Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Polaroidin koko

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana Zephania, 2 Toukokuu 2006.

Osaako joku sanoa minkäkokoisia polaroidkuvat yleensä ovat? Minkäkokoinen itse kuva on ja paljonko ympärillä on valkoista reunaa?

1. Virtanen

Virtanen Member

102
    0
    16
    Tässä käsillä oleva kuva näyttäisi olevan (vaaka)79mmx(pysty)79mm ja ulkoreunat vastaavasti 89x108mm. Valkoisista reunoista laidoilla on 5mm. Ylhäällä 6mm ja alhaalla 23mm

2. Kiitoksia kovasti!

3. jyrik

jyrik Member

805
    0
    16
    Sehän riippuu mitä filmiä käytetään. Eri filmien mittoja voi luntata esim: http://www.polaroid.com/uk/index.jsp?bmLocale=en_GB

Virtasen mainitsemat speksit tosin ovat 600 ja sx-70 -filmeistä jotka ovat yleisimmät Polaroidin pikafilmiformaatit, joten tuon edemmäksi ei välttämättä tarvitse mennä kalaan.

4. Kiitoksia! :)

Tarvitsen noita mittoja kun joskus yritän simuloida polaroideja, mutta kun ei tarkkoja mittoja ollut niin se meni aina arvaamiseksi. Nyt osaa paremmin.

5. Aika monessa mainoksessa on nykyään kuvana Polaroidin SX tai 600 ruutu, takaamassa kuvan "käsittelemättömyyttä" Hauska idea pitää filmipuolta luotettavampana kuin digikuvaa...
    Aikanaan I. K. Inha (Josta tulee syksyllä näyttely museolla) kuvaili hylkeenpyyntiä jäällä,kevätjäällä. Kuvassa mies tähtäilee kiväärillä kaukana olevaa mustaa läikkää. Läikkä tosin oli Inhan ulsteri...

6. Minulta on kyllä tainnut jäädä nuo mainokset huomaamatta kokonaan - osaatko antaa mitään esimerkkiä? Minä varmaan vaan olen ollut aika sokea.

Moderna Museetin kirjakaupassa on kirjoja polaroidtaiteesta, mutta hinta oli n. 100e ellen ihan väärin muista, joten eipä ole vielä tullut ostettua.
    Itse kuvat ovat kuitenkin aivan mahtavia, polaroidilla saa aikaiseksi vaikka mitä kunhan sen tekniikan osaa. Onkohan vaikea oppia? Kalliiksihan se varmasti ainakin tulee. :(

7. !. En muista, mutta tämän vuoden puolella on ollut. Ideana on vaan havaita mainoksen rakenne, taitaa olla museotyön peruja....

2. Muistelkaapa Kari Riipisen Polaroid-koostelmakuvia, itse en osaisi sellaista kuvta ja kasata.