Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Polaroid-neitseen tiedontarvetta

Keskustelu osiossa 'Filmikuvaus' , aloittajana Olli Knuuttila, 4 Lokakuu 2018.

1. Olli Knuuttila

Olli Knuuttila Well-Known Member

3 218
    405
    83
    Mä olen omistanut muutamankin Polaroid-perän, kameran mukana tulleen, mutten ole ikinä käyttänyt. Nyt en omista, mutta pitäisi hankkia, kun on tarve ottaa keskari myös laskutettavan toiminnan käyttöön ja homma on sen luonteista, että tarve tarkemmalle valotukselle ensimmäisellä yrityksellä on suurempi. Mä yritin etsiä tietoa Googlella, mutta pirun hankalaa oli, kun ei ymmärrä termejä. Voisiko joku auttaa sen verran, että mitä tavaraa olisi nykyään kaupoissa olemassa RZ67:n polaroid-perään ja mistä sitä järkevästi saa?

Kun mä saan oikeata tavaraa, niin siitä eteenpäin mä pärjään opettelemalla...

(Sellaista perääkin saa tarjota, jos ylimääräinen on olemassa)

Viimeksi muokattu: 4 Lokakuu 2018
  2. jja

jja Well-Known Member

608
    607
    93
    Oma RZ67 polaperä on Fujin FP-100/FP-3000 pakoille ja niiden valmistushan on jo lopetettu, viimeisiä saapi Ebay:stä jne. Impossible/Polaroid ei ymmärtääkseni valmista pakkafilmiä.

Helpoin (kerettiläinen) ratkaisu lienee vanhan digiperän laittaminen valotuksen tarkistamiseen.

-jja

3. Mirrored

Mirrored Well-Known Member

23 779
    748
    113
    Olen aina ymmärtänyt että polan käytöllä tarkastetaan enemmänkin valaistusta kuin valotusta. Siinä suhteessa digikuvakin ajaa asiaa eikä tarvii olla edes sama kamera. Tärkeää olisi että kameran asema olisi riittävän sama ja koko kuva-alan laajuus voisi olla myös kiva.

4. Olli Knuuttila

Olli Knuuttila Well-Known Member

3 218
    405
    83
    No, valotusta, valaistusta, koko pakettia... Ja asema ja kuva-ala olisivat riittävän samat jos on sama kamera... Mutta jos ei valmisteta niin ei valmisteta. Pengoin paikkoja ja löysin kaksi avaamatonta pakettia Fuji FP100:a, päiväys viime vuodelta, ja jos Ebaystä saisi vielä jotain, jos se kerran tuo on, täytyy katsoa. Jos jollakulla tuollainen perä on, voin vielä ostaa.

Mutta tuo digikamerajuttu on kokonaan toinen. Tottakai sen voi silläkin tehdä, mutta se muuttaa koko tilanteen toiseksi...

5. Mirrored

Mirrored Well-Known Member

23 779
    748
    113
    Oho, loppui jo tavarat tarjolta. 60 ja vielä neitsyt. ;-)