Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Portfolio tai harrastusgalleria, miksikäs tätä kutsuisi

Keskustelu osiossa 'Kuvat ja galleriat' , aloittajana Jakki, 27 Toukokuu 2010.

1. Jakki

Jakki Member

115
    0
    16
    Elikkäs jokin portfolion tapainen on pientä hiomista vaille niin valmis, kuin tässä vaiheessa voi olla.

Sisältöä ei ole ähkyksi asti näin aluksi, mutta kai siitä jotain rakentavaa kritiikkiä (Kameralaukun tapauksessa siis lähinnä valokuvista) voi sanoa. Myös ulkoasusta, rakenteesta ja yleisilmeestä olisi todella mukava kuulla kommentteja kun matkan varrella tulee omalle työlleen ehkä sokeaksi. :)

Suosikkeja ja inhokkejakin saa mielellään listata.

klik klik

Kiitän ja kumarran etukäteen. Toivottavasti aiheesta.

2. Jukkis71

Jukkis71 Active Member

Vs: Portfolio tai harrastusgalleria, miksikäs tätä kutsuisi

Kauttaaltaan hyviä kuvia.
    Mielestäni olet vahvimmillasi ihmisten kuvaamisessa.
    Joka kuvassa on hyvä tunnelma ja jotenkin ajaton fiilis.
    Pidän myös käyttämästäsi värimaailmasta - hillitty, mutta voimakas.

Helppo tapa parantaa osaa noista mainioista ihmiskuvista on etsiä sellainen kuvakulma (yleensä hyvin pieni muutos, askel tai kyykistyminen riittää), että tausta ei olisi häiritsevä (esim. pylväitä) ja että malli eroaisi taustastaan (tummat hiukset, vaalea tausta ja päinvastoin, tai muuten takaa tulisi hieman valoa, että ääriviivat piirtyisivät, jos tummat hiukset ja tumma tausta).
    Suosikikseni pikavilkaisulla jäi 'på metron', oletkohan siinä itse?
    TJukka

3. Est

Est Well-Known Member

17 936
    2 072
    113

Mukava katsella kuviasi liiallisen yöllisen omien kuvieni tuijottelun väsyttämänä.

Muutamia oikein hyviä valokuvia. Muista kuvista en nyt puhu,

Erityisesti jäi mieleeni panoraama turpaanvetopaikasta. Tuo turpaanveto kun on meidän kansamme sairaimpia arki- ja juhla- ajanvietteitä.

Vaatii (ja myös ihmeellisesti antaa) mennä ja kuvata paikkoja, joissa on tapahtunut mänttejä.

Tämä on tuttu juttu ja juuri itselleni (taas) ajankohtainen. Siksi lyhyt taustoitus kuvan merkittävyyteen itselleni :

Itse olin tämä yön ulkona kuvailemassa meren rannoilla ja muistelin kun neljä vuotta sitten eräs psykopaatti tönäisi mut kalliolta (silloinkin valokuvasin yöllä meren rantaa - siitä tuli tämä tänä yönä voimallisesti mieleeni) alas iskettyään ensin takaapäin tajun kankaalle (ensimmäinen isku ei vienyt tajua mutta toinen kolmijalan lyönti vei) ; Munuaiset valuivat verta, keuhkot menivät kasaan, hampaita katki, selkärangasta nikama murskaksi jne & mm ...
    Oli ihme että kävelen omin jaloin tai että olen edes hengissä.
    Monta metriä tulin alas kivikkoon.

...Helsinki...

Motiivina kai se, etten välillä itkevää, välillä hysteerisesti nauravaa ja paikoin uhoavaa kännikalaa suostunut tarpeeksi kuuntelemaan, vaan halusin valokuvata.

Lopun ikää invana - eikä senttiäkään ole saanut korvausta.
    Ja perkeleen sairaalassa juoksut rytmittävät kivulloista elämää niin söpösti.

Tässä maassa asuu hyvin paljon väkivaltaisia psykopaatteja - hyvin paljon liikaa.
    Miettinyt, milloinkohan oma pinna menee kunnolla, kun noita paskiaisia on elämän varrella tullut liikaa jo vastaan. Jossain kait se raja kulkee, kun itselleen asetellut väkivaltaisuuden hillitsemisnormistot hakataan -toisten toimesta- pinnalta pois niin ohueksi että sisäinen hirviö saa vallan ?

Noh ...
    Iloista on luovuus ja elämä kait ylipäänsä ?
    Toivotan kaikkea hyvää ja onnea kuvantekijän uralle.
    - E

Tsori synkästä monologista - alkoi vain -lievästi ilmaistuna- harmittamaan ...

Edit: Kyllä meren rantoja on vieläkin nasta kuvailla. Kuten on lapsesta asti tehnyt. Ja niin teen lopun elämäni. Ei kusipäät minua tapa.

4. Est

Est Well-Known Member

17 936
    2 072
    113

Jukalla tuossa yllä oli paljon asiaa, jonka sisällöstä olen paljolti samaa(-kin) mieltä. Mutta tuo metron kundi ei ole mun mielestäni kyllä sinä ?

- E

5. AnselA

AnselA Active Member

8 534
    4
    36

Katselin yhden osion, tuo vaakavieritys vaan inhottaa. Lopetin.

6. Est

Est Well-Known Member

17 936
    2 072
    113

Se oli munkin selaimella hankalaa.

7. RDahl

RDahl Ylläpidon jäsen

7 895
    116
    63

Mukavia kuvia, kyllä niitä ilokseen katsoi. Noista sai vähän ideaa omiinikin sivuihin. Vieritykseenkin tottui.

8. Est

Est Well-Known Member

17 936
    2 072
    113

Tai paskat se minkään "selaimen" vika mul ollut - kömpelöös ja laiskuus oli syynä.

Mut kyllä mä sitten kiinostuin niin, jotta kävin vissiin ihan kaiken läpi.