Vs: Pukuhuoneesta Valitsit siis mv-fillmin balettiesitykseen, hyvä valinta. Peilin heijastukset tekevät kuvasta mielenkiintoisen, osin myös vajaana näkyvä jalka. T Jukka
Vs: Pukuhuoneesta kiitos,valoa oli todella vähän,ja negoista moni meni ..tuksi,ehkä olisi pidemmällä kehitysajalla voinut saada parempaa jälkeä,otan ilomielin vastaan vihjeitä neopan 1600 filmin ammunnoista(iso 800?,kehitys ym) t kimo
Vs: Pukuhuoneesta Voit kertoa meille miksi se sinun mielestä pilaa kuvan. Tämä ei ole provo vaan mielenkiinosta kyselen näkemystäsi asiasta. Minusta se ei pilaa kuvaa. Se antaa tähän kuvaan jotakin uutta jännitystä.
Vs: Pukuhuoneesta Olen osittain samaa mieltä 33polovin kanssa siitä, että valkoinen jalka on häiritsevä. Se ei varsinaisesti pilaa kuvaa mutta peittää kuvan varsinaista kohdetta harmillisesti. Eikös kaikissa old school -oppaissa kehoiteta välttämään irtonaisia raajoja? Ne vaikuttavat vähän pelottavilta ja ovat epäolennaisilta kuvan kannalta. Jos taas etualalla olisi paljon "epäolennaista" sälää ja kohde näkyisi taustalla selkeästi, kysymys olisi kohteen kehystämisestä ja voisi sopia paremmin. Toisaalta asiaa voi katsoa siltä kannalta, että itse olen ns. pelkistetyn kuvauksen vaiheessa eli haluan tuoda esille ainoastaan kuvan kohteen ja tarpeellisen / olennaisen kohteeseen liittyen. Kuva on kokonaisuus, jossa kaikkien osien kuuluisi olla sidoksissa yhteen. Voi olla, että pääsen jossain vaiheessa sellaiseen valokuvauksen vaiheeseen, jossa tuo jalka olisi mielestäni loistava lisä kuvan antiin. Edellisestä selityksestä huolimatta kuva on mielestäni erinomainen (paitsi se jalka) ratkaisevan hetken kuva. Yksinkertaisesti kaunis.
Vs: Pukuhuoneesta Koulukunnatkin voivat muuttua ajan myötä... Hypoteettinen suhde jalkaan eri aikakausina: * 1950-luku: On opittu kuvan rakenteelliset periaatteet -> Jalka tuhoaa harmonian * 1970-luku: Jalka on merkkinä aikuisen (ja valtion) läsnäolosta -> Jalka on kuvassa tärkeä elementti * 1990-luku: Jalka on merkki siitä, miten lapsi on tilanteessa aikuisten maailman vankina -> Jalkaan liittyy tärkeä sisällöllinen viesti * 2000-luku: Jalka on merkki todellisuuden hallitsemattomasta luonteesta -> Jalka on keskeinen tyylin elementti
Vs: Pukuhuoneesta Tästä voi siis päätellä, että olen päässyt valokuvauksen alkeisiin asti ja jämähtänyt viiskyt luvulle. Kiitos mvuori tästä aikajansta! Se avaa kuvien merkityksiä hyvin.