivätkä kallerioissa. Mutta asiaan. Missä vuoden luontokuvat? Kävihän niin, että pikkutikka, joka ei ole kaikkein yleisimpiä lintuja, on pari kertaa vilahtanut kennoni edestä enkä siitä koskaan ole kunnon kuvia saanut. Nyt kun paikalla oli aito loppilainen maalaisisäntä vuohijuttuineen, peittyivät kaupunkilaisten äänet, hajut ja urbaanit ulkomodot maalaisfiilikseen. Ja tikka poseerasi kun Pepsodent-mainoksessa. Sitä olisi varmaan voinut koputtaa vaikka selkään, mutta en hennonut. Annoimme sen jatkaa rauhassa napuetteluun. Ja entäs se viherpeippo? Sehän poseerasi ja pönötti siinä rungolla heti metsän sisäänkäynnillä niin, että varmasti juuttui jotain tsuttustuumiinkin? Edit: Ja se punainen auto ei ollut mun. Mulla on valkoinen. En tiedä oliko Veskun. Yhdeltä asuinalueelta, jonkin matkan päästä kohtaamispakalta, se lopuksi napasi yhden Rellun, millä karautti kaukaisuteen.
Eihän niitä noin vain julkiseteta. Minulla on salaista tietoa että tämän vuoden Vuoden Luontokuva-kisassa suositaan halpiszoomien kuvia että Canonin ja Sigman linsseille saataisiin lisää menekkiä. Ei saa kertoa kenellekään mutta Vuoden Luontokuvan 2005 merkittävin seikka on Canon 75-300/f4-5.6 EF III -linssi. Vai olikohan se vuoden 2006? Vai pitikö siinä ollakkin se uusi Canon EF-S 17-85mm / F4-5,6 IS USM sittenkin käytettynä.. Tuolla singollasi koputtelit sitä päähän useammankin kerran mutta taisi olla tikka niin pilvessä ettei havainnut. Varmaan joo. Päätin etten vielä katsokkaan niitä kuvia pikavilkaisua kummemmin.. Kun ehdin niin vilkaisen tarkemmin - jos olisin noita käynnyt vatvomaan olisivat kuvat olleen näytillä vasta joskus ensi viikolla, todennäköisesti. Samasta syystä en käynyt väsyneenä pähkäilemään mikä niistä putous ja Katarina-kuvista olisi toimivin vaan lätkäisin ne mitkä eivät olleet totaalisen epäonnistuneita. Viimeisessä kuvassa tuolla on tarkennus(kin) pielessä mutta laitoin kuitenkin näytille. Vesku
Niin noista kuvista vielä. Minusta ne ovat aika hyviä. Siellä on se yksi kuva minustakin, joka on varmaan paras kamerakuva, mikä minusta on otettu. Voisit vaikka lähettää sen ihan kokonaisena. Mulla ei ole sivustoja, minne noita kuvia tuuppisin, enkä jaksa mitään ilmaisgalleriaa väsätä, mutta jos haluat liittää vaikka ton saman gallerian perään pari mun kennoille tarttunutta, niin voin lähettää jotain.
Se ensimmäinenkö jossa sinko rötköttää jalkojen välissä? Vaiko se jossa katsot kauemmaksi lähes vastavalossa? Kiitos kehuista. Pistä tuleen mun kotiosoitteeseen. Mieluiten valmiiksi pienennettyinä sopivaan kokoon (mulla nuo olivat pidemmältä sivulta 650pix-pitkiä). Saa nähdä liitänkö tuohon vai teenkö oman gallerian mutta kyllä ne näkyville joksikin aikaa saadaan. (Siistin tuota paikkaa aina välillä, kun kiinnostus kuviin on hiipunut + jokunen varoaika sen päälle). Vesku
Ja mestarin Fangion jakamat kuvat tapaamisesta: 1. Mikä ihmeen miiting? Kuka urbaani häiritsee mun ruokarauhaa? http://personal.inet.fi/koti/vesa.nopanen/kotka050505/1miiting.jpg 2. The art of making art. Taiteilija työssään. http://personal.inet.fi/koti/vesa.nopanen/kotka050505/2art.jpg 3. Coolisti. Hopeacoolisti. http://personal.inet.fi/koti/vesa.nopanen/kotka050505/3coolisti.jpg 4. Pikkutikka. http://personal.inet.fi/koti/vesa.nopanen/kotka050505/4pikkutikka.jpg Yritän saada omat tipu-kuvani ensi viikolla tänne teidän riesaksi. Vesku
Ihmeen hyviä kuvia toi Vesku saa, kun huomio ton otteen. Eikö digikameralla pitäisi kuvata käsi suorana? Tässä on pahasti koukussa.
Kyllä! Onko mitään ehdotuksia rangastukseksi? Missä on Foorumimestari Spege? Vai pitääkö järjestää toverituomioistuin?
Ei mitään selityksiä. Voihan sitä kuvata siitä näytöltä, vaikka siinä onkin ihmeen onton kuulonen ditaalitekniialla toteutettu sulkimen ääntä matkiva molskahdus.
Oiva rangaistus olisi, että kuvaat kaikki muistit kerralla täyteen asennossa seisten kädet eteen ojennettuina. Kamerasta saa pitää kiinni ainoastaan molempien käsien peukaloilla ja etusormilla. Sarjatuli on kielletty. Joka laukaus on tähdättävä näyttöruudun kautta.
Ei pelaa. Hopeakuula painaa 200 grammaa ja Veskun painavin opukka 150 g. Jos Veskulle saadaan lainaan edes 70-200 4, mistä se näkee märkiä unia, homma saisi jo vähän kantavuutta.