Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Sunnuntai-iltapäivä

Keskustelu osiossa 'Kuvat ja galleriat' , aloittajana Anonymous, 15 Kesäkuu 2008.

1. Anonymous

Anonymous Guest

Eräs sunnuntai-iltapäivä. Kahdeksan mustavalkokuvan sarja. Sileää elävää.

Laitan pari kuvaa kerrallaan.

2. Anonymous

Anonymous Guest

3. Keni

Keni Well-Known Member

6 384
    1 764
    113
    Vs: Sunnuntai-iltapäivä

Hienoja, varsinkin ensimmäinen.
    Sävyt ja kontrasti kohdallaan, upeat varjot!
    Filmilläkö...?

4. Anonymous

Anonymous Guest

5. Anonymous

Anonymous Guest

6. Anonymous

Anonymous Guest

7. Anonymous

Anonymous Guest

8. Keni

Keni Well-Known Member

6 384
    1 764
    113

Tämä on oikein hieno.
    Filmilläkö:D
    [/quote]

Sä voit Jari mun puolesta ihan vapaasti kysyä vaikka muistikortin merkkiä, mutta en tarvitse sinun hymiöitä kysymykseni perään, joten jätä ne ystävällisesti rauhaan. Eisitän kysymykseni koska asia minua oikeasti kiinnostaa.

9. Anonymous

Anonymous Guest

10. Anonymous

Anonymous Guest

11. Anonymous

Anonymous Guest

Kiitokset! Ei siis mennyt vedostelu ihan pieleen.

En tiedä tuotanko pettymyksen, mutta nämä ovat kinodigillä otettuja ja kahteen kertaan digitaalisesti "kehitettyjä". Mun mielestä mustavalkoinen on tosi hankalaa tehdä. Jyrkkää saa helposti, mutta sävyalueita on työlästä hallita. Kuvaaminen on hankalaa, mutta vedostamiseen menee moninkertainen aika, että edes lähestyy sitä mitä haluaisi. Joskus sentään tiedostan kaipaavani mitä HDR:llä saa aikaan, varsinkin hyvin varjoisiin paikkoihin. Ja kohina on hankalaa hallita, jos vähänkään kaivaa.

"Kahdella kehityksellä" en tarkoittanut HDR:ää. Useammassa kuvassa on joutunut yhdistelemään useampaa hieman eroavaa MV-kääntöä.

Mutta sama vedostelulle, jos ei tunnelma välity.

12. Keni

Keni Well-Known Member

6 384
    1 764
    113

Kiitos lisätiedoista. Ei tuottanut pettymystä ;-)
    Osaat selvästi käyttää laitteitasi ja kuvankäsittelyohjelmia, hyvää jälkeä.
    Tuoreimmasta kuvista pidän erityisesti kuvasta nro 7.

13. Vs: Sunnuntai-iltapäivä

Hienoa jälkeä kaikin puolin! Minäkin luulin, että olisi filmillä otettu. Koska mustavalkokäännökset kiinnostavat, niin voisitko ystävällisesti kertoa tarkemmin käyttämästäsi tekniikasta : ) Sävyalueiden hallinta oli tosi hienoa - erityisesti kuvissa 4-7.

14. Anonymous

Anonymous Guest

Toivottavasti oli pettymyksen sijaan "lupausta" ilmassa.

Itse koen kuvankäsittelyn kuvaamista hankalammaksi, mutta valaisun vielä molempia monimutkaisemmaksi. Photari ei käsissä taivu kuten haluaisi, mutta useimmat asiat sentään jotenkin hoituvat.

Mun silmissä kuva 7 on ns. "varmaa kauraa". Jyrkkyys ja tekstuurit toimivat aina, jos vielä sommittelu sopii yhtään ja kohde on jo valmiiksi pelkistynyt niin on hankalaa epäonnistua. Silti tämäkin kuva tuli poimittua kymmenen muun joukosta. Ei ne huonoja olleet ne muutkaan.

Yhtä aikaa Jarin poimima kuva nro 3 on mun kannalta ehkä hankalin saada onnistumaan. Kohteen sijoittaminen niin reunalle, lähellä olevan ihon pinta-alan kasvava vääristymä ja niukemman sävyalan käyttö hentoisuuden ylläpitämiseksi vaatii jotenkin paljon enemmän jumppaa ja kokeilua. Olisinko kolmannen vedoksen kelpuuttanut. En tiedä onko tämä vedos vieläkään riittävän hyvä, mutta hyvä, että edes yhdelle toimi.

En kyllä tiedä miksi Jari naurahti "filmiäkö?"-kysymykselle. En usko, että kovin moni tunnistaa näistäkään kuvista ovatko luomua vai eivät.

15. Anonymous

Anonymous Guest

Nyt alkaa olla juhannuskiireitä, mutta koetan muistaa vastata hieman tuonnempana.

16. jus_si

jus_si Active Member

3 150
    0
    36

Olipas sunnuntai mainen sarja, kun en ehtinyt nimeä vilaista kun linkkiä painoin. Tunnelma oli kohdallaan.