Vs: Poutapäivä Puumalassa Suomifilmikamaa, hieno. Jotenkin vaan sommittelulla noita saaria olisi voinut nykyisestä keskipainotteisuudesta ehkä... Higg
Vs: Poutapäivä Puumalassa Kertokaa vaan minne, kun itsestä se vaikuttaa, että vasemmalle. Se oli alun perin vielä enemmän oikealle. Yritän katsoa veden pintaa, että jos lähtisi soutamaan, niin kallistuuko silloin. T Jukka
Vs: Poutapäivä Puumalassa Mun mielestä mä oon jo kehunut tän kuvan öbaut pari kuunkierrosta sitten??? Mut ei kai se haittaa. Söde maisema eräästä maailman kauneimmista paikoista, Puumalasta. Aika jes menneiden, puotapäivien täyteisten, vuosien tunnelma. Hieman vasemman puoleisen skutan kaatuminen häikkää. - E
Vs: Poutapäivä Puumalassa Ei ollut sama kuva, se oli vaakakuva, tämä on eri ruutu, pystykuva. T Jukka
Vs: Poutapäivä Puumalassa Kun horisonttia tihrustaa, niin menen lopulta ihan sekaisin. Vasemmalle, oikealle suoraan. Pitäisi olla rikoskonstaapeli. T Jukka
Vs: Poutapäivä Puumalassa Horisonttipoliisit ei osaa hommaansa. Pitää katsoa veden rajaa eikä rannan rajaa. Horisontissa saaren vasemmalla puolella on veden raja siihen kun laittaa viivaimen ja katsoo niin hyvältä näyttää. Saarenkaan mukaan ei voi laittaa koska saari tulee keskeltä lähemmäksi katsojaa ja se näyttäis että toiseltapuolen kaatuu oikealle ja toiselta vasemmalle. Ja jos horisonttipoliisi katsoo rantaviivaa joka saaren oikealta puolen lähentyy katsojaa/kuvaajaa kohden huomaa että sen pitääkin olla vinossa. Jos heittää kommentin horisontin kaatumisesta on syytä olla aika varma asiasta. Ja vielä ottaa huomioon laajakulman antaman vääristymän. Laajakulma vääristymistä ei täällä muuten keskustella tai saamme kaikki siirtyä 50 mm putkeen ja muulla ei sitten kuvata.
Vs: Poutapäivä Puumalassa Ei se mitään horisontti vino ole. Reunoilla vaan vähän puut vääntyy, mut so what. Kesäpäivä tosiaan, sitä Suomifilmiä.
Vs: Poutapäivä Puumalassa Sitähän minäkin, että suorassa. Vedenpintaa mäkin tihrustan ja hieman laajakulma kallistuu reunoilta. T Jukka
Vs: Poutapäivä Puumalassa Juu, jos kuvan tasapaino on huono, tai kuva kaatuu sivulle, se pitää mainita, eikä väittää horisonttia vinoksi. Väärin haukuttu, voisi kuvata moista arviota. Kuvasta puuttuu kohde, mutta tällä kertaa se on tarkennettu ok, eikä valotuskaan aiheuta puistatuksia, kuvaajan kuvista tämä sinänsä aika turha esitys nousee ihan esiin postiivisesti.
Vs: Poutapäivä Puumalassa Eikö maisema riitä kohteeksi? Ellei, niin hyvin monista maisemakuvista puuttuu just se kohde...
Vs: Poutapäivä Puumalassa Aika harvasta kuitenkin, kompositiollahan noita kuvan elementtejä hallitaan. Sen lisäksi että kuvan ottamista harkitaan muutenkin -että tulevassa kuvassa olisi tosiaan jotain katsomista, muutakin kuin "oikea" valotus ja suora horozontti ;-)
Vs: Poutapäivä Puumalassa Entä tuon kallion muodot? Voisiko niitä korostaa jyrkemmällä valotuksella tuossa kohtaa? Mun mielestä ei kuvissa aina tarvitse olla kohdetta. Olen ennenkin kysyny, että mikä vika tyhjässä kuvassa? Mä itse olen alkanut tykätä tilasta ja tilan tunnusta. Liian täysi on vaan liian täysi.
Vs: Poutapäivä Puumalassa Enps tiiä, sitä voisi ajatella -kokonaisuutena kalliota ei voi tummentaa; tumma köntti etualalla tuskin innostanee myöskään. Juu, samat sanat. Tämä kuva on ennemminkin täys kuin tyhjä -jännitteetön ja platku: tylsä. Kyllä tän palikoista kuvankin saisi, vähän uutta järjestystä ja jotain pois. Ehkä tää kävisi jollekin kirjahyllyn taakse, voisi se hyllyn belakuu olla edessä sitten kohteena ;-}
Vs: Poutapäivä Puumalassa Mulla tässä idiksenä oli etummainen kallio ja se, miten kauempana olevissa rantaviivoissa sen muoto hieman toistuu. T Jukka