Vs: Punainen + 10min RIP Jari, ensimmäisestä kuvasta tykkään! Mutta en itsekkään ymmärrä miksi 2 kuvaa, yritätkö vähentää kritiikin saamista sillä että laitat mahdollisimman paljon kuvia, eri käsittelyillä ja eri paikoista, kaikki tämä sen takia että näet punaista jos joku ei tykkää kuvistasi... On muuten taas hieno Siren vastaan muut matsi menos, harmi vaan että taas, niin kuin aina, jari on täysin lyöty.
Vs: Punainen + 10min RIP Menee näköjään ihan ohi? Siis ekaan lisätty saturaatiota reippaasti, koska siitä tulee usein sattuu silmiin komentteja, laitoin japanin insinöörin ns. normaali saturaatioisena perään jotta ei satu silmään. Ilmoitin vielä sen erikseen, jos siitä huolimatta joku haluaa vittuilla että en muka osaa päättää, niin en voi auttaa? Minä näin siis tuon ilmoituksen jälkee siitä mainitsemisen johtuvan kahdesta vaihtoehdosta...
Vs: Punainen + 10min RIP Eka versio on parempi. Kova saturaatio sopii, koska värit ovat ton kuvan koukku. Höyhenkuva on hämmentävä. Toivottavasti punatulkun on haukka vienyt. Jalanjäljet kuitenkin viittaavat ihmisen julmaan tekoon. Sivukommenttina: Jari vs muut matsissa ei ole mitään hienoa, ei yhtään mitään.
Vs: Punainen + 10min RIP En jaksa aikuisten oikeasti vastailla tuolle nuorelle, sillä on ihan omat geimit menossa
Vs: Punainen + 10min RIP Meidän pihalla jopa minä kävelen, vien linnuile ruokaa ja saatan ihan huvikseni tepastella, josta taas tulee jalanjälkiä Olin itsekkin yllättynyt kun vilkaisin pihalle kuvan laiton jälkeen että oli vain nippu höyheniä jäljellä, lintu oli jotenkin sairas kun kökötti tuossa eikä pelannyt minua kun otin 1,5 metrin päästä kuvan. Haukka en näynyt mutta, ei ollut kissan jälkiä tms., jotta oletan että haukka vie. Kuvina nuo höyhen räpsyt, vaan toivat informaatiota että näin kävi.
Vs: Punainen + 10min RIP Lintu, joka kyyhöttää tuolla tavalla höyhenet pörhöllään (jos ei ole kova pakkanen), eikä pelkää ihmisiä sairastaa kuulemma salmonellaa. Näin minua on joku eräveikkonen joskus opastanut. Varpushaukkahan tuollaisen nappaa mielikseen.
Vs: Punainen + 10min RIP Wow, Jari. Olet nostanut tasoni lapsesta nuoreen. Kiitos siitä. (tämä ei siis ollut minkäänlaista vittuilua, olen vain yllättynyt että sanoit sanan "nuori", etkä lapsi)
Vs: Punainen + 10min RIP No, taas tuli todettua että foorumilla on joitain tyyppejä joiden kuvia ei kannata kommentoida... Kai tässä voi vähitellen syyttää itseäänkin kun ei osaa arvoida tuota herkkyyttä..
Vs: Punainen + 10min RIP Mitäs täällä oikein toimitetaan. En ole kaikkea lukenut, mutta suunnilleen aiheen tiedän. Kun näin tämän aloituksen, tuli tietysti mieleen että hiljattain foorumilla oli puhetta siitä kuinka on jotenkin köyhää kun ei enää jakseta edes päättää sitä versiota itse, vaan työkopioita laitetaan esille tai kun laitetaan mv ja väri kummatkin. Tuntuu siltä, että tämä on nimenomaan tarkoituksella vastakarvaan sille, myönnetään sitä tai ei. Luulen että tarkoitus on saada huomiota ja perinteinen kiva häly aikaan. Ns. sireenit päälle. On niin kiva vedättää. Jotta estraditaiteilija pysyisi roolissaaan, tähän on vastattava loukkaantuneena ja kiivastuneena henkilöönsä puuttumisesta.
Vs: Punainen + 10min RIP ^Tuosta "vastakarvaan" olemisesta. Näen aloituksen kuvaparit nimenomaan ovat kannanottona ja pohjustuksena keskusteluun miten tätä kuvaosiota foorumilla voisi käyttää. Sen voisi tehdä myös ilman kuvia, mutta Jari on toiminnan mies. (En siis paheksu tätä - sitä en vastakarvalla tarkoita.) Itsellenikin nousi tuo jo esitetty kysymys punatulkusta, että mitä hemmettiä: pieni saturaation ero ja miksi. Yhtä lailla siitä toisesta 100% kropista: miksi?
Vs: Punainen + 10min RIP Edeleen kyse oli vaan siitä kun oletin että saturaatiosta tulee kuitenkin sanomista ja laitoin valmiiksi "normaali" saturaatiolla, niin ei tarvi arpoa enemmän vai vähemmän. Laiskuudeksi tuota on erikoista haukkua, sillä jouduin tekemään erikseen toisen version = tekemään enemmän töitä. Minulla on sellainen tunne että joillakin on vaan tarvetta päästä sanomaan, koska kuvaa ei vinut suoraan haukkua ihan paskaksi, niin tuollainen laita tämmöiset tuonne testi osioon, kävi hyvin.
Vs: Punainen + 10min RIP Höyhenkuvista, siinä on minusta tunnistettavat kolmiot molempiin suuntiin, ja siten kuva kuvassa. En voi sille mitään että joku muu ei näe tuota. Jotenkin edeleen on vahvasti tunne, että jostain vaan pitää päästä sanomaan?
Vs: Punainen + 10min RIP Saturaatio ja muut säädöt ovat toki henkilökohtaisia näkemyksiä, mutta yleensä jonkinverran kuuntelemme toisia. Se on selvää ettei ole mitään käsittelemätöntä kuvaa olemassa, vaan terävoitystä, kontrastia ja saturaatiota säädetään jo kamerassa. Jos ei itse säädä niin kameratehtaan insinööri tekee sen. Varsinkin monissa Porvoon maisemissa on mielestäni ollut liikaa saturaatiota. En tiedä onko tämä ollenkaan paras esimerkki, mutta tuontyylisissä talomaisemissa olen havainnut: http://jarisiren.1g.fi/kuvat/1.uusimmat/J7A_1052.jpg/_big.jpg Se voi olla sävyalan-kontrastin syytä myös että jotenkin pomppaa talot irti ja silmille... likaa. Tämä on vain yksi näkemys. (edit. tietenkin on erikseen raavit, joita käsitellään tietokoneella. Joten ei voi sanoa että aina kamerassa käsitellään. Silloin on kuitenkin Raw-konvertterin oletusasetukset tai oma säätö)
Vs: Punainen + 10min RIP "jostain pitää päästä sanomaan" Jostain kai voi sanoa, eikö se ole hyvä? Punatulkku on punatulkku, ei siitä oikein saa otetta kovin paljoon. Höyhenet, kummatkin kuvat, ovat keskenään samanarvoisia. Ei kovinkaan kiinnostavaa, ei mainittavaa kuvallista onnistumista, mikä onkin vaikeampaa pilvisellä säällä. Kun kuvissa ei näe innostusta tai voimaa, pitäisi varmaan jättää kommentoimatta kuvankäsittelyäkin, tai yleensä mitään? Jos siinä olisi vain kuvakertomus ilman mitään tuplia kahdella tai kolmella kuvalla tapahtumasta, jonka selostit, olisi myös tämä perinteinen muutaman sivun mittainen show saattanut jäädä pois. Tuskin se olisi ollut mieleesi?
Vs: Punainen + 10min RIP Olisihan tuo jo aikakin laittaa käsilukko. Räpsyjä kun pitäisi ylistää? T Jukka