Vs: Kylvyssä on mukavaa! Minulle ei tullut sellainen mukava olo. Enemmänkin kastajaiset, jossa päällepäsmäri kaataa/ripottelee vettä lapsosen päälle. Tämä on tietenkin kulttuurisidonnaisuutta, eikä meillä aina lapsen päälle laitettua kättä tulkita vallan, auktoriteetin ja alistamisen symbooliksi. Minusta tuossa on enemmän hallintaa, kuin rakkautta. Siis symboolitasolla. Kädet sivulle, koilliseen, luoteeseen, tai vaikkapa molemmat, jolloin olisi suojeleva ja samalla lämmin ja kosteuttava. kapa
Vs: Kylvyssä on mukavaa! Samanlainen fiilis tuli mulle tästä kuvasta, onneksi Kapa analysoida ja pukea sanoiksi. TJukka
Vs: Kylvyssä on mukavaa! Ugh fotogurut ovat puhuneet. Käyttekö te täysillä? pitäähän se tukka/päänahka pestä. Vit..mitä paskaa auktoriteeteista ja alistamisesta.
Vs: Kylvyssä on mukavaa! Todella upea kuva. Lämmin ja pehmeä minusta ilman mitään psykologista jauhantaa.
Vs: Kylvyssä on mukavaa! Pakko sanoa että mulle tuli tästä samansävyisiä fiiliksiä kuin Kapalle ja Jukkikselle. Tuo määräävä käden asento tekee tähän jollain tavalla synkeän vivahteen. Kuvanottajalle ja lapsen vanhemmalle (luultavammin..) tässä ei ole mitään tuollaista, eikä muiden kommenteista tarvitse hermostua. Jokainen assosioi omalla tavallaan.
Vs: Kylvyssä on mukavaa! Jaa - mielenkiintoista ... minä näin kuvassa sellaisen ilmeen kuin vauva tekee kun pesee päätä tai naamaa tai kun puhaltaa kohti. Pisarakin on kaunis .... Näin sitä näkee kukin omalla tavallaan... itse asiassa milenkiintoista.
Vs: Kylvyssä on mukavaa! Kyllä me käydään täysillä. Anteeksi, että ilmaisemme mielipiteemme rehellisesti. Emme ilmaise toista kertaa. Olen monen kuvan kohdalla miettinyt, että kommentoinko, jos olisi edes pikkuisen negatiivista, vaikka perusteltua. Kymmeniä kertoja olen jättänyt kommentoimatta, ajatellut, että mitäpä turhaan, tulee jollekin paha mieli. Tässä ketjussa syy, miksi jätän nämä viimeisimmätkin mielipiteet omikseni. T Jukka
Vs: Kylvyssä on mukavaa! Tälleen keväällä löytää alelaareista snadisti löysempiä pipoja, kandee käydä penkomassa. Mut kuvasta tulee hyvät fibat, kiitos vaan.
Vs: Kylvyssä on mukavaa! Herran ihme sentään, kai ny kukin saa muodostaa kuvasta oman mielipiteensä, ei kai se keneltäkään ole pois? Komppaan edellistä kirjoittajaa pipojen suhteen Kuvasta, se on hieno siitä voi tehdä monta eri tulkintaa, ehkä tuo yksi kommenttejakin kirvoittanut tulkinta tulee tuosta käden irtonaisuudesta lapseen nähden, mutta yhtä kaikki, kuva on hyvä kun aiheuttaa keskustelua.
Vs: Kylvyssä on mukavaa! Mulle tulee mieleen avaruusseikkailu 2001 loppu kun maailmankaikkeuteen syntyi uusi tähti, eli elokuvahistorian syjkähdyttävin kohtaus. Hieno kuva. Keskustelussa luonnollisesti myös minä haluaisin tuoda esille oman paremmuuteni sanomalla vaikka että hienoa huomata ettei kristillisessä moraalissa kasvaminen ole minua taltuttanut eikä aiheuta tarvetta koirapsykologian käyttöön.
Vs: Kylvyssä on mukavaa! mitenköhän näissä keskusteluketjuissa joudutaan tällaiseen että eriävät mielipiteet koetaan vihamielisiksi? Minä ainakin olen "kiitollinen" että kaikki herätetyt fiilikset tulevat esiin kun toisten pään sisälle ei kuitenkaan pääse. Ensivaikutelman kokemus hämmästyttää mielenkiintoisella tavalla välillä. Eihän näissä oikeassa olemisesta ole kyse. Auttaa näkemään uusin silmin....
Vs: Kylvyssä on mukavaa! Kuvalla on ansioita, se on varsin mukavasti "onnistunut". Kuva kertoo vauvan niin hoivasta ja suojelusta riippuvaisesta elämästä ja kasvusta.