Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Polaroid pröö 20-21

Keskustelu osiossa 'Kuvat ja galleriat' , aloittajana Herra iso herra, 7 Heinäkuu 2010.

1. Est

Est Well-Known Member

17 936
    2 072
    113
    Vs: Polaroid pröö 20-21

Varmastiko, mietis vielä ...

- Eric Dissensus

2. AnselA

AnselA Active Member

8 534
    4
    36

Kerroit ettei polaroideja ole skannattu vaan "reprottu" Nikonilla ja Olympuksella. (Nuo digi)Kamerat tekevät EXIF-tiedot.

Minäkin kuvaan sekä Nikonilla että Oly Penillä, mutta en osaa käyttää niitä niin, että saisin lähikuvissa (niinku polaroid printeistä) noin identtisiä tuloksia. Siksi olen pyydellyt EXIF-tietoja, jos vaikka pystyisin niistä oppimaan jotain, mestarilta.

3. Herra iso herra

Herra iso herra Active Member

7 709
    10
    38

Fatkahan on tietysti että esim. pen korjaa värejä, siksi niitä yritän säätää fotarissa lähelle miltä se näyttää polaroidissa. Tähän tietysti vaikuttaa työpisteeni valaistus, näyttöni säädöt yms. tekijät, mitään automaati säätöä en tee joka muuttaisi värit "oikean" värisiksi. Räpsäsen repron ihan käsivaralta ja projektin tässä vaiheessa minun milestäni 100% autenttisuus ei ole ollenkaan merkitykselistä, ja vain minun mielipiteellä on tässä tapauksessa merkitystä!
    Kuten olen sanonut. kun projekti on loppu eli kuvat on otettu, ensin yrtän itse skannata ne ja jos en saa saman näköisiksi kuin ne on "luonossa" skannautan ne muualla nettiin.
    Ja kuten olen sanonut niin yritän saada tuon näyttelynä johonkin järkevään mestaan, ja sitten siellä voi käydä tarkistamassa ne itse.

Vaikka laittaisin ne kaipaamasi exifit, et tulisi hullua hurkaamaksi, joka kuvassa näkyy pikku siivu pyötään, voit vapaasti ottaa siitä pipeteilläsi näytteitä tukimuksiisisi.

4. AnselA

AnselA Active Member

8 534
    4
    36

Onko se sinulta pois, jos yrittäisin tulkita EXIFejä?

5. Herra iso herra

7 709
    10
    38

Sinä kun nyt olet ollut niin erityisen mukava heppu minulle ja modena olessasi muokailit otsikoitani naurettavaksi, niin nytkö toimitaisin ihan sinua varten exifit näihin, kun en ole anoaseenkaan nettiin laitamaani exiffejä laittanut koko sen kuuden vuoden aikana kun ole kuvia tänne tunkenut:D

6. AnselA

AnselA Active Member

8 534
    4
    36

Siis, et uskalla julkaista EXIF-tietojasi...

7. Herra iso herra

7 709
    10
    38

Sait kiinni:( Joku muu on kuvannut kaikki kuvani, eikä minulla kai sitten olekkaan polaroidia, kuvat on otettu coka cola kameralla ja pelkään että sen exifit näkyy.

8. Kasimir

Kasimir Well-Known Member

9 684
    547
    113

Onhan tämä taas touhua. Ihminen laittaa kuvia ja joku haluaa tietää, millä ne on reprottu, kun ovat niin saman näköisiä vääristymiltään. Mitä väliä? Mitä helvettiä ne eksiihivit noihin kuviin kuuluu? Polaroideihin tuli sinne taustapuolelle jonkunlainen numerosarja. Olisiko syytä julkaista nuo numerot? Niistä voisi oppia jotain.

kapa

9. Herra iso herra

7 709
    10
    38

Kyllä siellä takana on numeroita:D
    Julkaisen vikan kuvan numeroista viimeisen se on neljä, siis numero 4
    Lopuja en uskalla kertoa.