Kiehtovia kommentteja, jotka kertovat kuvaajan kunnioituksesta ja kuvan arvostuksesta yleensä ja ylentävät siksi myös kommentoijia merkittävällä tavalla. On olemassa vanha sananlasku: Jos ei ole mitään sanottavaa, älä sano sitä. Kahdenkeskisiä viestejä varten on taas muut kanavat. Kuva on aikalailla neutraali ja hyvä parikuva. Muutama juttu häiritsee: * Naisen silmälasien toinen puoli on hukkunut jonnekin. * Miehen hihassa oleva raita kerää liikaa huomiota. Käsi voisi olla kuvan ulkopuolella tai sumennettu.
Erikoista, kuvaan olen palannut monesti, enkä ole kirjoittanut kun Mattia arvoistan kuvaajana... nyt sitten päätin kirjoittaa. Jostain syystä ei nappaa ollenkaan, oikeastaan aika tyhjä kuva, ei iske hymyt eikä oikein mikään, jotain puuttuu.... en keksi mikä? Ehkä kuva vaan on niin tavallinen kokonaisuudeltaan ja tuntemattomat ihmiset, ettei sytytä? Toisaalta, tuntemattomistakin saa kiinnostavia kuvia. Nyt vaan ei kuva saa syvyyttä, jota sen pitäisi pystyä luomaan... ja olen pahoillani, etten keksi mitä voisi parantaa, syvyyden syntymiseksi...
Hauskaa Joo.. raitapaitainen mies on ainoa, joka tuossa epätarkassa kuvassa näyttää rakastuneelta Tämä on kirjahyllypotretti, joka ilahduttaa siinä esiintyviä henkilöitä ja heidän perheitään Tulivat käymään kylässä ja kuvaaminen vei aikaa noin 3 minuuttia + kuvankäsittely saman verran. Syvyys, ja muut hienoudet tästä puuttuu... tuntemattomista ihmisistä saa itseasiassa usein parempia kuvia kuin tutuista.. en tiedä mistä se johtuu. Ja nimenomaan niin, että minä saan parempia kuvia sellaisista, joita en itse tunne, mutta taas huonompia sellaisista, joita esim Puranen ei tunne Mutta hyviä kommentteja taas... Ja pikkuteemulle ja Tipelle; Pentax *ist D + SMC Pentax-M ZOOM 1:4 75~150mm aukolla 8 (1/125s) ...yksi studiosalama valkoisen sateenvarjon läpi 45 asteen kulmasta ylhäältä n. 1,5 päästä. Kuvattu n. 3,5 etäisyydeltä. Tilaa parin ja taustan välissä 1,5 m... mitähän vielä... kahvi, jota tarjosin, oli Saludoa, keksit söin itse krapulassa viikko sitten... tapaukseen ei liity rikosta!
tykkään kyllä valosta ja kyllä mallit on onnistunut ilmeiltäänkin aivan hyvin,hiha häiritsee ,terävyys mielestäni aivan normaali.
Jännä valinta kuvata näin päin. Eli siis naisen kasvoilla miesvalo ja miehen kasvoilla naisvalo. Minä oisin kääntäny toisin päin. Naisvalo vähän kaventaisi kasvoja...
Luulen että naisvalo olisi jäänyt aika laiskaksi, koska nainen olisi jäänyt miehen varjoon Sinänsä ihan hauskoja käsitteitä, nais ja miesvalo. Minun mielestä ei voi erittää nais ja miesvaloa, ainoastaan ehkä miehiä kuvataan vähän kovemmassa valossa kuin naisia. Mutta tässä tapauksessa naisella on leveämmät kasvot kuin miehellä, joten mielestäni kaventava naiselle ja "leventävä" miehelle on jees... näin kun jälkikäteen miettii...
Tämä on ehkä vain henkilökohtainen mieltymys, mutta kuitenkin... Valo on mielestäni miehen osalta toimiva mutta naisen osalta ei kovinkaan. Mielipide johtuu siitä, että olen aika allerginen "paljon valoa etuposkeen" -ratkaisuille. Jos nainen olisi kääntänyt kasvojaan vähän enemmän (kuvaajan suunnasta) oikealle ja ehkä laskenut leukaa ihan pikkaisen niin tuo otsan ja etuposken läiskämäisyys saattaisi vähentyä. Mutta siis... makuasia tuo etuposkijuttu.