Hyvään kotiin tästä huippunäppärä 6x6-kamera valovoimaisella 80/2.9 objektiivilla. Yhdistetty mittaetsin, samassa etsimen kanssa. Mahtuu housujenkin taskuun, joten kulkee mukana hyvin. Kaikki toimii ja etsinkin on kohtuullisen hyvä. Kunto on myös ihan hyvä, ei tosin uudenveroinen enää. Kamerasta löytyy tietoa englanniksi ainakin täältä: http://www.certo6.com/cam/balda.html. Tässä kamerassa objektiivin nimi on Baltar. Alussa sain pientä vuotoa aikaan, mutta se ei pilannut kuvia eikä sitä ole myöhemmin esiintynyt. Ehkä vain sähläsin jotain. Sikäli palkeitten pitäisi olla myös kunnossa. Olen tällä kuitenkin jonkin verran kuvannut, vaikkakin hitaasti. Myydään vähäisen käytön takia, kamera on aivan huippu. Taidankin pitää itte, on tää näppärä
Vs: M: Balda Super Baldax (6x6 mittaetsinkamera) Mikäli oikein ymmärsin, niin tässä on kytketty mittaetsin?
Vs: M: Balda Super Baldax (6x6 mittaetsinkamera) Jep, eli samasta ikkunasta rajataan ja siinä on kytketty mittaetsin. Ihan kohtuu kirkaskin ja oon laittanu teipin tuohon etsinikkunaan Rick Olesonin (tms.) ohjeiden mukaisesti, niin erottuu vielä selkeämmin. Tosi näppärä kamera ja hyvää jälkeäkin tekee. 3., 4. ja 7. kuva täältä on otettu tällä: http://www.students.tut.fi/~hannine7/uudistuneet/portraits.html
Vs: M: Balda Super Baldax (6x6 mittaetsinkamera) Tää kyllä kiinnostais niin pirusti. jos saan tuon mun EF 28mm f/1.8 myytyä niin ostan tuon sulta poijes!
Vs: M: Balda Super Baldax (6x6 mittaetsinkamera) Hieno kamera. Mulla on ollut joskus samanlainen. Se yksilö ainakin otti monta hyvää kuvaa. Keräilijäpiireissä tämä ei välttämättä heruta touhutippoja, mutta mä tykkäsin omastani kyl. Jos tämä täällä pitkään roikkuu niin lasken tiskialtaan alakomerosta tyhjät pullot ja katsotaan mihin ne riittää.
Vs: M: Balda Super Baldax (6x6 mittaetsinkamera) Tämä on kai se sama yksilö. Erittäin näppärä kamera hyvällä valovoimalla. En ole Zeissin vastaavia omistanut, mutta mitä niistä tiedän niin tämä vaikuttaa näppärämmältä. Mahtuu housujenkin taskuun (jos ei ihan pillifarkut oo) ja valovoimaa on kivasti. Kuvanlaatu on hyvää myös.
Vs: M: Balda Super Baldax (6x6 mittaetsinkamera) Lou Reedin Transformer -älpyn etukannessa on tyyppi, jolla on pillifarkkujen etutaskuun tungettu kurkku. Olisko valokuvausharrastaja Baldax vasemmassa etutaskussa potentiaalinen uusi nuorisoikoni?
Vs: M: Balda Super Baldax (6x6 mittaetsinkamera) Telttahousujen... . <SIZE size="70"]Vaikka sitten bling bling-tyyliin koristeltuna...</SIZE>
Vs: M: Balda Super Baldax (6x6 mittaetsinkamera) Toi kamera kyllä vaatii melko tyköistuvat telttahousut, että näkyy. Persvaossa vois kyllä mennä...
Vs: En myykään (Balda Super Baldax) Taidankin pitää itte tän. Hyvä ettei menny vielä . Tosin voin ehkä vielä harkita vaihdossa hyvin toimivaa Pentacon Sixiä 120mm Biometarin kanssa.
Vs: En myykään (Balda Super Baldax) Varsinainen Toisaalta hyvä mulle. Aloin jo miettiä ostanko tuon pois kuleksimasta, ettei joudu jollekin torvelolle, joka ei osaa sitä käyttää tai arvostaa.
Vs: En myykään (Balda Super Baldax) Oho, tuntu että olis ollu jo pari päivää kaupan. Mä ajattelin että tää menee parissa tunnissa, kun ei kehtaa oikeen paljoa enempääkään pyytää kuin millä itse osti . Mutta kun ei tuntunu kelpaavan niin parempi kai pitää itte kun tietää että on helmi kamera. Kai sillä sit pitää koittaa kuvata, pitäs ainakin rullat saada loppuun nopeammin ku kinolla. Pitäs opetella viä parallaksikorjaus tällä.
Vs: En myykään (Balda Super Baldax) Myönnän harkinneeni. Tosin karkkirahapurnukka oli ja on tyhjä joten tyydyin vain kuolaamaan mukana.
Vs: En myykään (Balda Super Baldax) Ruutuun tulee aika paljon enempi kuin mitä etsimestä näkyy. Mä kuvailin tolla sillä ajatuksella, että murehditaan parallaksista sitten kun antaa aihetta. Ei koskaan antanut.
Vs: En myykään (Balda Super Baldax) Mulla mielestäni pari kertaa päät katkennu yläreunasta. Mut en tiiä...