Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Sinivuokot

Keskustelu osiossa 'Kuvat ja galleriat' , aloittajana tsr_exec, 11 Toukokuu 2006.

1. tsr_exec

tsr_exec Member

39
    0
    6
    Hämeenlinnan aulangossa vapun aikoihin ensimmäiset sinivuokot ikuistettuna.

2. Papu

Papu

789
    0
    0
    Oikein nätti, mutta rajausta väljentäisin.

3. Ois siinä mun mielestä saanu olla muutakin terävänä kuin tuo yksi terälehden pää.

4. Papu

Papu

789
    0
    0
    Mun mielestä juuri siksi hyvä, että on tuollainen pehmo.

5. Ei siinä ton enempää tarkkuutta tarviikaan olla. Oikein hyvä sinivuokkokuva.

6. AnselA

AnselA Active Member

8 534
    4
    36
    Tarttee olla sekä terävyyttä, että tarkkuutta. Sinivuokon värit on vaikeita, mutta noi "punavuokon" lienee suoraa kamerasta. Täysin eri mieltä asenilan kanssa.

7. juhaa

juhaa Active Member

8 059
    2
    38
    Diagonaalia on koitettu hyödyntää, pisteet siitä.

8. Heli

Heli Active Member

6 689
    0
    36
    Sommittelu kyllä kaunis mutta sitä terävyyttä minäkin kaipaisin.

9. Dang. Luulin että olisi ollut poliisista kuvaa.:) No ei vaineskaan. Kuva näyttää epätarkalta ja jotenkin omaan silmään ei istu kukkien ja taustan värien suhde. Ehkä erivärinen tausta toimisi paremmin.

10. Minäkin liityn terävyysliikkeeseen. Lisää terävyyttä.

11. Siis tää on selkeesti daidekuva sinivuokoista, siksi ei tartte VÄLTTÄMÄTTÄ terävyyttä.

12. Jos terävyydenpuute on taidetta, antaa sitten mennä

Helillä tuo mielipide taiteesta on liberaalimpi.

13. kb

kb

2 235
    0
    0
    Minusta olisi kiva jos noi pampulat (heteet tai emit?) olisivat jommassa kummassa kokonaan näkyvässä kukkasessa terävät, mutta ei muuta. Mielestäni se ei (kenties) poistaisi unenomaista tunnelmaa (olettaen, että sellaista tässä on haettu tarkoituksellisesti), mutta tarjoaisi tartuntapinnan kuvaan. Siitä en ole täysin varma että kuinka ärsyttävästi ko. kukan terälehdet olisivat sitten "melkein terävät", kun ei ole hirvesäti kokemusta makroilusta. Ehkä pitkä polttoväli auttaisi siihen että saisi ne pampulat pelkästään erottumaan.

14. Heli

Heli Active Member

6 689
    0
    36
    Kyllä sitä nyt kaivellaan :-D. Totuus on se että se kapea syväterävyysalue ei sovi kaikkialle. Ja tähän sitä ois tarvittu. Tää kuva on ihan eri asia kuin ne mun mv:t.

15. JPu

JPu Well-Known Member

5 476
    219
    63
    Tarkoitat kai, että suurempaa syväterävyyttä olisi kaivattu?

Minusta ei, mutta sävyjä olisi kyllä oleellisesti voinut muuttaa, valo voi olla tuollaista punaista, jos oli aurinko jo laskemassa tms....

ps. Heli sanoisit vaan yksinkertaisemmin, et "jos kuva ei ole Helin ottama, niin se ei voi olla hyvä" :)

ähäkutti!

16. Heli

Heli Active Member

6 689
    0
    36
    Just sitä tarkotin.

Mut tuo "jos kuva ei ole Helin ottama, niin se ei voi olla hyvä". Sori, ei osunu eikä uponnu :). Mulla ku ei oo itestäni eikä taidoistani turhia luuloja.

Mä sanon vieläkin että tää kuva on ihan eri kuva kuin mun mv:t. Tää on realistisempi kuin mun kuvat. Ei niitä voi sillä tavalla verrata kuin sä Jari nyt haluat väittää mun vertaavan.

Ai niin ja neljännekseen, mielipiteitä nää terävyysalueasiatki ovat eikä niistä voi nahistella. Toinen tykkää isistä, toinen pojasta.

17. Ei Heli noin sano, mut mä voin sen sanoo. Onhan niitä tietty muitakin kohtuullisia otoksia ette te muut ihan huonoja ole...

18. JPu

JPu Well-Known Member

5 476
    219
    63
    Ja oikeasti me kaikki tykätään susta :)
    Kuhan vaan pelleillään!!
    (paitti, et ikuna en ole tykännyt pojista, enkä isistä, äideistä ja tyttäristä kyl :)
    Myöskin suhtadutaan sinuun Heli vakavasti hyvänä kuvaajana, mut uskoisin sun jo sen tietävän... :)

Ei voi tietenkään vertailla kenenkään kuvia toisiinsa, mutta ei voi myöskään kovin helpolla sanoa, ettei tämä ole taidetta, ainakaan jos vastaavat mv:nä olisi...

Molemmat on, kun se on tavoite...

ps. Kuvan tsr_exec, saako laittaa oman virityksen kuvastasi esiin?

19. Heli

Heli Active Member

6 689
    0
    36
    Hmmm... Nyt musta tuntuu etten mä pysy kärryillä. Mä en ole tainnut sanoa, ettei tämä olisi taidetta? Puhuin vain erilaisuudesta ja realistisuudesta.

20. JPu

JPu Well-Known Member

5 476
    219
    63
    Totta, koin sen noin ;) Eli kai väärin