Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Punainen irlanninsetteri (nro.12)

Keskustelu osiossa 'Kuvat ja galleriat' , aloittajana emerik, 28 Heinäkuu 2005.

  1. emerik

    emerik Well-Known Member

    5 870
    51
    48
    [​IMG]

    Jaa-a kun Mikko uteli tai sanoi että pitäisi tehdä top-10 lista. No en kehtaa kiusia viattomia valokuvaajia niin isolla määrällä, mutta laitetaan se paras kuva näytille. Tämä on minun suosikkini. :)
     
  2. Huono...Punainen Irlanninsetteri on minusta arvokkaan aristokraattinen rotu joten en tälaisia laittaisi galleriaan .
     
  3. emerik

    emerik Well-Known Member

    5 870
    51
    48
    Kerroppa toi mun pojulle, khih.. ;) Kyllä setteri on täysin vauhti hullu ilkikurimus ja just nappi osoitus minkäläinen höperö se on. =)
     
  4. Joo...mut ihan oikeesti toi on taiderotu. Sillälailla klassikkotyyliin.
     
  5. MJK

    MJK

    1 436
    0
    0
    No prkl, musta taitaa tulla tän koirabuumin takia klaukun historian ensimmäinen bannattu ;) Tuolla on tuo galleria puoli olemassa. Ei ole yllätys jos ilmaisin jälleen itseäni huonosti, mutta useamman kuvan otannassa näkyisi mahtuuko mukaan niitä ns. perustason räpsyjä. Vaikuttaako koiran rotu siitä otettuihin hyviksi luettaviin kuviin? Koiran luonne jne yms etc. Pitäis perustaa tälle oma topic ja vääntää siellä. Tiedä vaikka osaisin joskus pukea ajatukseni sanoiksi.

    Itse kuvasta, vauhdikas otos. Koiran ilmeestä päätellen on hieman epäilevä alastulostaan =D Taitaa tämä kuva parantua kun sitä katselee isona seinältään? :)
     
  6. Juki

    Juki

    313
    0
    0
    Kuvassa hienointa on mielestäni koiran etutassujen ja yhä koskemattoman hangen pinnan välinen jännite. Oikeaa alakulmaa olisi voinut siistiä helpostikin.
     
  7. Tän joskus nähny jossain.. hieno on.

    Tässä viime syksynä kaveri kertoi, kuinka sen irkku yritti seisoa ja paimentaa sorsaa... uidessaan. Oli kuulemma melkoisen hupainen näky kun se rupes seisomaan niin se uppos ja kun se siitä räpiköi pinnalle, niin sorsa liikkui.
     
  8. Vaikuttaako koiran rotu siitä otettuihin hyviksi luettaviin kuviin? ...............Joo josasain mielessä kyllä ja edelleenkin viimekädessä kauneus on katsojan silmässä. Tarkoitan että mielestäni tämä rotu sopii sommitelultaan enemmän sellaisiin vanhahtavaan arvokkaaseen ympäristöön...Kuvaa esim englanninbulldoggi kaislikossa tai Takan edessä.. you know.

    mutta tämähän on makuasia
     
  9. peet

    peet Member

    764
    0
    16
    Juu, ei ole näköjään kuullut asiasta. ;)
     
  10. YpyCL9V

    YpyCL9V Member

    597
    2
    18
    Hei kerros Homolordi muitakin sääntöjä mitä pitää kuvata ja miten? Onko olemassa esim jokin kirja missä sanotaan että mitä asiaa/esinettä/eläintä/näköistä ihmistä saa kuvata missäkin ympäristössä ja millä tavalla?

    Kuvasta voin sanoa että kuuluu niihin parempiin koirakuviin mitä olen nähnyt. Yleensä aika perustylsää juubaa mitä laitetaan esille. Tipellä oli myös aika nafti otos.
     
  11. On esim Edesmennyttä Pahkasikaa selaamalla saat oivia kuvavinkkejä. Minusta vaan esim ne mv:t mitkä taannoin oli esillä setteristä oli älyttömän hienoja. (Vissiin saman kuvaajan otoksiako?) Tossa kuvassa ei esim Setteri ole esillä vaan liike noh...sehän tässä onkin kai se pääasia.
    mitä sääntöihin tulee niin säännöt jotka voin sulle kertoa niin koskee kuvia jotka minua miellyttää.
     
  12. emerik

    emerik Well-Known Member

    5 870
    51
    48
    Kauheata riitelyä. Joka tapauksessa jos puhutaan mv kuvista niin luulisin että ne on minun olleen. Eipä täällä pahemmin kukaan muu noita punaisia irlanninsetterin kuvia ole esille laittanut.

    Setterin olemus on kyllä sellainen että siitä saa ylväitä kuvia kuten olenkin todennut. Ja ymmärrän myös ajatuksesi että tietyistä koirista voi tehdä ajatuksen tiettyihin olosuhteisiin tai taustoihin. Kuten ilmaisitkin buldogista vaikkapa.

    Koirakuvistani jokainen on pitänyt eri kuvista yleensäkin kuin minä. Tietysti kuvia on valtaisasti, joten se on ymmärrettävääkin.

    Minusta on hyvä kun asioista voi keskustella ja voi sanoa mielipiteensä. Vaikka ne olisikin nasevia ja teräviä niin nehän on sen henkilön mielipiteitä eli hänen näkemys. Mutta niissä voi olla myös osuvaakin asiaa. Turha tappelu ja provosointi on asia erikseen, joten toivottavasti ette riitelisi enempää.
     
  13. Tota....mä en todellakaan tappele. Mutta on se hienoa että teillä on tällainen yhtäköyttä yhdistys. Muut kuin itse kuvaaja saattaa herkistellä kilon pakasteherneitä klyyvariin ja se on oiva osoitus yhteishengestä. IHANAA!!
     
  14. emerik

    emerik Well-Known Member

    5 870
    51
    48
    Tuota viimeisintä kommenttia en ymmärtänyt, no minäpä olenkin tyhmä maalaispoeka. ;)

    Mut mäpä lähen pojun ulkoiluttamaan joten hiljaisuus tuli nyt. :D
     
  15. Juho Kerolalle: käy kattomassa Miken Galeria sieltä saat osviittaa
     
  16. Panitteko muuten kukaan merkille että homolordi kertoi tuossa oman mielipiteensä. Eli ei huutanut totuutta niinkuin kaikki tuntevat tuon lauseen lukevan.

    Ja tässäkin viittaan ylläolevaan, eikös homolordi kertonut mielipitensä tästä kuvasta, vai pitäisikö hänen tähän topikkiin kertoa omat käsityksensä visuaalisuudesta noin yleensä?


    Ja kyllä homolordikin oppii vielä että jos kuvassa on koira tai kissa niin niitä kuvia eisaa kuin kehua! Sillä onhan ne aina niin lutusia

    Enivei kuva on aika hauska erottuu edukseen kuvana tästä rakkitulvasta joka täällä on. Siis minunmielestä tuo on minun mielipide ei mikään sääntö kuvaukseen, mutta jos joku haluaa että kertoilen kuvaus sääntöjä niin teen sen kyllä pyydettäessä jos ette itse kykene ajattelemaan.

    Mielestäni tämän topikin ainut valokuva arviointi on tässä:
    Muut ovat keskittyneet siihen että koira on hassu kuten yleensä koirakuvissa tehdään ku ne on niin lutusia...
     
  17. vauhtia tässä ainakin piisaa! emerik-laatua :)

    ja tuohon koirakuvahommaan yleensä sen verran, että tietty mielellään näkisi koirat omimmassa ympäristössään (lintukoirat lintumetsällä, jne), mutta tämmöiset hulluttelut ovat aina mukavia. setterit ovat vilkkaita koiria, ne juoksentelevat lumessa ja pitävät hauskaa. kaikissa koirissa on energiaa, ja on mukava katsella kuvia, joissa koira ottaa ilon irti elämästä. mutta tämä onkin "vain" koiranomistajan mielipide :)
     
  18. YpyCL9V

    YpyCL9V Member

    597
    2
    18
    Minun kirjoitukseni voi suhteuttaa sellaiseen määrään olutta että nyt pitää ottaa panadolia ja syödä kuppi nuudeleita.

    Välikysymys, mikä on viitekehys jossa esim suomalainen mies pitäisi kuvata? Saunassa?
     
  19. määpäs käyn alottamassa yleiseen keskustelun noista kuvausympäristöistä, niin jaaritelkaa siellä lisää..
     
  20. Paskahuussi ja luettavana vaikka Valitut Palat