Terve kaikille. Miten kannattaisi puhdistaa sormessa olleen laastarin jättämä liima kameran rungosta? Taitaa olla aika aloittelijan moka, että näin on päässyt käymään. Myös yleisesti rungon puhdistukseen olisi kiva saada vinkkejä. Kannattaako käyttää mikrokuituliinaa? Entäpä liuottimet? Kiitos neuvoista.
Vs: Rungon puhdistus Veikkaisin. että jokaisen kameran manuaalissa kielletään liuottimien käyttö kameran puhdistuksessa. Eiköhän se laastariliima lähde kulumalla pikkuhiljaa jos mikrokuituliina ei auta.
Vs: Rungon puhdistus Biltemasta saa muutamalla eurolla kostutettua auton sisustan yleispuhdistuspaperia muovipurkillisen. Sillä olen hinkannut kameroiden pinnoista kaikki yleispaskat pois menestyksellä.
Vs: Rungon puhdistus Eikö "vanhakansa" poistanut esim. hintalappuista jääneet liimatahrat voilla (ei millään kasvisrasvamömmöllä). Hieman sivelee pintaan, antaa vaikuttaa ja pyyhkii pois.
Vs: Rungon puhdistus Kaikkihan on tietysti kiellettyä mutta itse putsaan melkein kaiken isopropyylialkoholilla, välillä jopa sormet. Mitä ainetta se runko on ? Ja miksi se teippiliima haittaa niin kovasti, esteettisistä syistäkö ? Niistä en välittäisi.
Vs: Rungon puhdistus En tiedä tarkkaan mitä ainetta runko on. Kyse on siis Canon Eos 450D kamerasta. Joo eipä se teippiliima kait niin siinä haittaa. Ei ole ainakaan minulle esteettistä merkitystä. Kuvittelin vaan, että se olisi hyvä saada siitä irti ettei se leviä muihin kameran osiin, jossa sillä olisi merkitystä (esim. objektiivi). Mutta tuo on varmasti käytännössä melko mahdotonta, kun käsittelee kameraa oikein. Kiitos kuitenkin kaikille vinkeistä.
Vs: Rungon puhdistus Jos sattuu niin huonosti, että voi on loppu, niin kyllä se kasvisrasvamömmökin kelpaa. Minulla ainakin on onnistunut. kapa P.s. Lisätään vielä, että ei ole kyse maatalouspolitiikasta.