Tykkään kyllä valosta, väreistä, asettelusta ja fiiliksestä.. Terävä tämä saisi vaan olla. Soft focus ei iske muhun. Mutta hieno silti.
Komppaan eoria paitsi focuksen osalta, minusta se natsaa tähän. En tiedä miks mut tuli se yhde tyypin maalaamat aku ankka taulut mieleen ... kummallista ?
Kyllä minua tökkii tässä tuo softius. Asettelu on kiva luukuunottamatta tuota vasemman etukulman letkua, siitä tulee rauhaton fiilis.
Sommittelu ja värit on oikein hyvät. En oikeesti tiedä tykkäänkö tässä softfocuksesta, ehkä sellainen Lensbaby-efekti kävisi tähän paremmin.
Kauniisti toteutettu kuva, tyttö suhteessa ympäristöön on hyvin pelimäinen&elokuvamainen. Kuitenkin pehmeys ei sovi minusta kuvaan. Muutenhan kuva hyvä.
Tyttö on kuin tietokonepelissä.. Ainakin tytön osalta voisi olla vähemmän/ei ollenkaan softausta. Hienot värit ja valot. Erinomainen ympäristö. Vesku
Minä olen kyllä kovin erimieltä tuon ylettömän terävöittämisen syhteen mitä kaikki tuntuvat haluavan. Minusta softius vain korostaa mallin herkkyyttäja yksinäisyyttä tuossa betonihelvetissä. Minusta tuntuu että kuva ei terävänä toimisi ensinkään näinhyvintunnetasolla kuin se nyt toimii. Koittakaapa työntää hetkeksi ne sisäiset insinöörinne syrjään ja lähestykää teosta tunnetasolla ja miettikää olisiko kuvalla jotain muutakin annettavaa kuin miellyttää pelkästään teknisaenä suorituksena internetin pikku insinöörejä niin ehkä huomaatte mitä tarkoitan.
Yliterävöittäminen on kyllä yliarvostettua ja miksei muukin tekninen runkkaus mutta henkilökohtaisesti nyt tässä kuvassa olen sitä mieltä että softauksen tilaan katsoisin terävämpänä tätä tyttöä. Hienoa kuitenkin että voimme olla erimieltä asiasta, kuvanottajanhan on hyvä tietää et kuva herättää keskustelua. Ja näin on saavutettu jotain vaikka se olisikin epäolennaisesta aiheesta.
Enpä ole 'soft focuksesta' vielä itselleni muodostanut lopullista Oikeaa Mielipidettä, mutta tässä kuvassa se ei ainakaan ylettömästi haittaa. Olisi silti kiva nähdä tästä se 'some focus' -versio. Mut oha täs tunnelmaa, hieno on tuo tyttöön lankeava melkeinpä taivaallinen valo betonipunkkerin uumenissa. Ja yletön tarkennus se vasta kamalaa onkin
Jos ei kuvalla ole sisältöä, niin silloin ei kuvalta voi muuta odottaa kuin että se on tarkka. Ja jos ei kuvista pysty muuta katsomaan kuin onko se tarkka, niin silloin kannattaa keskittyä siihen tarkkuuteen
Kieltämättä "ankkamaisia" piirteitä... kuva jota tulee katsoneeksi useamminkin ja jokakerta myös saa kuvalta jotain uutta...
Oikein hyvä kuva. Mainiot värit, loistavat sävyt, hyvä tunnelma, herättää ajatuksia, sisältää tarinan. Onpa nälkä ;-)
Pidän henkilökohtaisesti kuvasta hyvin paljon, etenkin värimaailma ja valaistus miellyttää. Se onko kuva näin esitettynä parempi kuin terävänä ja päinvastoin on taas vaikeampi asia koska pitäisi(ainakin minulle) olla originaalikuva josta ao.kuva on tehty ja saisi itse todeta terävän ja softin hyvät ja huonot puolet. Minulle tämä oli kuitenkin taas positiivinen ja mielikuvitusta ruokkiva kuva. Kiitos hyvästä kuvasta Zephania ja tervetuloa pian uudestaan
Upea! Kuva iskee kuvana sen verran lujaa, ettei juolahtanut mieleenkään miettiä sen terävyyttä tai pehmeyttä. Tunnelma luisuu minusta enemmän Quay-veljesten ja Bruno Schulzin suuntaan kuin ankkoihin tai "ankkoihin", jos nyt joku vertailukohde pitää löytää.