Jos ei kukaan täällä tarjoa sopivaa niin kannattaisi varmaan mennä johonkin kunnolliseen kameraliikeeseen ja kertoa mitä haluat kuvata, kerrot taitosi ja budjettisi jne niin ehkä apu löytyy.
Tässä olisi joitakin vaihtoehtoja, jotka "sujahtavat" taskuun helposti: Panasonic Lumix TZ100: Panasonic TZ100 -digikamera, musta – Suurikennoiset – Digikamerat – Kamerat – Verkkokauppa.com Panasonic Lumix TZ200: Panasonic TZ200 -digikamera, musta – Suurikennoiset – Digikamerat – Kamerat – Verkkokauppa.com Sony RX100 VI: Sony RX100 VI -digikamera – Suurikennoiset – Digikamerat – Kamerat – Verkkokauppa.com Näistä Sony kuvanlaadultaan paras, mutta myöskin kallein. Kannattaa myös "tiirailla" näistä ehdotuksista myös käytettyjä yksilöitä, jolloin hintakin edullisempi.
Sonyn RX100 -sarjan aiempia versioita löytynee kohtuullisen edullisesti. Kolmosmalli oli ensimmäinen jossa on esiinnostettava etsin, osin siksi ostin aikanani sen taskukameraksi ja olen ollut tyytyväinen. Käytettyjen osta-nyt-hinnat iipeissä näyttävät lähtevän suurin piirtein kolmesta ja puolesta sadasta. Taskukameraksi (kennon koko) kuvanlaatu on hyvä ja kamera kaikkiaan on laadukas ja varsin hyvin mietitty.
Minulla on ollut taskuun hyvin sopiva Sony RX100 ensimmäisen sukupolven versio pian kahdeksan vuotta ja olen siihen tyytyväinen.