Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Printatun portfolion tärkeys?

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana plusx, 12 Maaliskuu 2015.

1. plusx

plusx

41
    0
    0
    Mikä on mielestänne printtiportfolion tärkeys tänäpäivänä? Kuinka monella on myös nettisivujen ohella printattu portfolio?

Ennen printtiportfolio oli tärkeää kun ei ollut nettiä ja nettisivujen teko oli kallista. Olen nyt alkanut pitkän ajan jälkeen kuvaamaan uudelleen ja mulla on vain netissä portfolio ja sitten yksi A5 kokoinen printattu portfolio, missä kuvat ei pääse ihan edukseen, mutta olen harkinnut printata portfolion laadukkaammin ja isommin printein asiakastapaamisia varten. Olisiko se hyvä idea?
    Käyttekö tapaamisilla portfolion kanssa vielä miten paljon vai riittääkö mielestänne liikevaihdon kartuttamiseen ja uusien asiakkaiden saamiseen pelkät nettisivut, some ja blogit?

Olen huomannut että kun soittaa jollekin asiakkaalle ja antaa linkin sivuille niin he ei välttämättä mene sinne sivuille kuitenkaan, mutta sovitussa tapaamisessa he näkisivät jotain ja keskittyisivät siihen...Tämä minua tietysti mietityttää kun printtiportfolio hyvin tehtynä voi kustantaa 400 €...

2. jhalmu

jhalmu Active Member

8 551
    3
    38
    Vs: Printatun portfolion tärkeys?

Ihmiset ovat kuitenkin sen verran kivikautisia aivoiltaan että fyysinen kappale antaa aina hyvän säväyksen. Onhan se merkki että arvostaa omaa työtään (siksi minulla ei ole printtiportfolioita) ja jokin illuusio tulee myös että kuvaaja hallitsisi laajemminkin alan, esim juuri printtipuolen tarpeetkin.

3. Vs: Printatun portfolion tärkeys?

Täältä ainakin saa kohtuuhintaisia kuvakirjoja: http://www.bobbooks.co.uk/

Suurin koko taisi olla jotain 40x30 luokkaa. Paperivaihtoehtoja riittää ja vaihtoehtona on myös aito valokuvatuloste hopeahalidipaperille (taitaa olla jokin LightJet:n tyylinen laite heillä). Tulostusjälki on erinomaista.

4. plusx

plusx

41
    0
    0

Kun tuolta kantilta miettii, niin voihan se niin olla. Eli asiakkaat siis kyselevät printtiportfoliota vaikka olisi nettisivut?

5. jhalmu

jhalmu Active Member

8 551
    3
    38

Enpä tiedä kyselevätkö tai osaavatko kysyä, ennemminkin sun tehtävä näyttää se. Nettisivut pitää kuitenkin olla kunnossa. Ja tietenkin riippuu mihin sä olet kuvauskykyjäsi myymässä.

6. plusx

plusx

41
    0
    0

Kiitos vinkistä, nuo näyttää aika kivoille ja se olisi melko ekonominen vaihtoehto, harkitaan:) Olen nähnyt kollegoilla mustia nahkakantisia portfolioita ulkomailla, joiden sivut on irrotettavissa ja haluaisin sellaisen, mutta en ole löytänyt vielä paikkaa mistä tilata sitä. Kiinteän kansion kuvia kun ei voi päivittää niin helposti. Offsetissa tietty itse printit maksaa enemmän, mutta ovat laadukkaampia. Onko joku teettänyt edullisesti laadukkaita printtejä pääkaupunkiseudulla portfolioon?

7. plusx

plusx

41
    0
    0

:)

8. jhalmu

jhalmu Active Member

8 551
    3
    38
  9. AnselA

AnselA Active Member

8 534
    4
    36

Millaisia ovat asiakkaasi?

10. Kasimir

Kasimir Well-Known Member

9 682
    545
    113

Esimerkiksi tuolta löytyy:

http://shop.silverprint.co.uk/Portfolio/catalogue/559/

Kapa

11. mvuori

mvuori Well-Known Member

10 669
    132
    63

Kuvien näyttämiseen pöydän ääressä ei tietenkään tarvita printtiportfoliota. Tablettitietokoneella voi katsella kuvia. Keskeiset edut:
    * Jos asiakas haluaa kuvia nettiin (kuten nykyään on kuulemma tapana), tabletti näyttää konkreettisesti kuvaajan digitaaliset valmiudet ja miltä hänen kuvansa näkyvät töllöllä. Printtien katselu vain korostaa sitä, että on olemassa kynnys kuvien tuomiseksi digitaaliseen maailmaan osaksi asiakkaan viestintää.

* Portfolion voi tehdä joka kerta sellaiseksi, mikä parhaiten tukee myyntityötä.