Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Pieni kameralaukku

Keskustelu osiossa 'Muut kameravarusteet' , aloittajana Juke.K, 2 Syyskuu 2022.

1. Juke.K

Juke.K Well-Known Member

14 683
    233
    63
    Mun kameralaukku alkaa pikkuhiljaa vetämään viimeisiä. Pitäis etsiä uusi. Sellainen pieni jonne yksi peilitön kamera yhden opiskan kanssa mahtuu. Tietty kännykkä ja lompakkokokin on siellä usein jos ne ei ole taskussa. En halua mitään kameralaukkua joka näyttää kameralaukulta. Laittakaa ehdotuksia ja kuvia omista laukuistanne.

2. papetsu

papetsu Active Member

302
    156
    43

3. Veikko Siipi

Veikko Siipi Active Member

280
    129
    43
    Jassilta viime vuoden keväällä ostin nahkaisen Ona laukun. Kuvassa. Mustana näitä saa vain satunnaisesti, niin ymmärsin, mutta ruskeana näyttää olevan tälläkin hetkellä varastossa. Ei mitenkään halvin mahdollinen nailon pussukka, mutta kestää taatusti kovaakin käyttöä. Sateessa en ole liottanut, mutta muuten vähän joka paikassa.

Ai niin, linkki: ONA Bowery Cognac Leather kameralaukku

20210524_1513_FE0A5606.jpg

4. motris

motris Well-Known Member

4 928
    785
    113
    Jos haluat laukun, joka ei näytä kameralaukulta, niin yksi vaihtoehto voisi olla ns. insertti, jonka voi sitten heittää reppuun, leipälaukkuun, kauppakassiin jne.

Itsellä on sekä Evocin että f-stopin insertit:
    - Evoc
    - f-stop

5. ppohja

ppohja Active Member

514
    38
    28
  6. jaska26

jaska26 Active Member

425
    136
    43
    Tässä minun ratkaisuni laukuksi, joka ei näytä kameralaukulta. Itse heitin heti pois sen minulle turhan sisälaukun/pehmusteen. Siirreltävistä sisäseinistä tein vähän lokerikkoa sinne pohjalle. Mahtuu hyvin kevyt MFT-järkkäri välttämättömine lisätarvikkeineen ja kevyt tietokone (Asus ZenBook 14").
    Siis Tenba Cooper 13 Slim on ollut minulla nyt reilun vuoden, ja jokseenkin olen tyytyväinen.
    Tenba Cooper 13 Slim olkalaukku, harmaa | Fotonordic

7. Juke.K

Juke.K Well-Known Member

14 683
    233
    63
    Otinpa muutaman kuvan laukustani ja sisällöstä. Kaksi hyvää juttua tossa on. Läpässä on vetoketjutasku. Avaimet on siellä ja nopeesti otettavissa. Toinen on että A4 paperi menee taitettua ja pysyy suorassa. Voihan tota laukkua kunnostaa tai etsiä samaa. Tai sitten uudistaa elämää ja ostaa erilainen.
    IMG_20220903_082751.jpg IMG_20220903_080812.jpg IMG_20220903_080419.jpg IMG_20220903_080413.jpg IMG_20220903_080736.jpg

8. jaska26

jaska26 Active Member

425
    136
    43
    Nuo kuvat nähtyäni pitänee vähän täydentää edellistä vastaustani, joka koski varsinaista kameralaukkua, jossa siis kulkee kameran lisäksi jo paljon muutakin kuten suotimia, pieni käsisalama, pari pikkuorjaa, pari vara-akkua ja laturi, tietokone ja toinen objetiivikin.
    Ns. aina mukana-kamerana minulla on viime vuodet ollut Panasonic GX80 + 1.7/20mm, ja sen kuljettamiseen käytän hyväksi kokemaani ratkaisua, joissa kamera pidetään pienessä yleisolkalaukussa muun käsimatkatavaran kanssa aina päällimmäisenä ja helposti saatavilla. Lisävaruisteista silloin on mukana vain vara-akku ja maisemakuvauksessa tarpeellinen CPL-suodin. Kameran suojana laukussa on pehmeä väljä kangaspussi, johon se on helppo sujauttaa. Pussi suojaa kameraa muiden tavaroiden mahdollisilta raapaisuilta. Pehmusteita ei tarvita kun en käytä laukkua lyömäaseena tai jalkapallona. Nykyinen Samsoniten olkalaukkuni on n. 27x27x13 cm. Se on kestänyt kauan, mutta sekin alkaa olla tulossa tiensä päähän. Yksi puute tässä nykyisessä Samsonitessani kuitenkin mielestäni on. Jos olisi vain hiukkasen korkeapi, niin A4 arkki sopisi pystyyn taittamattomana.

Viimeksi muokattu: 3 Syyskuu 2022
  9. oka

oka Well-Known Member

469
    1 280
    93
    Etsin myös tuollaista, en löytänyt kunnollista ja päädyin mustaan, pieneen Billinghamiin. Monilla reissuilla jo ollut, tyytyväinen olen.

10. Mirrored

Mirrored Well-Known Member

23 779
    749
    113
    Juken kuvista tuli heti mieleen laukku jota olen viime aikoina eniten käyttänyt. Ostin sen täältä vähän käytettynä. Siinä näemmä lukee ThinkTank Retrospective 7.

edit. Ohhoh onpas kalliita. Sainkin sellaisen ilmeisen halvalla. V2 version hintoja katselin, jotain eroa kai.

ed2

Ei tää ihan pieni ole, vaikkei isokaan. Passeli.

Viimeksi muokattu: 7 Syyskuu 2022
  11. ilkka313

ilkka313 Active Member

261
    43
    28
    Useita laukkuja on ollut käytössä ja kyllä ThinkTankin laukut ovat ovat osoittautuneet lyömättömiksi kestävyydeltään ja käytettävyydeltään.