Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Pokkareihin etsin takasin liike

Keskustelu osiossa 'Digikuvaus' , aloittajana Juke.K, 20 Kesäkuu 2012.

  1. Juke.K

    Juke.K Well-Known Member

    14 670
    215
    63
    Vs: Pokkareihin etsin takasin liike

    Eilen pitelin käsissäni Canon A-1300 pokaria ja olin iloisesti yllättynyt että niinkin hyvin siitä pienestä ruudusta näkyi kun näkyi. Ja silmalasien kanssakin vielä. Ei mitään ongelmaa tuottanut etsimellä kuvaaminen.
     
  2. Vs: Pokkareihin etsin takasin liike

    Mulla on Canon s-95 pokkarina enkä ole kummempaa etsintä takatelkun lisäksi kaivannut missään tilanteessa. Jos sattuisi hyvä sellainen olemaan niin ehkä tulisi käytettyä,, tiedä häntä.

    Kääntyvää näyttöäkään en oe kaivannut, oli sellainenkin yhdessä vehkeessä ja ei sitä juuri koskaan "tarvinnut". Ehkä johonkin ötökkämakroiluun etc?

    Mutta kun on hyvä VF-2 Olympuksessa niin kyllä sitä tulee pelkästään käytettyä: aina taattu näkymä ja takatelkusta alkaisi lähinäkö hämätä, tuolla etsimessä mulla ei ole mitään ongelmia. Tulee otoksetkin sieltä tarkasteltua lähes pelkästään.

    Ihan huvikseni lomapäivänratoksi tossa rannalla testailin eilen kuvausotteita. Olympuksen 40-150 zoom mahd pitkäksi, matkaa veden yli kiinteään kohteeseen n. kilometri. Kuvia siluettiammmunnasta tutuilla otteilla, etsin silmällä ja sitten tää paljon parjattu kädet suorana pokkarilla. Noilla spekseillä kaikki kuvat ovat tärähtäneitä ja maalitaulun "viivojen" pituudesta voi arvioida tärähdyksen määrää. Kivimuuriin tuettuna oli skarppia. Itse en saanut pienehköllä otoksella minkäänlaista eroa noihin eli ainakaan omissa käsissäni toi pokkariote ei ole sen huonompi.

    Mutta onhan se kerettiläistä ja pistää silmään ikävästi ;)

    v-ms