Mitäs mieltä olette tuunatusta Trip 35 kamerastani? Entäs isoisäni Exaktasta joka jäämässä minulle perintönä? Trip toimii moitteettomasti ja tuossa onkin muutama sillä otettu kuva. Skanneri tosin vaikutti laatuun negatiivisesti... mutta ei voi mitään! Exaktalla ei ole filmille kuvaa otettu minun elinaikana mutta ilman filmiä toimii moitteettomasti sekin, joten enää pitäisi vaan rulla kokeilla kuinka käy. Onko muilla Trip 35 kameraa? Entä Exaktaa? Kertokaa kokemuksia, tarinoita tai mitä vaan tulee mieleen! Ja jos kuvia digisoituna niin haluaisin kovasti nähdä!
Vs: Olympus Trip 35 + Exakta Varex ii a Ainakin tuo Trip on järjettömän kaunis. Se ei ole käyttöesineelle haitaksi.
Vs: Olympus Trip 35 + Exakta Varex ii a Molemmat ovat luotettavia kameroita. Osta ihmeessä filmiä tuohon Exaktaan. Itselläni on Exakta Varex IIb ja optiikkana maisemakuviin Carl Zeiss jena Flektogon 20mm f4. Wanhus pelaa kuin unelma. Tuo Trip puolestaan on tunnettu huippuhyvästä optiikasta. Jos se toimii, niin parempaa reissukameraa saa etsiä.
Vs: Olympus Trip 35 + Exakta Varex ii a Näin on! Tripin ensimmäinen filmi todisti sen mahtavuuden. Hämmennyin kuinka hyviä kuvia sillä saa ja kuinka helposti ja kuinka hauskaa sillä kuvaaminen on! Exaktaa en uskalla vielä kokeilla kun ei ole minkäänlaista valotusmittaria... Ajattelin vähän opiskella ja yrittää ilman valotusmittaria mutta vähän tuntuu siltä että kuvat tulevat epäonnistumaan
Vs: Olympus Trip 35 + Exakta Varex ii a Perus ISO/ASA 100 filmi on aika helppo valottaa. Keskellä päivää (Suomessa) kun laitat valotusajaksi 1/125 ja aukoksi 5,6 niin filmille pitäisi jäädä jokseenkin kelvollinen jälki. Opiskeltavaa "Sunny 16 rule": Sunny 16 rule - Wikipedia Tuota kun hieman muokkaa tilanteen mukaan niin kuvia alkaa syntymään!
Vs: Olympus Trip 35 + Exakta Varex ii a Kiitos vinkistä! Olen hieman tuota jo katsellut mutta syvempi tutustuminen pitää vielä tehdä.