Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Punainen irlanninsetteri (nro.11)

Keskustelu osiossa 'Kuvat ja galleriat' , aloittajana emerik, 28 Heinäkuu 2005.

  1. emerik

    emerik Well-Known Member

    5 870
    51
    48
    [​IMG]

    Aika perustason koirakuva. Kuukausi sitten otettu suurin piirtein. Itse jonkin verran pitänyt tästä kuvasta. Ja kun ei ole tullut laitettua "pitkään" aikaan koirulista kuvaa joten tässä pakollinen aiheen mukainen kuva. ;)
     
  2. Kieltämättä toi sun elukka kyllä on punainen. Nuo varjot kun olis tosta nenän päältä saanut pois ... niin niin, elukoita kuvatessahan se onnistuukin
     
  3. Kuonovarjot on kyllä ikäviä. Positiivista kuvassa on minusta alaosan sumumainen epätarkkuus joka tekee yläosan epätarkan metsän kanssa kehyksen koiralle.
     
  4. simoj

    simoj

    87
    0
    0
    Alaosa näyttää oudolta. Kuvankäsittelyssä blurrattu? Muuten nuo heinät kehystää koiruuden kivasti.
     
  5. Teemu Laine

    Teemu Laine Ylläpitäjä Ylläpidon jäsen

    4 723
    124
    63
    Taitaapi olla vaan etualalla olevat heinät jotka näkyvät epäterävinä kuva-alalla.
     
  6. MJK

    MJK

    1 436
    0
    0
    Olen ollut huomaavinani, että juuri nämä ns. "perustason" kuvat uppoaa hyvin ihmisiin. He eivät etsimällä etsi kuvasta vikoja vaan nauttivat siitä sellaisena kuin se on. Silti on pakko myöntää noiden kuonossa olevien varjojen tässä kuvassa hiemassa häiritsevän, mutta muuten potkii. Eroaa helposti rauhallisesta taustasta, katsekontakti ja suukin on sopivasti auki.

    Koitappa E kasata joskus 10 parasta koirulilaukaustasi nippuun näkyville, olisi kiva nähdä miten itse näet omasta mielestäsi ne hyvät hauvakuvat. Omasta mielestäni liika kikkailu ei aina ole hyvästä, itse pidän tällaisista "perustason" kuvista yllättävän paljon. (Vita myös ja muutkin koiriaan kuvailevat, top10 kasaan.)
     
  7. emerik

    emerik Well-Known Member

    5 870
    51
    48
    Kuten Teemu totesi niin heinät on vain on epäteräviä. Kuvaa ei ole editoitu muuten kuin ylhäältä hiukan rajaamalla pois sekä sivusta jotta 3:2 pysyy. Näitä perinteisiä kuvia en editoi, vain rajaus sekä oikasu virheitä korjaan kun aloittelija olen. :)
     
  8. peet

    peet Member

    764
    0
    16
    Jahas, taitaisi noita löytyä jokunen kappale. Täytyypä arkistoa penkasta.
     
  9. Vissiin sulla oli mustavalkosina kuvia kyseisestä koirasta puun vieressä. Oli tosi hyviä. Setteristä ja nimenomaan punaisesta sais klassikkokuvia pienellä vaivalla. Liikettä ja silhuettejä nin se on siinä Galleria valmis
     
  10. emerik

    emerik Well-Known Member

    5 870
    51
    48
    On ne joskus aika työn takana ne kuvat. Vaikka kuinka olisi idea niin eipä se vaan onnistu. Pitää vain olla tuuria. Ja sitä minulla on ollut monesti kyllä. Tietysti vietän paljon aikaa koiran kanssa joten luonnostaan niitä kuvia syntyy. Setteri on omalla tavalla minustakin hyvin kuvauksellinen, mutta on monia muitakin rotuja jotka olisi kauniita kuvattavia. Monesti hoen että kun saisi noita koiria lainaan niin voisi kuvailla mitä erilaisempia koiruleita. Esimerkiksi tässä se Simosin kuva oli todella itseeni iskevä. Mutta koira pöljillä ihmisillä on oudot aivoitukset. :)
     
  11. Taitaa vissiin olla vaikeimpia kuvattavia noi koirat jo siis haluat onnistuneita kuvia. Tää värikuvakin on hieno mutta noi heinät..(Älä vaan vedä poroja nokkaan) Jotenkin just tohon ympäristöön laitettuna Setteri on hjuva. Tarkoitan Setterin luonnollista toimintaympäristöä. Faijalla tosiaan on vanhoja mv kuvia n. 50-luvun alusta ja oiskohan ne sitten ohjailleet omaa mielipidettä miten noita tulis kuvata. Toinen magee ehkä vaikea toteutettava olis n. koira seisonnassa kun se hiffaa linnun.
     
  12. emerik

    emerik Well-Known Member

    5 870
    51
    48
    Itse asiassa projektina oli heinässä juoksevan koiran kuvaaminen. Harmikseni tuo heinä oli niin korkia ettei siitä tullut mitään. Tosin sain kuvia joissa pää vilahti mutta ne on enemmän muistoja perhealbumiin. Tämä kuva sitten oli siitä polulta joka meni sen pellon läpi (Huom! Ei käytössä oleva pelto.). Ja tarkoitus oli sitten kutsua poju luokse ja lähteä pois kun se tepasteli luokseni ja jotenkin siinä välähti että tostahan saapi kuvan kun näkyy koira. :D

    Joka tapauksessa seisova lintukoira olisi tietysti pitäisi saaha, siiinä puhut totta. Tosin näyttäisi olevan vielä liian huima. Oravia se on seisonut kyllä. Katsotaan jos joskus onnistuisi. :)

    Kiitos suuresta määrästä palautteesta, oli mukava lukea ja tietysti muillekkin thanks. :)