Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Portfolio

Keskustelu osiossa 'Kuvat ja galleriat' , aloittajana Anonymous, 17 Heinäkuu 2005.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    Mainostetaan nyt täälläkin eli kokosin portfolion kuvistani suositulla simpleviewer softalla. Portfolio on tarkoitus pitää n. 20 kuvan suuruisena ja päivittelen sitä silloin tällöin, kun aihetta ilmenee. Kuvat ovat viimeisen 3 vuoden aikana otettuja. Sivu toimii parhaiten min. 1152 x 864 resoluutiolla ja vaativat flash-tuen selaimelta.

    http://www.pekola.net/portfolio/?album=PORTFOLIO__Tarmo_Pekola
     
  2. e-0r

    e-0r

    936
    0
    0
    Toimii oikein hyvin 1024x768:lla minulla. Ainoastaan jongleerauskuva on lähellä mennä niin isoksi ettei mahdu, mutta mahtui vielä. Eli internet-selaimen palkkien sijoittelusta on kiinni, jollain voi mennä vähän yli. (itsellä on vakio-firefox)
     
  3. msb

    msb

    147
    0
    0
    Näyttäviä kuviahan nuo ovat kaikki, mutta tuo toteutus ei kyllä ole mikään paras mahdollinen :|

    Optimointi tietylle resoluutiolle, tai tuo 1024x768 suuremmalle on huono juttu koska tuo on kuitenkin nykyisen trendin 15" teftinäyttöjen natiivireso ja muutenkin yleisessä käytössä. Sitten vielä tuo flash-pohjaisuus, en voi sanoin kuvailla kuinka se mättää henkilökohtaisesti, enkä ole yksin tuntojeni kanssa.
     
  4. Mike

    Mike

    699
    0
    0
    Asiallinen galleria, siis kuvat.
     
  5. tyylikkäitä kuvia. erityisesti tykkäsin tosta kuu mökin yllä -kuvasta.. oikeen hieno juustomollukka :)

    osa kuvista oli kärsiny pakkauksesta?
     
  6. Anonymous

    Anonymous Guest

    Täytyy vaihtaa tuota gallerian toteutustapaa eli jos on liian pieni resoluutio, simpleviewer pienentää itse kuvia tehden niihin skröböä, jota niissä ei ole. Vastauksena kysymykseen: yksikään kuva ei ole kärsinyt pakkauksesta.
     
  7. Ennemmikin liian pienestä selainikkunasta ja/tai näyttöresoluutiosta. Skaalattuna nimittäin hirveitä ;-)
     
  8. simoj

    simoj

    87
    0
    0
    Kuvat on kyllä hienoja, mutta toteutuksesta en voisi olla enempää samaa mieltä msb:n kanssa. Webbisivujen pitää olla sellaisia että ne toimivat (ainakin jotenkuten) millä tahansa selaimella ilman mitään hilavitkuttimia. Eli jos sillä flässillä on ihan pakko kikkailla niin sitten myös sellainen versio, joka ei flässiä vaadi. Myöskin sivujen suunnittelussa tulee pyrkiä siihen että ne toimivat mahdollisimman hyvin kaikilla resoluutioilla.
     
  9. Anonymous

    Anonymous Guest

    Oli pakko nöyrtyä ja pienentää kuvat 500 pikseliin pidemmältä sivulta. Nyt ei pitäisi olla resoluutio-ongelmia.

    Flashistä voi olla montaa mieltä, mutta mun mielestä Simpleviewer rocks! Toisin sanoen: tolla mennään, kunnes parempaa tulee eteen.
     
  10. Ihan mielenkiinnosta kyselen, että osaisikos simoj tai msb heittää sitten jotain parempaa galleriasoftaa? Minusta kun tämä simpleviewer vaikuttaa oikein hyvältä värkiltä. Ainut huono puoli on tuo hieman heikko kuvien penennys ja flash, mutta taitaapa yli 90% surffaajista tuo flashkin olla asennettuna. Ja jos ei ole, niin olisi jo korkea aika asentaa. =)

    Minusta tuo vieweri hallitsee oikein hyvin eri resoluutiot. Tietysti kuvien pienentämisessä saisi olla jokin hieman siistimpi algoritmi käytössä. Kuvien latautuminen taustalla toimii loistavasti ja latausten tilanne jopa visualisoidaan kuvien thumbnaileissa. Kuvien vaihtaminen on kohtalaisen kivutonta ja tämä viewer jopa muistaa mitä kuvia on jo katsottu.

    Minusta tareone olisit kyllä voinut jättää ne isokokoisemmat kuvat. Oli oikein mukavaa, kun kerrankin ei tarvinnut postimerkkejä tuijotella.
     
  11. Anonymous

    Anonymous Guest

    Olen samaa mieltä, että Simpleviewer on erittäin tyylikäs galleriasofta staattisten gallerioiden tekoon, mutta eri resoluutioiden kanssa tulee ongelmia, koska Simpleviewerin pienentämät kuvat ovat karseaa katseltavaa. Ja kyllä toi flashi alkaa olemaan standardijuttu webissä (voisi sanoa, että "ikävä kyllä" joissain tapauksissa).
     
  12. msb

    msb

    147
    0
    0
    En ole kyllä tutustunut pahemmin noihin galleriasoftiin, onhan niitä php:llä duunattuja satoja, ellei tuhansia? Omilla sivuilla on ite väännettyä/lainailtua koodia, mutta tommonen 20 kuvan portfolio eikä vaihtuvuus ole suurta, niin olis helppo vaikka pelkällä hötömölöllä tai php:llä ja helpostihan saa yhtä tyylikkään/pelkistetyn kuin tuo simpleviewer. Ja jos toisaalta isompia kuvamassoja kuin 20 kuvaa niin joku jaoteltu systeemi on parempi, esim. tareonella on itselläänkin käytössä coppermine tjsp? Kyllähän noita löytyy jos osaa etsiä.
     
  13. Nyt menee hiukkasen offtopikiksi, mutta menköön tämän kerran...

    No olihan se nyt sitten ihan pakko käydä kurkkaamassa sivujasi. Ilmeisesti sivut ovat vielä vaiheessa? Portfoliosivu on ainakin tällä hetkellä ihan turha, koska sieltä ei löydy kuin yksi galleria. Kannattaisi siitä menun protfolio-linkistä avata suoraan tuo ainokainen galleria. Ja itse galleriassa olisi mukava olla täysikokoisten kuvien latailu taustalla sekä thumbnailit kokoajan näkyvissä. Uskoisin että suurin osa sivuilla käviöistäsi haluaa kurkkia vain kiinnostavan oloiset kuvat, joten tuo edellinen/seuraava navigointi ei oikein riitä.

    Uh. Tulipas jotenkin tylyn oloinen viesti. Tämä ei siis ollut tarkoitettu mitenkään kettuiluna, ihan vain rakentavana kritiikkinä.

    Eipä tuo simpleviewerikään tosiaan täydellinen ole. Itse ainakin odottelen vielä, että siitä pari bugia korjaillaan ja tuohon kuvien pienentämiseen ympätään joku bicubic tms. filtteröinti.
     
  14. emerik

    emerik Well-Known Member

    5 870
    51
    48
    Varsin monta klassikko kuvaahan siellä oli joita on jossakin vaiheessa nähnyt.

    Simpplen ongelma on tuo ikkunan mukaan skaalautuva koko joten kuvat melkein pitää tehdä mahdollisimman pieniksi. Itse kyllä pidän tuosta ohjelmasta kun saa näyttävän ja varsin kätevän selausohjelman.. :)
     
  15. Musta noi simpleviewerin (ja muutenkin) thumbnailit on aika perseestä. Liian pieniä, neliskulmaisia jne. Mä haluan nähdä kuvista jo thumbana sen kokonaisuuden.. Tietysti Simpleviewer toimisi hyvin hasselimiehillä.. ;)
     
  16. msb

    msb

    147
    0
    0
    Menee vielä enemmän offtopiciksi, mun sivut on aina vaiheessa :D Kiitos mielipiteistä, menee varmaan kohta layout vaihtoon niin pitää miettiä sitten miten toteuttaa. Toi php ei hirveästi ole hanskassa, mutta tekemällä oppii.
     
  17. J.Vuokko

    J.Vuokko Well-Known Member

    8 192
    62
    48
    Hienoja, osin tuttuja kuvia. Erityisesti tykästyin kuvaan jossa jänöt höristelevät korviaan utuisella pellolla :)
     
  18. Toi 20 on hyvä määrä. Joukkoon ei mahdu enää yhtään keskikertaista kuvaa, vaan kaikki ovat todela hyviä.

    Olin luullakseni nähnyt kuvat ennenkin, mutta kyllä toi leijuva risu on edelleen pirun hyvä.
     
  19. Filvas

    Filvas

    75
    0
    0
    Kehuteen vielä vähän lisää, koska kehuja on harvoin tarpeeksi. :p : Pirun hyviä.
     
  20. vn

    vn

    1 464
    0
    0
    Pätevä portfolio. Upeita kuvia ja antaa sinusta hyvän kuvan kuvaajana. Aiheet ovat erilaisia joten monipuolisuutta löytyy ja lopputulos on erittäin pätevän oloista.
    Kun tuolla tavalla katsoo sun kuvia, parhaita tietty, kerralla niin tajuaa kuinka hyvä oletkaan kuvaamaan..

    Vesku