Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Primoplan 58 f1.9 & kickstarter

Keskustelu osiossa 'Optiikat' , aloittajana ppohja, 8 Lokakuu 2016.

  1. ppohja

    ppohja Active Member

    500
    33
    28
    Pari päivää vielä auki kickstarter Primoplanille.
    https://www.kickstarter.com/projects/meyeroptik/bring-back-the-fabulous-wonder-bokeh-lens-primopla

    Huono juttu, että luottokortilla olisi tilaa tuollaiselle....
     
  2. arthur

    arthur Member

    296
    4
    18
    Vs: Primoplan 58 f1.9 & kickstarter

    Hienoja!
     
  3. markku55

    markku55 Active Member

    Vs: Primoplan 58 f1.9 & kickstarter

    Onko nuo muka oikeasti hintansa väärtti, vai vain nostalgiaa viimeisen päälle ilman mitään järkevää perustelua?
    Minulla on melkoinen repertuaari erilaisia normaalilaseja, en ole vielä voinut testata, koska en omista FF-runkoa joihin nuo kaikki saisin sovitettua, joten testaaminen on edelleen tekemättä, mutta en silti usko, että tämä Meyeroptik olisi yli kymmenen eri valmistajan hyväksi todetun lasin arvoinen, ja nyt puhun käytetyistä normaalilaseista.
     
  4. ppohja

    ppohja Active Member

    500
    33
    28
    Vs: Primoplan 58 f1.9 & kickstarter

    Joo.. Helios 44:ia saa 25 eur/kpl, eli tuo 500eur hinta on siis 20 kertaa helioksen veroinen.

    Tehdään koe: laitetaan yhteen kameraan 15 heliossia peräkkäin (varataan satanen tarvittaviin adaptereihin) ja toiseen yksi priimoplan. Kummalla tulee parempia kuvia?
     
  5. Mirrored

    Mirrored Well-Known Member

    23 777
    748
    113
    Vs: Primoplan 58 f1.9 & kickstarter

    Yksi sovite riittää ja kuvat otetaan peräkkäin, sitten pinotaan. (En mä tiedä mitä se auttaa!=)
     
  6. Vs: Primoplan 58 f1.9 & kickstarter

    Onhan tämä selvästi erilainen, melko kallis tietysti, mutta hyvinpinnoitettua mutta rakenteeltaan muutoin vanhanaikaista ei kai muuta ole. Vaikuttaa hienolta, mutta enpä minäkään taida tuota hintaa siitä maksaa.
    Hinta on silloin oikea tai liian pieni, kun sen joku maksaa, ja tämä maailma on täynnänsä varakasta väkeä, joka haluaa maksaa nostalgiasta.
     
  7. Johannes

    Johannes Well-Known Member

    2 346
    302
    83
    Vs: Primoplan 58 f1.9 & kickstarter

    Huippuepäterävyydestä joutuu maksamaan!
     
  8. markku55

    markku55 Active Member

    Vs: Primoplan 58 f1.9 & kickstarter

    Terävyys on aika suhteellinen asia, pelkkä terävyys ei oikein vielä kuvaa tee, muita muuttujia on monia joiden yhdistelmä tekee objektiivista joko erinomaisen tai huonon.
    Jos kontrasti on surkea, voi terävyys silti olla erittäin hyvä, ja yleensä näin helposti onkin, mutta itse kuvan antama mielikuva voi olla aivan eri kuin teoreettinen terävyys antaisi olettaa.
    Mutta tehän tiedätte kaiken paremmin kuin minä,joten astun askeleen taaksepäin ja annan teidän päättää onko tuo uusvanha lasi hintansa väärtti...minä en tosin siihen usko.
    ppohjalle sen verran, että en puhunut siitä, onko tuo uusvanha lasi parempi kuin 20 Heliosta peräkkäin, aika hauska mutta lapsellinen vertaus sinänsä, oma lähestymistapani oli lähinnä arvioida uutuuden arvoa suhteessa hintaan, ja siinä ei pieni laatuero ole kaksikymmenkertaisen hinnan arvoinen...siis ainakaan minusta.
     
  9. PKivireki

    PKivireki Active Member

    729
    31
    28
    Vs: Primoplan 58 f1.9 & kickstarter

    Mikä tässä maailmassa on hintansa väärti, paitsi Canon 6D? Ja jos kulutustavaraostoksiin tarvittaisiin "järkeviä perusteluja", niin esimerkiksi Canonin L-sarjan primet jäisi kyllä hyllyyn - ei-älliä saa noin viis samaan hintaan.

    Itse pyrin välttämään järkeviä perusteluja viimeiseen asti!

    Takaisin asiaan:
    [QUOTE>
    [/QUOTE]

    Ainakin esimerkkien perusteella tuo on aika lystikäs linssi:
    https://ksr-ugc.imgix.net/assets/013/597/164/b51658b263133416ceb774fa9a02b5a8_original.jpg?w=680&fit=max&v=1472996187&auto=format&q=92&s=9efcddb3e5b7f6f8662b3a5f1defdc1d