Miten onnistui politiikan dokumentointi? Osaan kuvia yritin saada jonkinlaista symboliikkaakin mukaan (ainakin "Scheissen" ja "Lupasitteko molemmille"), tarkkasilmäisemmät toivottavasti löytävät Olis kiva saada palautetta Scheissen: Utelias: Eye of the Tigress: Haistattelu: Lupasitteko molemmille?: Crossfire:
Vs: Poliittista... (?) Ylina ja alin on jotekin kertovampia, saapaat ja kaikki. Vähän rauhattomat tausta, olisiko ollut mahdollist ottaa isommalla aukolla tms. Baja-majat ja taulumyynti vie voimaa ellei ole sitten tarkoituksella ;-) Muut minun silmään nopeampia laukaisuja.
Vs: Poliittista... (?) Bajamajat olivat tarkoituksella tuolla taustalla, siitä myös kuvan nimi Aukko vaihteli välillä 1.4 ja 2.2. Polttoväli 85mm. Olisi kaikki voinut ottaa täydellä aukolla, täytyypä muistaa vastaisuudessa. "Lupasitteko molemmille" kuvaan on haettu 3 elementtiä, eli veteraaneihimme viittaava paita, etualan pyörätuolipotilas ja Vihreiden edustama turhan hyysäävä pakolaispolitiikka. Tuo ei tainnut ihan oitis aueta :/
Vs: Poliittista... (?) Mun silmään nää on enemmän tilannekuvia kuin poliittisia. Pakko sanoa että aika hienovaraisilla jutuilla pelaat. Lisäksi kuvat aukeavat/eivät aukene myös katsojan omien poliittisten kantojen mukaan. Esim. toi "lupasitteko molemmille" näyttää mulle siltä että siinä on pyörätuoli-ihminen ja nainen jonka huppari viittaa ryhmään joka ei osaa yleensä kovin laaja-alaisesti katsoa yhteiskuntaa. Ja Anni Sinnemäki. Mutta ne mielipiteet on taas eri palstan asioita... Utelias-kuvassa on hyvä tilanne otos.
Vs: Poliittista... (?) Tällaisissa kuvissa olisi mielestäni jättää nimet pois sillä ohjaat niillä teemoihin, joita todellisessa tilanteessa ei välttämättä tapahdu. Antaa katsojankin löytää omia merkityksiä.