Vaihdetaan tai annetaan Kodak Vision 250D värinegatiivi-kinofilmiä (C-41), koska minulla on tätä yli oman tarpeen. Mennyt vanhaksi 2007 tietääkseni. Filmin data löytyy netistä, "use the Google search, Luke". Minulla on tätä ylimääräisenä 100m. Voin pätkiä pimeässä summittaisiin kyynärämittoihin, esim. "sen verran mitä mustaan filmipurkilliseen menee". Jos haluat antaa jotain vinkeää filmimateriaalia (135,120,4x5) vaihdossa, sitä parempi. Helsingissä sijaitsee, mieluiten nouto kotoani, tai tapaaminen keskustassa. Mutta voin postittaakin jos postitus- ja pakkauskulut korvataan. Ottakaatten yhteyttä yksityisviestillä, kiitos. Kyseisestä filmistä keskustelun voi käydä sitten jossakin muualla kuin tässä ketjussa. KAIKKI MENI JO. MENKÄÄ JA TEHKÄÄ HIENOJA TEKOJA!
Vs: V/A: Kodak Vision 250D kinofilmiä Silläkin uhalla, että ylläpito närkästyy "aikaisesta nostosta", on nyt pakko kirjoittaa muutama rivi: Olen saanut tästä filmistä runsasti kyselyitä. Ymmärrän sen, että kenties ilmaisin itseni hieman epäselvästi - minulla EI ole kinofilmikasetteja, mihin tätä filmiä kelata. Sen sijaan minulla on mustia kinofilmin suojapurkkeja, joihin voin laittaa halutun pituisen määrän filmiä valolta suojaan. Sen sijaan en ymmärrä sitä, miten käsittämättömän surkea sisälukutaito ihmisillä on tällä palstalla. Olen saanut lukuisia kyselyitä, jotka sisältävät tiedusteluja siitä minkälaista filmi on. Väännetäänpä siis rautalangasta, filmi on: - värinegatiivifilmiä (C-41 prosessi) - ns. "kinofilmiä" (tyyppi 135) - herkkyys 250 ASA, päivänvalolle säädetyt värit - minulla on tätä 100m pätkä (miinus ne mitkä ovat menneet). Lisäksi olen saanut tarjouksia, että koko filmikela haluttaisiin noutaa pois käsistäni. Tämä ei ollut perimmäinen tarkoitukseni, voin toki haudata tämän vaikka maailman tappiin asti omaankin pakastimeeni. Se, että tarjoan filmiä ilmaiseksi, tai että otan vaihdossa jotain filmiä vaivanpalkaksi, ei tarkoita sitä, että haluaisin nähdä koko rullan päätyvän vuosikausiksi istumaan jonkun keräilijän pakastimeen. Filmi on tehty kuvattavaksi. Ajattelin, että tästä nuoret taiteilijanalut tai kokeneemmatkin kokeilijat saavat ilmaista materiaalia, joilla voivat ilmaista itseään, tai vähintäänkin harjoitella. Kenties myös joku "lomografiasta" kiinnostunut saisi kuumia aaltoja filmin hauskoista väreistä. Joten älkää nyt hyvän tähden enää vaivatko minua tyhmillä kysymyksillä. Sen sijaan, jos haluatte pätkän tätä filmiä, viesti voisi hyvinkin sisältää seuraavat asiat: 1A. Miten paljon filmiä haluat (montako kinofilmin suojapurkillista) tai 1B. Toimitatko omat kinofilmikasetit, joihin voin filmiä ladata 2A. Milloin tulet noutamaan filmin kotoani Helsingin kantakaupungin alueelta tai 2B. Haluatko, että lähetän filmin postitse, jolloin suostut samalla maksamaan kustannukset. Kiitos ymmärryksestä. Timo, joka ei normaalisti ole näin äkäinen mutta herra jeebus tätä touhua...
Vs: V/A: Kodak Vision 250D kinofilmiä Joo, olen jo rauhoittunut, piti vähän kerrata zen-mestarien oppeja. Enköhän jätä tämän asian mainostamisen tähän, kuvailen omaksi ilokseni ja/tai annan noita pätkiä niitä tarvitseville. Hyvää talven jatkoa!