Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Polaroid 360 kameraan paristomuunnos, neuvoja?

Keskustelu osiossa 'Tutoriaalit ja DIY / TSI (Tee-Se-Itse)' , aloittajana jaahv, 21 Syyskuu 2011.

Polaroid 360 kamera jossa oli ollut alkup. elohopeaparistot sisällä ja vuotaneet tietenkin. Melko puhtaaksi sain etikan kanssa, mutta itse runko on niitattu, niin en viitsi enempää repiä auki kuin mitä saa.
    Tuossa näyttä olleen 3V valotusmittari/suljin ja 3V tuolle ajastimelle. Vanhat paristohärdelli on revitty pois, joten mietin että CR2 paristoille pari pidikettä jos laittaisi. Olisiko kellään vihjeitä tai ohjeita miten tuon duunaa vai olisiko vain piuhat kiinni ja kokeillen?

1. kari-s

kari-s Member

480
    0
    16
  2. Vs: Polaroid 360 kameraan paristomuunnos, neuvoja?

Kävisi näköjään, mutta ei ole mihin laittaa kiinni. Ebaystä löyty Kiinasta CR2 paristopidike piuhoilla. Pitää muistella hiukka kouluaikoja ja yrittää ymmärtää sähkökaaviota tuohon runkoon ja löytää enemmän piuhaa jostain.

3. Vs: Polaroid 360 kameraan paristomuunnos, neuvoja?

Etikkaa paremmin elektrolyyttivuoto liukenee asetoniin. Osa muoveistakin.

T. K.

4. Vs: Polaroid 360 kameraan paristomuunnos, neuvoja?

mulla on noi cr2 paristot toiminu ihan hyvin kyseisessä kamerassa. orkkispatterit on ollu pidemmät. mä tein vaan niin että nyljin sen patterikotelon rungon pois ja jätin vanhoista päädyt jäljelle ja ihan kuminauhalla nippuun. Vakiopiuhat on tosiaan pirun lyhyet, hankalaa on paristonvaihto. Hyvin on toiminu kyllä. Noille paristoille ei oo liikaa tilaakaan, joten en usko että kovin iso teline tonne luukkuun sisään mahtuu... Kiva kamera, taitaa olla paras noista halpisversiosta. Oiskos ollu jopa lasinen linssikin.
    Onnea yritykseen!

5. Vs: Polaroid 360 kameraan paristomuunnos, neuvoja?

Tuollainen on tuo palikka
    http://www.ebay.com/itm/150603501475
    Luulisi että pitäisi mahtua, mutta saattaa olla että pitää hiukka enemmän tilaa tehdä.

6. Keni

Keni Well-Known Member

6 384
    1 764
    113
    Vs: Polaroid 360 kameraan paristomuunnos, neuvoja?

Mulla on Polaroid 350 Automatic. Halusin siistin ja kestävän ratkaisun joten teetin paristomuunnoksen Mustonen & Laineella. Hyvää ja siistiä työtä tekivätkin, tosin maksoi muistaakseni 70 euroa paristoineen.

7. Vs: Polaroid 360 kameraan paristomuunnos, neuvoja?

toi 360sen huono puoli on että paristokotelo on kameran etupuolella. Pienempi kun noi takapuolella olevat... Mutta pirun nätisti oli kyllä modattu toi paristokotelo, Herrat osaa asiansa.

8. Vs: Polaroid 360 kameraan paristomuunnos, neuvoja?

Takana olevan luukun takana on salaman tarvitsema ohjauspiiri tms ja sen voi repiä pois ja laittaa paristot myös sinne. Löytyi flickristä jotain kuvaa, mutta ei enempää tietoa asiasta.