Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Kehitysjuttu

Keskustelu osiossa 'Filmikuvaus' , aloittajana jhalmu, 25 Huhtikuu 2016.

1. jhalmu

jhalmu Active Member

8 551
    3
    38
    Kehitinpä tapojeni vastaisesti kaksi kinonegaa samalla kertaa. Acros 100 ja RPX400. Mietin, että pistänkö standinä kuten hyviin tapohihini kuuluu, mutta äh, olinhan kehittänyt HC-110 mainion allround ajan eli 10ml/10min, asteiden ollessa noin 19C. Kumpikin kehitys näyttää oikein hyvältä.

2. GaryBlade

GaryBlade Active Member

418
    94
    28
    Vs: Kehitysjuttu

Tyhmä kysymys:

10ml mihin määrään? Oletan että litraan.

Ja että oliko nämä samassa purkissa samaan aikaan?

3. jhalmu

jhalmu Active Member

8 551
    3
    38

No itseasiassa kahden rullan annos oli 20ml/500ml, meinasin mainita mutta unohdin. Ja samassa purkissa. Ehkä RPX400 ei toisaalta onnistunut niin hyvin, turhan tummaa tuli ja rakeista. Täytyy tviikata vielä. Jos vaikka jättäis 2 viimeistä minuuttia agitoimatta. Hitsi kun kokeilin joskus ammoin kuvattuja filmejä, niin ei muista oliko mulla esim suodinta ja kuinka hämärää olikaan kun kovin pilvinen päivä oli.

4. Mugn

Mugn Member

366
    0
    16

Mä oon saanut kivaa jälkeä RPX 400 ja tolla H-seoksella(1+63) eli 6ml kehitettä ja 378ml vettää per kinorulla, 12 minuutin uitolla. Valotuksessa oon ruvennu suosimaan aukoin tai vähän vajaan ylivalotusta niin kuvat huomattavasti parantuneet.

5. jhalmu

jhalmu Active Member

8 551
    3
    38

Joo mulla on alivaloittuminen ollut ongelmana. Tosiaan tuo mun kaava tosiaan on ylikehittänyt myös.