Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Rolleiflex ja nettikaupat

Keskustelu osiossa 'Filmikuvaus' , aloittajana Värikäs, 5 Maaliskuu 2012.

Rolleiflexkuumetta tuntuu olevan liikenteessä. Itse olen katsellut 2,8 F, koska tuntuu, että Suomen talvessa kaikki valo on tarpeen.
    Onko kenelläkään kokemuksia ulkomaisista nettikaupoista? Leicashop.com on aika hyvä valikoima. Tosin päivitetty tammikuussa, mutta näyttäisi, että tonnilla saisi jonkinlaisen käyttökunnossa olevan.
    Sitten olen löytänyt vielä ffordesin ja The Vintage & Classic Camera Company, Fine Quality Photographic Equipment.
    Tiedättekö muita?

1. Vs: Rolleiflex ja nettikaupat

keh.com ainakin. Ruotsistakin luulisi saavan.

T. K.

2. Vs: Rolleiflex ja nettikaupat

Turkulaisen Kuva-Paijulan ikkunassa on flexi Xenotar 2.8:lla, laukkua yms tavaraa mukaan. Siisti laite mitä ohitse kulkiessa olen katsonut. 950e taisi olla pyyntö.

3. Vs: Rolleiflex ja nettikaupat

Objektiivityyppi on yksi hyvä tunnusmerkki. Kuitenkin Xenotar f:2,8 voi olla C:tä F:ään ja kameran ominaisuudet ja hinta sitämyöden voivat vaihdella.

K.

4. Vs: Rolleiflex ja nettikaupat

Kiitos vinkistä! Turkulaisena säntään oitis käymään.

5. Vs: Rolleiflex ja nettikaupat

Kuva-Paijulan kamera on tosi siisti. Filtterit, lähilinssit ja alkuperäinen laatikko. Juuri huollettu. Mutta.
    Kuitenkin 3.5e  Valotusmittari olisi kiva. Siihen on jotenkin tottunut. Ja uudemmissa lienee kirkkaampi tähyslasi?

6. Vs: Rolleiflex ja nettikaupat

No voi harmi....muistin tuon sitten väärin.
    Onko kuitenkin rohkean tarjouksen paikka, sillä tuo on ollut jo jonkin aikaa odottamassa ostajaansa?

7. Keni

Keni Well-Known Member

6 384
    1 764
    113
    Vs: Rolleiflex ja nettikaupat

Jos F-mallia tekee mieli, pidä siitä kiinni. Integroitu valotusmittari kruunaa kameran, itse en haluaisi olla ilman. Mikäli 3.5F tulee vastaan, se on joitakin satasia edullisempi hankkia, mutta varmasti yhtä hyvä. Bajonettikoko hieman pienempi mutta muuten näyttävät ja tuntuvat ihan samanlaisilta. Erittäin laadukkaita kameroita molemmat.

http://www.flickr.com/photos/kennethluoto/6565121257/in/photostream

8. RDahl

RDahl Ylläpidon jäsen

7 895
    116
    63

Ikuna en ole tarvinnut rolleissa muuta valotusmittaria kuin sen matriisin siinä takapaneelissa, siitä kun kattoo olosuhteet, niin hyvin on mennyt :D

9. Keni

Keni Well-Known Member

6 384
    1 764
    113

Takapaneli on piilossa nahkalaukun takia, helpompi vilkaista mittarista... ;)

10. Vs: Rolleiflex ja nettikaupat

Monien mallien nahkalaukuissa on ikkuna matriisin kohdalla. (Matriisimittaus?!)

K.

11. Vs: Rolleiflex ja nettikaupat

Rollei itse twki/teetätti kameroihinsa 3,5 Planarit ja Xenotarit, jotta ne olisivat parhaita malleja. Aikanaan SVO:n hinnastossa vuodelta 1§961 Rolleiflex 3,5 F Planarilla maksoi 80,50, eli Tilastokeskuksen virallisella indeksikertoimella jotainj 1600 euroa, kun taas  r,8 Rolleiflex 2,8 F 86,500 eli 1720, Sama malli Planarilla taas maksoi 92500= 1840. Laajakulmamalli taas oli vaan 11700=2300. Tässä taas asiaa pitävää museotietoutta tarvitseville ja vaikkei tarvitsiskaan.

12. Vs: Rolleiflex ja nettikaupat

katsoppas Ossi paljonko Nikon S3M maksoi SVO:ssa. mulle tarjottiin mutta en tyhmä ostanut. kari haavisto osti ja nyt vuosien jälkeen maksoi pitkän sairaalareissun USA:ssa myymällä sen.

13. Vs: Rolleiflex ja nettikaupat

Ihan kiitettävää dialla ;-)

14. RDahl

RDahl Ylläpidon jäsen

7 895
    116
    63

Niinpä, hyvin on mennyt diallakin :D

15. Vs: Rolleiflex ja nettikaupat

Voihan ton skaalan lätkästä harmaakortin taakse, jos vaikka ei paistais aurinko ja "Sunny Rule" ei toimis...

16. Vs: Rolleiflex ja nettikaupat

Niin, tai sitten käy kun mulle Haapsalun eteläpuolella olevalla neukkujen sotilaslentokentällä. Rollei 2.8F jalustalla, pistemittari kädessä ja vaikka kuinka monta mittausta kohteen eri osista. Sitten ynnäystä ja arvot kameraan.

Juu. Katsoin saamalla mitä Rollein oma seleenimittari ehdotti. Täsmälleen samaa ! Tunsin itseni enemmän kuin vähän tyhmäksi...

No, kuva oli oikein valottunut :)

17. Rollei-mies

Rollei-mies Member

224
    0
    16

Mulla on 3.5F 6-linssisellä Planarilla. Terävä kuin mikä.
    En ole 2.8F:llä kuvannut, mutta käsittääkseni 3.5Fää pidetään hiukan terävämpänä kuin 2.8Fää, oli Planar tai Xenotar. Sitä paitsi 2.8 luultavasti isomman etulinssin takia helpommin heijastelee (flarea), ja on vähän painavampi. Eikä valovoima ole edes täyttä aukkoa isompi.  2.8F on hitusen musta ylihinnoiteltu 3.5F:än verraten, johtuen siitä että se on Rolleiflexin huippuversio.

18. Jsaasta

Jsaasta Ylläpidon jäsen

1 714
    60
    48