Levollisia miellyttäviä naitsotteja, mutta en löydää Vimmaa kuvista =( Kuvista voi aistia rauhallisuuden.
Synkkien ajatusten tyyssijana hämärä näissä puhuu, varsinkin alempi omaa rajuakin kieltään. Ylemmässä sisältö on keskittymätöntä. Entäs jos siitäkin olis viipaloinut alemman tapaisen "panoraaman"?
Tuo saattaisi nostaa enemmän rannan lepät esiin, harkinnan paikka ! ps. Ei ole noita muuten leikelty ollenkaan, formaatti syntyy liittelemällä yhteen useampia Laitanpa jatkoa, tässä vallitsevaa valoa. Kuvalle ei ole tehty oikeastaan mitään, vain aavistus tummaa päätä leikattu pois levelssillä, muuten se itse.. Valo on aika ovelaa kuutamon/kaupunginkajon yhdistelmää. Tää on kait vähän sellainen kellertävä pääsiäsisynkistely kans.. ps. Mikko, Vimma ei jaksanut pysyä paikallaan edes sitä 4 minuuttia, joka joihinkin ruutuihin kului.. nopea on Laitanpa vielä toisenkin... Tuohon panoraamaan löytyi taivaskin, eli tässä versiossa on yhdistettynä jo 4 kuvaa
Minä tykkään kuin "hullu puurosta" tuosta litistetystä jääkielekekuvasta enkä edes halua tietää miksi. Tai voisihan sitä selitelläkin mutta en.
Varsin hyvännäköisiä maisemakuvia. Itse paikalla olleena voin vain todeta että maisemat saa kuvissa näyttämään paremmalta kun luonnossa. Valaistuksena oli ajoittainen kuunvalo pilvien välistä sekä keltaisena pilvistä heijastuvat kaupungin valot. Kuuta odoteltiin paremmin esiin pitkään mutta toisella kertaa sitten. JPu'n ensimmäisen kuvan tarina on sellainen että olimme pois lähdössä kun toiselta meistä loppui kamerasta akku. Poistuessamme rannalta taivas viimein aukesi valaisten jään jollon jäimme hetkeksi ihailemaan maisemaa. Jääkielekepanoraama on minunkin mieleen vaikka tykkään kyllä tuon aloituskuvan asetelmasta. Harmi että sorsat karkasivat siitä etualan jäälautalta.
No mä laitan pari omaa rantamaisemaa näytille. Sotkunen lumi korjattu vähentämällä värejä, se keltaruskea pilvistä heijastuva valo ei miellyttänyt ainakaan mun silmää. Opin jopa pari asiaa, aukkosarja pitää osata ja vielä niin että sitä voi pyörittää eri herkkyyksillä pitkille valotusajoille. Jonkinlainen laukaisinlaite pitää olla kun mennään yli 30 sek valotusaikojen.
Molemmat helpottaa hommaa melkoisesti Vimma on saanut kyllä hyvin nuo säädöt kohdilleen! tuosta alemmasta on minulla pystypanoversio olemassa... Lätkäisen sen tähän joukkoon
onko muuten tuossa"litistetyssä ahtojää kuvassa"käytetty 2-4 kuvaa ja yhdistetty panoraamaohjelmalla vai yhden laajiksen käyttö ?
Ylimmässä kuvassa jossa taivas on kapeampi, on 2 vierekkäistä kuvaa kuvattu 24mm TS-E laajiksella siirtämällä optista-akselia ja yhdistetty suoraan fotarissa (varsin helppo toimitus, jos valotukset on samat). Alemmassa jääkielekekuvassa on kameraa käännetty ylöspäin, että taivasta saisi mukaan enemmän, mutta jalustan paikka sama ja kuvattiin 2 kuvaa siirtämällä. Lopuksi yhdistin nämä yhdistetyt kuvat fotarilla päällekkäin, homma oli helppoa, vaikka kuvakulma vähän kiertyikin kameran kallistuksen muutoksen takia. Laitoin horisonttiviivan rajapinnaksi, jossa ylemmät kuvat alkavat, eikä hammastusta ollut nimeksikään En käytä mitään panoraamaohjelmaa, vaan fotaria näihin yhdistelyihin (tahdon itse hallita rajapintojen liittymiset) Eli siis 4 valotusta
Nuo vaaka panoraamat onnistuivat varsin mukavasti. Esnsimmäisestä pidein erityisesti. Muut eivät suuria tunteita minussa herättäneet. Joka tapauksessa ei mennyt yöajelu hukkaan.
Samaa mieltä. Tuo uutela_021-022.jpg oli kyllä ehdottomasti paras omasta mielestä. Hyvä kuva-alan käyttö.