Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Pokkarista järkkäriin

Keskustelu osiossa 'Digikuvaus' , aloittajana spjh, 17 Kesäkuu 2006.

  1. spjh

    spjh

    2
    0
    0
    Muutaman vuoden pokkarilla kuvauksen jälkeen olen päättänyt ostaa ensimmäistä järkkärini ja pakettiin olen ajatellut Nikon D50:sta ja siihen Nikkor AF-S DX 18-70mm f/3.5-4.5G. Kertokaa te viisaammat omat mielipiteenne paketista ja saako parempaa tuohon (814.80e) budjettiin. Siis ehdotuksia peliin...

    Kiitos
     
  2. ihan jees.
    dc.netissä varmaan löytyy variaatiotakin.
     
  3. jomppa

    jomppa

    29
    0
    1
    Itse olen ainakin ollut tyytyväinen D50+tuplakitti -pakettiin (näytti olevan ~720 euroa). Jossain vaiheessa kuvausta haluat kuitenkin vaihtaa kittilasin/-lasit parempaan, mutta kuvaustottumusta ja itselle sopivaa polttovälialuetta vasta hakiessa nuo mukana tulevat lasit ovat ihan hyviä.

    Kannattaa myös hankkia tuo perinteisesti suositeltu 50/1.8.
     
  4. mvuori

    mvuori Well-Known Member

    10 669
    132
    63
    Kuten aina, paketin hyvyys ja muiden pakettien mahdollinen paremmuus riippuu ihan siitä, mitä olet aikonut kamerallasi tehdä: kuvata mitä, missä, miten, koska, kenelle, millä tavoitteilla?
     
  5. spjh

    spjh

    2
    0
    0
    itsellä tarkoitus olisi pärjätä nyt ainakin hetken vain yhdellä putkella, johtuen rajallisista rahavarannoista. Joten saako tuolla Nikkor AF-S DX 18-70mm f/3.5-4.5G millaista suttua ? Kuvauksesta 70% on maisemaa ja loput potrettia
     
  6. Tekee itse asiassa jopa yllättävän hyvää jälkeä hintaisekseen. Tarkennus on nopea, polttovälialue oikein kiva ja hieman himmennettynä varsin skarppi. Itse opettelin tuolla lasilla kuvailemaan kun D70:n muinoin ostin, sittemmin runko on jo pariin kertaan vaihtunut, mutta tuon lasin omistan edelleen :)

    http://www.photozone.de/8Reviews/lenses/nikkor_1870_3545/index.htm

    Tuossa vielä Photozonen arvostelu ao. objektiivista, eli "faktoja tiskiin" :)
     
  7. jomppa

    jomppa

    29
    0
    1
    Potretteja varten kannattaa oikeasti investoida tuohon 50/1.8-objektiiviin. Hintaa sillä ei ole (ostopaikasta riippuen) kuin 100-150 euroa, mutta laatua sitäkin enemmän. Lisäksi valovoimansa ansiosta saat taustat sopivasti häivytettyä ja otettua kuvia sisälläkin ilman salamaa.