Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Praktisix-kamera

Keskustelu osiossa 'Filmikuvaus' , aloittajana Pelari, 21 Toukokuu 2026.

  1. Pelari

    Pelari Active Member

    957
    64
    28
    Sain käsiini päältäpäin hienokuntoisen Praktisix 6x6 kameran waist lever viewfinderilla ja Jena 2,8/80 objektiivin.
    Onko laukkulaisia kokemusta kamerasta?
    Muuten näyttää toimivan, mutta suljinverho jää auki useimmilla nopeuksilla. Tietysti tämän ikäinen kamera joka on ollut käyttämättömänä vuosikymmeniä tuntuu tahmealta joten kannattaisikohan käyttää huollossa? Mescher-huolto olisi ehkä tuolle hyvä vaihtoehto.
    Objektiivikin on todella hienossa kunnossa.
     
  2. cedricfan

    cedricfan Well-Known Member

    1 302
    666
    113
    Ehdottomasti huoltoon, sen verran massiivinen koneisto tuo filminsiirto, peili ja suljin on.
     
  3. Pelari

    Pelari Active Member

    957
    64
    28
    Jas-huoltoon pitää lähettää..Mescher-huolto ei kuulemma tunne tätä niin hyvin että ottaisivat.
     
  4. saloma-3

    saloma-3 Well-Known Member

    2 187
    828
    113
    Koskeeko JAS idän ihmeisiin ollenkaan. Ei ainakaan Kiev 60 kelvannut pajalle.
     
  5. cedricfan

    cedricfan Well-Known Member

    1 302
    666
    113
    thomas95 tykkää tästä.
  6. Pelari

    Pelari Active Member

    957
    64
    28
    Kyllä lupasivat tutkia ja tehdä korjausarvion.