Vs: Pentacon Six ja kierre? Kannattaa mainita mistä linssistä on kyse... muuten voi tulla hölmöjä vastauksia, kuten että ei se ole P6 linssi jos siinä ei ole P6 bajonettia.. T-mount - Wikipedia
Vs: Pentacon Six ja kierre? Sit siinä on varmaan adapteri kiinni tms. paha sanoa... vertaa kuviin että miten se sun linssis eroaa normista
Vs: Pentacon Six ja kierre? No siis, Esim. tuossa näkyy sama kierre: http://commons.wikimedia.org/wiki/Fileentacon_six_lens_mount.JPG Rane
Vs: Pentacon Six ja kierre? en mä näe mitään kierrettä, meinaatko tota adapteria? linssissä näyttäis ainakin olevan perus p6 bajo.. jos meinaat adapteria niin sit sulla on p6 - t-mount adapteri luultavasti kiinni linssissä. varmaan suht harvinainen adapteri vieläpä...
Vs: Pentacon Six ja kierre? No, Tuossa liitteen kuvassa on kiva punainen nuoli osoittamassa kierteeseen. Rane
Vs: Pentacon Six ja kierre? se bajonetti on ulommainen osa, ne sivussa olevat metalliset ulokkeet ja se teräksinen tappi... toi mihin sun nuoli osoittaa on vaan uloimman elementin kiinnitysrenkaan kierre, se rengas jossa on kaksi syvennystä.. pitää siis sitä ulointa linssi elementtiä paikallaan
Vs: Pentacon Six ja kierre? Eli siis vastaus kysymykseen oli, että toi kierre pitää takimmaista (ulointa?) linssielementtiä paikallaan suhteessa muuhun rakenteeseen. Ihmettelin vaan kun en ole moisia nähnyt kinokoon linsseissä yleensä. Tulipahan taas opittua, Rane
Vs: Pentacon Six ja kierre? Tarkoitat varmaan sisintä linssiä eli takalinssiä. Vaan ei tuo minun silmääni kierteeltä näytä. Eikö takalinssikin koko linssistön tahtiin liiku tuossa sisään ja ulos tarkennettaessa? Tuon kierteeksi sanotun silloin tulkitsisin heijastusta vähentäväksi kuvioinniksi.
Vs: Pentacon Six ja kierre? Juu, ei se ole tosiaan.. aloin kans sitä miettimään, mut en jaksanut enään kirjoittaa. Kelasin että kukaan ei jaksais olla niin tarkka, mutta syvällä sisimmässäni tiesin että joku on... Eiköhän se ole vaan heijastussuoja tms.. mietin kun olen noita avannut että toi yläosa tosiaan lähtee tosta suoraan irti..
Vs: Pentacon Six ja kierre? Tuommoinen "kierre" on yksinkertainen tapa tehdä kiiltävästä koneistusjäljestä karhea. Vielä kun kokonaisuus maalataan mattamustaksi niin se vähentää heijastuksia kameran sisällä. Noissa 6x6 koneissa on takaelementin ja filmin välissä aika paljon tilaa ja kiiltäviä osia. Tuo on yksi tapa vähentää heijastuksia. Joihinkin KIEV koneisiin saa erillisiä heijastuksen esto sisuksia, jolloin sisäheijastukset vähenevät.
Vs: Pentacon Six ja kierre? Kiitos, Tämä karhennus selittääkin homman ihan hyvin. Kierre näyttää tosiaan vähän erikoiselta. ;-) Rane
Vs: Pentacon Six ja kierre? Kumminkin sanottiin ihan M37-kierre! ;D Toinen reuna on poissa, mutta mitäs pienistä - vaan onko muuten kierre ensinkään?
Vs: Pentacon Six ja kierre? Kierre ja kierre... kun sorvissa pyöritetään sylinteriä ja sisältä pyyhkäistään terällä sopivalla nopeudella, syntyy jatkuva leikkaus, joka on eräänlainen kierre eli tässä tapauksessa karhennus. Ei tarvitse nostella terää monilla turhilla pienillä liikkeillä. Kun sorvin automaattisyöttö on nousultaan millinen, syntyy sivutuotteena millistä kierrettä muistuttava koneistusjälki.
Vs: Pentacon Six ja kierre? Harvinaisen järkeenkäypä selitys miksi kierrettä syntyy helposti. Se heijastuva valo ei kuitenkaan saa siitä pyörteitä itseensä.
Vs: Pentacon Six ja kierre? Onkohan tota ees sorvattu, sellanen fiilis et se oli jotain pakeliitti muovin tapasta materiaalia..
Vs: Pentacon Six ja kierre? Minulla on Mir-laajakulma, jossa on takalinssissä suodinkierre: etupuolelle kiinnittäminen ei olisi järkevää vinjetoinnin vuoksi.
Vs: Pentacon Six ja kierre? Oletko varma, miksi takakierre suodattimille olisi vajaa? Mulla on tuo lasi, mutta purettuna, pitääpä katsoa mistä oikeen on kyse.
Vs: Pentacon Six ja kierre? No jos minun huomiotani tarkoitat niin se perustuu tässä näytettyihin kuviin. Ilmeisesti et katsonut.