Pitkästä aikaa kasasin portfolion uudelleen ja tuohon johon tuli tällä kertaa myös vähän vanhempia kuvia sekaan. Miken mieliksi seassa on myös dikikikillä otettuja kuvia. http://laite.org/portfolio/index_lb.html p.s. kuten huomaa, maisemat ei oo mun juttuni. Ihmiset ehkä enemmänkin. Jokaisesta kuvasta löytyisi taustalta myös tarina ottohetkestä, mutta en jaksanut kirjoitella niitä kuvien metadatan sekaan.
Yllätys yllätys. Armas ylläpitomme harrastaa yhä myös kuvausta. Kuvat ovat hyviä, mutta galleria on niin iso, että kannattaisiko sitä pienentää pienempii kokonaisuuksiin, jolloin kuvista keskustelu olisi helpompaa.
Ehkä, toisaalta ainakin omalta kantilta katsottuna tekee hyvää jälleen kerran käydä yhdellä ruudullisella läpi omat kuvat ja miettiä mihin seuraavaksi lähtee keskittymään. Ehkä noihin ihmisiin vaan, sen verran kovasti kiinnostaa nisäkkäiden kuvaaminen. Ja sit tietysti kaljan juontiin.
Mennee ehkä OT puolelle, mut mikä on ihminien mielestä optimaalinen galleria? Itse ajattelin n. 10 kuvaa max..
Riippuu vähän, mä oon normaalisti pyrkinyt pitäytymään tollasissa 5-20 kuvan gallerioissa. Yleensä tuolla 5-10 tietämillä pyöritään. Mut noi onkin ollut sellaisia joista on mukava saada joka kuvan kohdalta erikseen palaute, suuremmissa on taas mukava katsella kokonaisuutta ja ehkä saada siitä sitä palautetta.
Tyylikäs ja tekijänsä näköinen satsi. Suunnilleen kaikki kuvat on aiemmin tullut nähtyä yksitellen eri yhteyksissä. Kuvat ovat keskenään hyvin linjassa, niinku, well you know.
Todennäköisesti ihmiset julkaisevat kuviaan niiden katselemisen näkökulmasta, eikä niistä keskustelun mahdollistamiseksi tai sen helpottamiseksi.
Mutta, damn. Oikeesti hyviä kuvia joita oli mukava katsella ja mietiskellä syntyjä syviä. Pitkästä aikaa galleria jota jaksoi ajatuksella selailla. Kiitoksia tästä.
Pidin siitä, että kaikki kuvat olivat samassa "kansiossa" ja thumbnailit tarpeeksi isoja. Muutenkin hyvä yleisasu. Pitikö kuviakin kommentoida? Ihan hyvä valikoima. Mustavalkoisuus dominoi. Rypistetyn paperin (?) kuva oli vähän mystinen. Mieleen jäivät vahvimmin henkilökuvat ja mustavalkoisuus. Yleisilme laadukas.
Paljon hienoja kuvia, mutta taaskaan ei oikein energia riitä jokaisen kuvan kommentoimiseen. Aika monipuolinen galleria oli ja se teki siitä mielestäni mielenkiintoisemman.
Taas iski hätä, tuli mieleen muutama kuva jotka olisivat ehdottomasti kuuluneet tuonne sekaan, mutta en enää viitsi niitä lisäillä. Mites, kiinnostaako ihmisiä kuvien ottamiseen liittyvät tarinat vai haluavatko ihmiset katsella pelkkiä kuvia?
Kiinnostaa kyllä, ainakin minua. Jos tekstiosan toteuttaa hillityn tyylikkäästi ja tunteella, eikä ainakaan selittele jotta tarkoituksella tarkensin nenään yms, niin minusta tarinointi on ihan suositeltavaa. Muistelen kaiholla Matti Oksan entisiä kotisivuja, joissa jokaiseen kuvateemaan oli kirjoiteltu monipuolisesti ja ajatuksia herättävästi kuvaajan pohdintoja. *Hiljainen hetki muistolle* Nyt siellä on jäljellä enää pölö leiska ja postimerkkejä :'(
Minua ainakin kiinnostaa tarinat ja olosuhteet kovasti. Niistä saa omaan kuvaukseen ideaa ja ne antaa käsitystä oloista joissa oltiin. Ainakin omalla kohdallani olosuhteet tuntuu aina olevan vähintään kiusalliset; kamala keli, mallit/kohteet vastahakoisia, tekniikka prakaa jne. Lisäksi kiinnostaa se suhde kuvaajan idean/sanoman/tarkoituksen ja lopputuloksen välillä.
kaikki kännireissut vaan kansan kuultaville! Mitä nolompi, sen parempi. ..ei mutta tosissaan, kyllähän tarinoita aina kiva on lukea, jos ne on hyvin kirjotettu ja muotoiltu yms. toi galleria on muuten tosi hyvä kun on isot esikatselukuvat. selkeä kokonaisuus. kuvat ovat varmaa Laitelinjaa, koko ajan paranee( varsinkin kun mun komea pärstä on kuvissa mukana )
Siitä kossua juovasta kaverista ja eviania kittaavasta neidistä tuli hauska kuvapari. Molemmat pullot kirkkaita ja niiden suunnat päinvastaiset.
Tykkäsin lähes kaikista kuvista ja mielestäni kuvia oli sopiva määrä. Vähän vaikee nostaa mitään yksittäistä kuvaa esille, kaikki tasasen hyviä.