Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Kaatuva muoto

Keskustelu osiossa 'Kuvat ja galleriat' , aloittajana jpp2, 24 Tammikuu 2011.

1. jpp2

jpp2 Active Member

2 522
    2
    38
    Itse pidän tästä, natsaako muilla?

2. mvuori

mvuori Well-Known Member

10 669
    132
    63
    Vs: Kaatuva muoto

Ei täysin. Kuvan vasemman reunan dynaaminen ylöspäinsuuntautuva muoto ja siitä voimakkaasti purkautuva tolppa taistelevat neliörajausta vastaan, jossa kuvan toisen reunan väljyys ei anna tukea muodoille, vaan imee niiden liike-energian.

Mutta: kun kuvasta leikkaa kolmanneksen pois oikealta, tilanne muuttuu, yksinkertaistuu ja voimistuu.

3. jpp2

jpp2 Active Member

2 522
    2
    38

Kiitos hyvistä näkökulmista. Tuon tyyppistä rajausta olen kokeillut ja se oli OK tosin
    aivan eri luonteinen kuva. Tämä erilainen tyhjän tilan kanssa, avautunut tuolta puolen,
    minulle se kaipasi tuota muuria pariksi ja päädyin tähän.

4. jpp2

jpp2 Active Member

2 522
    2
    38

Tässä vielä ehdotettu tiukempi versio kommeteille.

5. Jukkis71

Jukkis71 Active Member

Äkikseltään tuntuisi, että kun tästä ottaisi kuvan kallistamalla kameraa vasemmalle kuvanottohetkellä, niin kuva saisi paremmin jännitettä. Silloin tuo aita saisi lisää dynamiikkaa ja kallistusta.
    T Jukka

6. Juke.K

Juke.K Well-Known Member

14 683
    233
    63

Onko tässä kuvassa haluttu saada kaatuvan aidan kivasti kaareutuvaa reunaa esille. Jos on, olisin ottanut kuvan sitä reunaa pitkin että osa niistä laudan päistä olisi ollut bokehina taustalla mutta kaartuminen olisi näkynyt. Siten kaikki muu sälä mitä ympärillä on, olisi jäänyt vähäisemmälle huomiolle. Tässä katse harhailee seinää puita ja taustasta tavoitellen, sitä juttua. Se juttu jää sivuosaan.