Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

"Puhdetyönä" 6x12 kamera

Keskustelu osiossa 'Tutoriaalit ja DIY / TSI (Tee-Se-Itse)' , aloittajana Linssilude, 4 Joulukuu 2011.

Illat pimenevät ja on aikaa näperrellä jotain pientä. Nurkissa pyöri Sputnik stereokameran runko, jonka toisen objektiivin suljin oli juntturassa. Purin objektiivit pois ja jyrsin niiden paikalle aukon runkoon. Sisäpuolelta samoin väliseina 6x6 kuvien välistä sai kyytiä. Ylhäältä kuiluetsin pois ja tilalle kansi, johon istutin laajisetsimen ja Voigtländerin mittaetsimen. Etuosaan Polaroid 600SE:n bajonetti ja siihen kiinni Mamiyan 75 millinen laajis. Alle kameran runkoon vanerilevyyn istutettuna kaksi kahvaa. Toisessa lankalaukaisin ja toiseen salamakenkä. Koekuvissa oli vielä lievä epätarkkuus, joten projekti jatkuu pudottamalla bajonettia n. 2 mm sisäänpäin. Takaisin ylöspäin saa kyllä korotettua ohuilla alumiinilevyillä. Voi mennä vielä tovi ennen kuin saan tarkennuksen kohdalleen, mutta koekuvissa koko kuva-alue oli piirtynyt ilman vinjetointia. Edes kuvaajan sormet eivät näkyneet kuvissa. Palaan sitten parempien kuvien kera, kun tarkennus on hyvä.

1. Vs: "Puhdetyö"

<like>

Onkos tuo nyt sitten 6x12?

Oon just nyt Houstonissa, ois aika magee kuvata noita pilvenpiirtäjiä tommosella, huiput on pilvessä nimittäin.

2. RDahl

RDahl Ylläpidon jäsen

7 895
    116
    63
    Vs: "Puhdetyönä" 6x12 kamera

Hieno projekti

3. TStoor

TStoor Well-Known Member

3 174
    76
    48

Waau!! Hieno systeemi!

4. Juha Koli

Juha Koli Well-Known Member

1 532
    87
    48

Upeeta!!

5. Jsaasta

Jsaasta Ylläpidon jäsen

1 714
    60
    48

Mahtavaa!

6. juhaa

juhaa Active Member

8 059
    2
    38

Suuremmoista!
    HIenoa, että tehdään itsekekin. Parastahan siinä on se, että kun itse tekee saa juuri sellaisen kuin tulee. :)

Mullakin on 4x5 perällä ja 65mm SA:lla suunnittelua ja rakentamista vaille valmis DIY kamera :)

7. Vs: "Puhdetyönä" 6x12 kamera

haluaisitko ostaa mun 4X5 alumiini fieldini pilkkahinnalla, Toyon 4X5 Graflex kiinnike ja mattalasi kiinni neliskulmaisessa alumiinipalikassa, etuseinään vaan sun 65mm linssi ja se olisi siinä, 6X9 kasetit ja polaperä lisähintaan. Tuosta jöötistä/ Graflex kiinnityksestä/mattalasista pyydän  80 euroa. JW

Jöötti löysi uuden käyttäjän...

8. Vs: "Puhdetyönä" 6x12 kamera

Kiitos tarjouksesta, mutta 6x9 kokoon minulla jo on muutama kamera ja 4x5 koolle myös. Ei siis tarvetta tällä hetkellä.

9. Vs: "Puhdetyönä" 6x12 kamera

+1